Na podstawie art.14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
( Dz. U. z 2019 r. poz. 1696 z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności Urzędu |
Wójt Gminy Ciechanów |
Zamieszczenie informacji na stronie BIP |
Do końca roku 2020 |
2. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 |
Koordynator |
|
Styczeń 2021 |
3 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie architektonicznym, cyfrowym, informacyjno- komunikacyjnym |
Koordynator + Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjne |
Publikacja w BIP Urzędu danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy( np. dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1, zapewnienie informacji w zakresie rozkładu pomieszczeń w budynku, wykorzystanie zdalnego dostępu online do usług tłumacza migowego) |
Realizacja w całym okresie działania koordynatora |
4. |
Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator, Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjne |
Dokonanie analizy stanu obiektu w zakresie dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Dokonanie analizy w zakresie dostępności cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami korzystającymi z usług Urzędu Gminy Ciechanów. |
Do końca lutego 2021 r.
|
5 |
Zapewnienie dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Wójt Gminy Ciechanów, koordynator, Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjne |
Zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób określony w art. 7 ustawy dnia 19 lipca 2019 r. o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Na bieżąco |
6 |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjne |
|
Marzec 2021 |
7 |
Monitorowanie działalności Urzędu, o której mowa w art. 14 ust.1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
|
Realizacja w cały okresie działania koordynatora |
8 |
Opracowanie wieloletniego planu działania w zakresie dostosowania Urzędu Gminy Ciechanów do wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator + Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjne |
|
Lipiec 2021 |
Sporządził: |
Zatwierdzam |
Koordynator ds. dostępności /-/ Dorota Filipowicz
|
Wójt Gminy Ciechanów /-/ Marek Kiwit |
Data wytworzenia: | 2021-02-03 |
Sporządzone przez: | Przemysław Bugdal |
Data udostępnienia: | 2021-02-03 15:50:00 |
Opublikowane przez: | Przemysław Bugdal |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Rejestr zmian: | Link |
Wyświetleń: | 175 |