Ciechanów, 10.07.2024r.
RI.ZP.271.7.2024
ZAPYTANIE OFERTOWE
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej równowartości 130.000 zł, Wójt Gminy Ciechanów zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych w ramach inwestycji pn. „Budowa, rozbudowa i modernizacja infrastruktury sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Ciechanów”
I. ZAMAWIAJĄCY
Gmina Ciechanów
Ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów
NIP: 5661892908, REGON: 130378344,
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest doradztwo oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych w ramach inwestycji pn. „Budowa, rozbudowa i modernizacja infrastruktury sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Ciechanów”.
2. Świadczenie usług nadzoru będzie miało miejsce na terenie gminy Ciechanów przy realizacji zadań:
1. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla odprowadzenia ścieków z nieruchomości położonych w obrębie ulic na działkach 162, 3/5, 8/1, 5/2, 5/6, 4/3 w miejscowości Chruszczewo, gm. Ciechanów.
2. Budowa sieci wodociągowej na działkach 122, 30/5, 28/3 oraz 28/11 w miejscowości Pęchcin, gm. Ciechanów. (zad.2)
3. Budowa sieci wodociągowej na działkach 77, 71, 19/5, 70/7, 70/8, 78 w miejscowości Niestum, gm. Ciechanów. (zad.3)
4. Budowa sieci wodociągowej na działce 3/4 w miejscowości Gąski, gm. Ciechanów.
(zad.4)
5. Budowa odcinka sieci wodociągowej na działkach 40/2, 51, 67/13 w miejscowości Gąski, gm. Ciechanów.
6. Budowa sieci wodociągowej na działkach 43/1, 42 i 47 w miejscowości Ujazdówek, gm. Ciechanów. (zad. 6)
7. Budowa sieci wodociągowej na działce 28/7 w miejscowości Nużewko, gm. Ciechanów. (zad. 7)
8. Budowa sieci wodociągowej na działkach 36/1, 172/1, 183/11 w miejscowości Ujazdowo, gm. Ciechanów. (zad. 9)
9. Budowa sieci wodociągowej na działkach 133/3, 133/6, 133/15 w miejscowości Rutki – Begny, gm. Ciechanów. (zad.12)
10. Budowa sieci wodociągowej na działkach 236, 234/42, 233, 248 w miejscowości Niestum, gm. Ciechanów (zad.8)
11. Budowa sieci wodociągowej na działkach 145/1, 42, 144/1, 193 w miejscowości Ujazdówek, gm. Ciechanów (zad.5)
Zakres robót budowlanych wykonywanych w ramach zadania inwestycyjnego, które podlegają nadzorowi wynikają z dokumentacji projektowej oraz SWZ, przedmiarze robót, projektach zagospodarowania PZT, projektach technicznych pod adresem:
www.gminaciechanów/BIP/Przetargi wg nowej ustawy/platforma przetargowa logintrade
3. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji i oddanie do użytkowania do dnia 03 sierpnia 2025 r.
4. Szczegółowe obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego
1) Doradztwo oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, merytoryczny nadzór nad wykonywaniem robót.
2) Koordynacja działań pomiędzy Wykonawcą oraz Kierownikiem budowy.
3) Sprawowanie kontroli nad zgodnością realizacji budowy z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych oraz z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej.
4) Przedłożenie w dniu podpisania umowy oświadczenia inspektora nadzoru (potwierdzającego przyjęcie przez niego obowiązków) oraz dokumentów potwierdzających posiadanie przez inspektora nadzoru wymaganych uprawnień oraz jego przynależność do właściwej izby zawodowej.
5) Stałe konsultowanie i fachowe doradzanie na rzecz Zamawiającego. Konsultowanie z Zamawiającym wszelkich czynności mogących mieć wpływ na koszty zadania i roszczenia finansowe Wykonawców w stosunku do Zamawiającego, w ramach umowy z Wykonawcą robót budowlanych.
6) Znajomość dokumentacji projektowej, pozwolenia na budowę wraz z uzgodnieniami, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zapisów SWZ, treści oferty Wykonawcy robót budowlanych, wyjaśnień udzielonych przez Zamawiającego w postępowaniu na wybór Wykonawcy robót budowlanych i umowy Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych.
7) Kontrola budowy minimum 1 raz w tygodniu lub w zależności od potrzeb, a także bezwzględnie każdorazowo przy odbiorach robót zanikających lub ulegających zakryciu.
8) Pełna dyspozycyjność wobec Wykonawcy robót i Inwestora – niezwłoczne stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne Wykonawcy robót, potwierdzone wpisem do dziennika budowy.
9) Uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót (jeśli będą wymagane).
10) Niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu w formie pisemnej, ewentualnych uwag i wniosków dotyczących dokumentacji projektowej i pracy wykonawcy robót budowlanych.
11) Niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego i Projektanta o stwierdzonych, w trakcie realizacji robót, wadach dokumentacji projektowej oraz dokonywanie stosownych uzgodnień i wyjaśnień w tym zakresie z Projektantem.
12) Kontrola jakości wykonywanych robót, wyrobów budowlanych oraz dostaw przewidzianych w dokumentacji projektowej, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie.
13) Sprawdzanie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji, projektów warsztatowych i/lub montażu i innych dokumentów dotyczących wbudowywanych materiałów, wyrobów i urządzeń przed ich wbudowaniem.
14) Bieżące dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu; fakt nie zgłoszenia przez Wykonawcę robót budowlanych elementu robót zanikających i ulegających zakryciu do odbioru nie zwalnia Inspektora z obowiązku dokonania czynności nadzoru i oceny wykonanych robót zanikających i ulegających zakryciu, wraz z potwierdzeniem ich dokonania wpisem do dziennika budowy.
15) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji oraz urządzeń technicznych.
16) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych (nie objętych dokumentacją projektową). Sprawdzanie i opiniowanie wniosków Wykonawcy robót budowlanych dotyczących wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, oraz sprawdzanie kosztorysów dotyczących tych robót. Sporządzanie protokołów konieczności i współpraca z Zamawiającym przy negocjacjach z Wykonawcą robót budowlanych.
17) W przypadku stosowania rozwiązań zamiennych ocenianie prawidłowości przyjmowanych do realizacji rozwiązań.
18) W porozumieniu z Zamawiającym, zawiadamianie właściwego organu nadzoru budowlanego o przypadkach naruszenia ustawy Prawo budowlane, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach.
19) Niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o przerwach w realizacji robót oraz o wystąpieniu okoliczności, które mogą wpłynąć na opóźnienie terminów wykonania robót.
20) Kontrola jakości, prawidłowości oraz wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorami częściowymi i końcowym.
21) Kontrolowanie wykonywania robót w zakresie zgodności z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych oraz w zakresie przestrzegania na budowie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym utrzymywania porządku na budowie. W przypadku prowadzenia prac z naruszeniem postanowień umowy i/lub przepisów bezpieczeństwa, żądania od Wykonawcy robót budowlanych wstrzymania robót oraz niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego o żądaniu wstrzymania robót.
22) Zatwierdzanie metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez Wykonawcę robót budowlanych.
23) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego przebiegu procesu budowlanego. Obecność na budowie zapewniająca skuteczne pełnienie bieżącego nadzoru inwestorskiego, w tym na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych.
24) Każdorazowe potwierdzanie w dzienniku budowy: pobytu na budowie, poprzez wniesienie uwag dotyczących realizacji budowy mających znaczenie dla oceny jakości i stopnia zaawansowania robót.
25) Kontrola pod względem kompletności i treści dokumentów przedstawianych przez Wykonawcę robót budowlanych przy odbiorze częściowym oraz przy odbiorze końcowym, weryfikacja i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej, potwierdzanie protokolarne faktycznie wykonanych robót.
26) Zorganizowanie i przeprowadzenie czynności odbiorów częściowych oraz czynności odbioru końcowego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego.
27) Przekazanie Zamawiającemu zweryfikowanego kompletu dokumentacji powykonawczej wraz z protokołami, wnioskami materiałowymi i innymi dokumentami.
28) Udział w czynnościach przekazywania gotowego obiektu do użytkowania.
29) Kontrola jakości robót po usunięciu wad robót stwierdzonych w trakcie odbiorów oraz potwierdzanie usunięcia wad robót.
30) W przypadku nieterminowego usuwania wad robót, przygotowanie danych niezbędnych do naliczenia przez Zamawiającego kar umownych z tego tytułu.
31) W przypadku nie usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad robót i wyznaczenie przez Zamawiającego wykonawcy zastępczego, nadzór nad tymi pracami i dokonanie ich odbioru.
32) Inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest uprawniony do zaciągania żadnych zobowiązań w imieniu Zamawiającego, w szczególności do wydawania wykonawcy robót poleceń rodzących skutki finansowe dla Zamawiającego.
33) Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej OC, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę nie mniejszą niż 50 tys. zł , na jedno i wszystkie zdarzenia, ważnego w okresie trwania umowy (nierównoznaczne z ubezpieczeniem z Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczona musi być firma).
34) Zapewnienie sprawowania nadzoru inwestorskiego w sposób nieprzerwany i niezakłócony, a w przypadku niemożliwości podjęcia czynności określonych w niniejszej umowie zapewnienie na swój koszt zastępcy, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane i doświadczenie zawodowe.
35) Inne czynności, do wykonania których, Inspektor jest upoważniony lub zobowiązany, zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami.
36) Uczestnictwo w przygotowaniu odpowiedzi na korespondencję oraz wszelkie zapytania dotyczące budowy.
37) Opracowanie raportu z przebiegu realizacji robót uwzględniającego zaawansowanie robót (wraz ze wskazaniem wielkości ewentualnego opóźnienia) w terminie do 5 – ego dnia każdego miesiąca.
38) Opracowanie raportu końcowego w ciągu 7 dni od protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. Raport zawierać będzie: założenia projektowe i ewentualne zmiany w trakcie realizacji robót budowlanych, opis zakończonych robót wraz z osiągniętymi wskaźnikami rzeczowymi i finansowymi, wartość i opis ewentualnych robót dodatkowych, raport dotyczący testów, rozruchów, prób końcowych i eksploatacyjnych, jakości materiałów oraz dokumentację fotograficzną z realizacji robót.
III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczą podmiotów, które posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zadania:
1) Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe, posiadanie uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia tzn. prowadzenie działalności gospodarczej w w/w zakresie zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej.
2) zdolności technicznej lub zawodowej,
a) w odniesieniu do wykonawcy:
Posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem dwóch usług - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie – polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży instalacyjnej na budowie kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej oraz załączy dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie (referencje).
b) w odniesieniu do osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia:
Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiada wymagane uprawnienia do kierowania/nadzorowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, uprawnienia budowlane bez ograniczeń lub inne uprawnienia w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Wyżej wymieniona osoba powinna być członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa i urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).
3) Zamawiający dokona oceny spełnienia w/w warunków na podstawie oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1) oraz dostarczonych wraz z ofertą dowodów wykonania usług oraz określających czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty
a) ocena warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. III ppkt 1 i 2 litera a) lub b) będzie polegała na zasadzie (spełnia - nie spełnia),
b) niespełnienie któregokolwiek z warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy
z postępowania.
IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY, MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1) Oferty należy składać w formie elektronicznej i należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym na adres e-mail:
urzad@gminaciechanow.pl , w terminie do dnia 18 lipca 2024 r., do godz. 15.00.
Ofercie należy nadać nazwę „Oferta na nadzór inwestorski – „Budowa, rozbudowa i modernizacja infrastruktury sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Ciechanów”.
2) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w formie wydruku na papierze, podpisanej przez osobę upoważnioną pod rygorem nieważności na załączonym Formularzu Ofertowym. Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Ciechanów, 06-400 Ciechanów, ul. Fabryczna 8, pokój nr 1 (sekretariat), w terminie do dnia 18 lipiec 2024 r., do godz. 15.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Budowa, rozbudowa i modernizacja infrastruktury sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Ciechanów”.
3) Oferta powinna być:
- opatrzona pieczątką firmową,
- posiadać datę sporządzenia,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer NIP, REGON, numer telefonu, adres e-mail,
- podpisana czytelnie przez wykonawcę.
4) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
5) Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
6) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
7) Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie Zamawiającego.
V. OCENA OFERT
1) Wykonawca podaje w ofercie jedną cenę za całość zamówienia. Cena musi być podana w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cenę oferty należy określić z należytą starannością, na podstawie przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wszystkich kosztów związanych z realizacją zadania wynikających z zakresu zamówienia, niezbędnych do wykonania zadania i doliczyć do powstałej kwoty inne składniki wpływające na ostateczną cenę. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zaproponować jakieś rabaty lub upusty cen, powinien je od razu ująć w obliczeniach ceny, tak aby wyliczona cena za realizację zamówienia była ceną całościową. Proponowana cena łączna powinna być podana w wysokości ostatecznej, tak aby Zamawiający nie musiał już dokonywać żadnych obliczeń, przeliczeń itp. działań w celu jej określenia.
2) Kryteria oceny ofert
Zamawiający stosować będzie jedno kryterium oceny ofert - cena – 100 pkt.
Sposób obliczania wartości punktowej:
wartość oferty o najniższej cenie
Wartość punktowa = ------------------------------------------------ x 100pkt
wartość oferty ocenianej
VI. TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU UMOWY:
Do zakończenia całości przedsięwzięcia budowlanego, odbioru końcowego robót, bez wad oraz dopuszczenia obiektu do użytkowania. Przewidywany czas zakończenia budowy - do 03.08.2025r.
VII. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1) O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana.
2) Wyniki postępowania opublikowane zostaną na stronie: www.gminaciechanow.pl
3) Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na zasadach określonych w punkcie istotne postanowienia umowy. Jeżeli wykonawca którego oferta zostanie wybrana będzie uchylać się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
VIII. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:
Istotne postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania ofertowego.
IX. ZAŁĄCZNIKI
1) Wzór formularza ofertowego,
2) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat usług,
3) Wykaz osób uczestniczących w realizacji przedmiotu zamówienia,
4) Wzór umowy.
Wójt Gminy Ciechanów
/-/ Stefan Pawłowski
Data wytworzenia: | 2024-07-11 |
Sporządzone przez: | Monika Staniszewska |
Data udostępnienia: | 2024-07-11 14:46:17 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Monika Staniszewska |
Rejestr zmian: | Link |