> Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów


 

ZATWIERDZAM:

 

Marek Kiwit

 

Wójt Gminy Ciechanów

 

Ciechanów 24  maja 2013 r.


POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

PROWADZONE W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 Nr 113 poz.759, z późn. zm.) - zwanej dalej „ustawą”

NA USŁUGĘ ODBIERANIA I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE Ciechanów

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)

Nazwa Zamawiającego:      Gmina Ciechanów

REGON:                               130378002

NIP:                                       566-189-29-08

Miejscowość                          Ciechanów

Adres:                                    ul. Fabryczna 8

Kod pocztowy:                      06400 Ciechanów

Strona internetowa:             www.gmina ciechanow.pl

 

Godziny urzędowania:         800-1600

           korespondencję                         należy adresować:

 

Urząd Gminy Ciechanów ul.Fabryczna 8 06-400 Ciechanów

znak postępowania:  RG 271.6.2013

 

90 00 00 00 -7 usługi usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne

90 51 10 00 -2 usługi wywozu odpadów

90 51 20 00 -9 usługi transportu odpadów

90 51 31 00 -7 usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

 

 

Instrukcja Dla Wykonawców

 

1.         ZAMAWIAJĄCY

Gmina Ciechanów reprezentowana przez Wójta Gminy Ciechanów, adres:  ul. Fabryczna 8 06-400 Ciechanów

tel (23) 6722646

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i na stronie internetowej 

 

2.         OZNACZENIE POSTĘPOWANIA

Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem:

            Nr.RG.271.6.2013

Wykonawcy winni we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powoływać się na wyżej podane oznaczenie.

 

3.         TRYB POSTĘPOWANIA

3.1.     Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami ).

3.2.     Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia użyty jest skrót ”Pzp”, należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych,

o której mowa w pkt. 3.1.

 

4.         ŹRÓDŁA FINANSOWANIA.                                                                  

4.1.       Budżet Gminy Ciechanów

 

5.         PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA.

5.1.     Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, zgodnie z:

  • ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz.391 z poź. zm.),
  • ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
  • zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami
  • Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechanów 
  • Uchwałą Rady Gminy Ciechanów, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
  • Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ
  • projektem umowy w przedmiotowej sprawie stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ.

5.2      Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy Pzp.

5.3      Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców. W takim wypadku Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, którą Wykonawca powierzy podwykonawcom.

5.4   Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

5.5   Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

5.6   Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

5.7   Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

5.8  Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

5.9      Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, dotyczących:

a)        zatrudnienia osób:

  •             bezrobotnych lub młodocianych w celu przygotowania zawodowego, o których mowa w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  •             niepełnosprawnych, o których mowa w przepisach o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  •             innych niż określone w lit. a lub b art. 29 pkt 1) ustawy pzp, o których mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym

- lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;

b)        utworzenia funduszu szkoleniowego, w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w którym wpłaty pracodawców stanowić będą co najmniej czterokrotność najniższej wpłaty określonej w tych przepisach;

c)         zwiększenia wpłat pracodawców na rzecz funduszu szkoleniowego, w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, do wysokości określonej w pkt 2 ust. 4 art. 29 ustawy pzp.

 

6.         TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Od podpisania umowy do 30.06.2014 r., przy czym odbiór odpadów komunalnych rozpocznie się od dnia 01 lipca 2013 r., pierwsza miesięczna płatność wynagrodzenia dokonana zostanie za miesiąc lipiec. W okresie do 01 lipca 2013 dokonane zostaną czynności wstępne (ustalenie harmonogramów, rozstawienie pojemników, dostarczenie worków itp.)

7.      Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu

7.1. Warunki udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

7.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie stawia wymogu na potwierdzenie powyższego warunku.

7.1.2.  posiadania wiedzy i doświadczenia: Wykonawca musi wykazać się wiedzą
i doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, co najmniej 2 usług odbioru odpadów komunalnych wykonanych lub wykonywanych w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie minimum 1.200 Mg rocznie,

7.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Potencjał techniczny:

Za spełnienie  warunku Zamawiający będzie rozumiał dysponowanie sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, w tym co najmniej :

  1. 3 (trzema) samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 20m3 każdy
  2. 1 (jednym) samochodem specjalistycznym bezpylnym o minimalnej kubaturze 20m3 z myjką do mycia i dezynfekcji pojemników.
  3. 1 (jednym) samochodem specjalistycznym bezpylnym o kubaturze od 5 m3 do 8 m3;
  4. 2 (dwoma) pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
  5. 1 (jeden) pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;
  6. systemem monitorowania i zarządzania flotą pojazdów umożliwiającym elektroniczną identyfikację pojemników i worków na odpady zmieszane i selektywnie zebrane. System ma identyfikować zdarzenie odbioru odpadów (datę i godzinę, miejsce – pozycję, identyfikatory pojemników i worków przypisanych do nieruchomości). System powinien prezentować zdarzenia odbioru pojemników na mapie  w czasie rzeczywistym. Podmiot odbierający odpady komunalne udostępnia Gminie wgląd do systemu w czasie rzeczywistym.

Pojazdy wymienione w pkt. 7.1.3. lit a – e muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu logo i nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Wymagania muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska  z dnia 11 stycznia 2013 r.w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).

            Potencjał osobowy:

Co najmniej 5 (pięciu) kierowców z prawem jazdy kat. C.

7.1.4.  sytuacji ekonomicznej i finansowej:

O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na sumę ubezpieczeniową nie niższą niż 500 000,00 PLN.

Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż PLN, wskazane przez Zamawiającego, zostaną przeliczone wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

7.1.5 nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP.

7.2.     Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie w oparciu o oświadczenia i dokumenty które ma dostarczyć Wykonawca.

7.3. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:

7.3.1 Podpisane oświadczenie nr 1 w sprawie spełniania przez wykonawcę warunków art. 22 ust. 1 ustawy PZP. Wzór dokumentu stanowi Załącznik nr 2 siwz.

7.3.2 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych również wykonywanych, głównych  usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – poświadczeń, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia – składa stosowne oświadczenie, stanowiące dowód należytego wykonania usługi. Wzór dokumentu stanowi Załącznik nr 3 do siwz.

7.3.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonywania zamówienia, a także wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 4 do siwz.

7.3.4 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 5 do siwz.

7.3.5 Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

7.4.   Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach  finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z  nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów, oraz przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy:

a)      W przypadku jeżeli wykonawca polegał będzie na zasobach wiedzy i doświadczenia innych podmiotów - pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 6 do siwz.

b)      W przypadku, jeżeli w wykazie osób wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował-pisemne zobowiązanie do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 7 do siwz.

c)      W przypadku jeżeli wykonawca polegał będzie na zasobach narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych innych podmiotów - pisemne zobowiązanie do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 8 do siwz.

8.         Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych.

8.1 W celu potwierdzenia, iż wykonawcy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy PZP Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:

8.1.1   oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie musi być złożone przez każdego z Wykonawców);

8.1.2 aktualny odpis z właściwego rejestru, centralnej ewidencji i informacji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);

8.1.3   aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);

8.1.4   aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);

8.1.5   aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);

8.1.6   w przypadku zamówień innych niż zamówienia, o których mowa w art. 131a ust. 1 i art. 132 ust. 1 ustawy PZP, aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).

Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy PZP,10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy PZP, 10 i 11 ustawy PZP, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

8.1.7. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – której wzór stanowi załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ.

8.2. Informacja dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP składają dokumenty zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może  żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane tj. § 4 ust.1, ust.2 i  ust.3 .                

8.3.     Dokumenty wymagane dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

8.4.     W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

8.4.1.   Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, stosownie do art. 23 ust.2 ustawy Pzp;

8.4.2. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

8.4.3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców składających wspólną ofertę:

a) oświadczenie wymienione w pkt. 8.1.1 (wzór oświadczenia zgodny z załącznikiem nr 9 do SIWZ) musi być złożone przez każdego Wykonawcę,

b) oświadczenie wymienione w pkt. 7.3.1 (wzór oświadczenia zgodny z załącznikiem nr 2) powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,

c) dokumenty wymienione w pkt. 8.1.2 – 8.1.6 albo odpowiadające im określone w pkt. 8.2, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.

d) dokumenty wymienione w pkt. 7.3.2-7.3.5 , mogą być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców.

e) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – (załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ), musi być złożona przez każdego Wykonawcę.

 

9.         OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

9.1.     Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

9.2.     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

9.3.     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

9.4.     Oferta winna zawierać wypełniony Formularz „Oferta”, stanowiący załącznik Nr 11 oraz niżej wymienione dokumenty:

9.4.1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

9.4.2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony.

9.5.     Wraz z ofertą, w tym samym opakowaniu, winny być złożone:

9.5.1   Oświadczenia i dokumenty dotyczące właściwości Wykonawcy, wymagane postanowieniami pkt 7 i 8 SIWZ;

9.5.2. Dowód wniesienia wadium. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca winien złożyć oryginał gwarancji lub poręczenia.

9.6.     Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych jako załączniki do niniejszej SIWZ, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.

9.7.     Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Dokumenty składające się na ofertę tj. wypełniony Formularz „Oferta”, oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.3.1 i 8.1.1 muszą być złożone w oryginale. Pełnomocnictwo , o którym mowa w pkt. 9.4.1 i 9.4.2 może być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, wymagane postanowieniami pkt. 7.3.2 – 7.3.5 i 8.1.2-8.1.6 oraz pkt. 8.2 mogą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokument wymieniony w pkt. 8.1.7 (informacja dot. grupy kapitałowej) musi zostać złożony w oryginale.

9.8.     Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.

9.9.     Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.

9.10.   Każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty powinna być podpisana lub parafowana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc musi być parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym razie nie będą uwzględniane.

9.11.   Strony oferty winny być trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w pkt 9.13. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron.

9.12.   Oświadczenia i dokumenty dotyczące właściwości Wykonawcy, wymagane postanowieniami pkt. 8, powinny być trwale ze sobą połączone oraz kolejno ponumerowane. W treści oferty powinna być zamieszczona informacja o ilości stron, na których oświadczenia i dokumenty zamieszczono.

9.13.   W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty, zawierały informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te winny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofercie, zgodnie z art. 86 ust 4 ustawy PZP.

9.14.   Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy sporządzić i złożyć w 1 egzemplarzu. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane do Zamawiającego na adres:

Gmina Ciechanów                                                                                                   Adres:  ul. Fabryczna 8            06-400Ciechanów                                                                       

oraz opisane:  

           

Oferta na: usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

 

 Nie otwierać przed dniem06,06.2013 r., godz.11.15

 

9.15.   Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty winny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia winny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie winno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

 

10.      OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ I UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ

TREŚCI SIWZ

10.1.   Wszelkie oświadczenia, pytania, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający i Wykonawca będą przekazywać pisemnie lub faksem. W przypadku przekazania przez Zamawiającego oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. W przypadku przekazania przez Wykonawcę oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem Zamawiający na wniosek Wykonawcy potwierdzi fakt ich otrzymania. Nr faksu Zamawiającego (23) 6722646

10.2.   Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

 

10.3.   Pytania należy kierować na adres:

Gmina Ciechanow,                                                                                                  Adres:  ul. Fabryczna 8            06-400 Ciechanów                                                          

z dopiskiem : postępowanie pn. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Ciechanów

            Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia bez ujawniania źródła zapytania. Dodatkowo Zamawiający zamieści treść zapytań i wyjaśnienia na stronie internetowej na, której udostępniona jest SIWZ.

10.4    W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze             oświadczenie Zamawiającego.

10.5    W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmienić treść SIWZ.

10.6    Dokonane wyjaśnienia lub zmiany treści SIWZ, o których mowa w pkt. 10.2 - 10.5            Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ i zamieści na stronie internetowej.

10.7    W przypadku dokonania wyjaśnienia lub zmiany SIWZ, o którym mowa w pkt. 10.6, termin składania ofert zostanie ustalony zgodnie z art. 12 a i art. 38 ustawy PZP.

10.8    W uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest  udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza ją także na tej stronie. Jeżeli w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o  zamówieniu, zamawiający: przekazuje do Biuletynu Zamówień Publicznych stosowne zmiany.

10.9 Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz na stronie internetowej, jeżeli specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest udostępniania na tej stronie.

10.10 Zamawiający wyznacza do kontaktowania się z Wykonawcami

 Waldemar Gebert i Maria Nadratowska   23 6722646

 

11. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY

1. Wykonawca wypełnia formularz oferty zgodnie z jego treścią. Oferta musi zawierać ryczałtową wartość brutto (z VAT) w złotych, zwaną dalej „ceną”. Cena musi zawierać wartość podatku VAT oraz ewentualne upusty i rabaty. Wysokość stawki podatku od towarów i usług VAT wynika z przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2010 r. Nr 226, poz. 1476 z poźn. zm.).

Należy pamiętać, że cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji przetargowej, jak również wszelkie inne koszty w niej nieujęte,  bez poniesienia których nie można wykonać zamówienia.

Wykonawca poda cenę jednostkową za miesiąc świadczenia usługi i obliczy łączną cenę ofertową za całość zamówienia (12 miesięcy).

2. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić będzie do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

12.      WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

12.1.   Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium na cały okres związania ofertą w wysokości: 10 000 zł dziesięć tysięcy złotych).

12.2.   Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:

a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:   Bank Spółdzielczy w Płońsku o/ w Ciechanowie Nr 24 8230 0007 3000 5019 2000 0002 z podaniem tytułu: „Wadium nr sprawy Zp.271.6.2013”.

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami).

12.3.   Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt. 12.1. w formie lub formach, o których mowa w pkt. 12.2., zostanie wykluczony z postępowania.

12.4.   Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp.

 

13.      MIEJSCE TERMIN SKŁADANIA OFERT

13.1. Ofertę należy złożyć Zamawiającemu Gminie Ciechanów ul. Fabryczna 8 pokój nr 1(sekretariat), w terminie do dnia 06 czerwca 2013  roku, godz. 11:00.

13.2. Ofertę złożoną po terminie składania ofert Zamawiający zwróci niezwłocznie Wykonawcy.

13.3.Otwarcie ofert jest jawne.

14.      TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

14.1.   Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

14.2.   Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu, o którym mowa w pkt. 14.1., o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą winno być wyrażone na piśmie i jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeśli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie okresu związania ofertą nie powoduje utraty wadium. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

 

15.      OTWARCIE I OCENA OFERT.

15.1.   Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy  Ciechanów ul. Fabryczna 8 06-400 Ciechanow, pok.09(sala konferencyjna, I piętro), 06 czerwca 2013, roku godz. 11:15.

15.2.   Otwarcie ofert jest jawne.

15.3.   Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Podczas otwarcia ofert odczytane zostaną informacje, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy PZP.

15.4.   Po otwarciu ofert, na posiedzeniach niejawnych, Komisja przetargowa dokona:

1) oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu,

2) badania i oceny ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.

15.5.   Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli:

a) oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy

b) oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie przez usługi wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy

c) pełnomocnictw lub złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta podlega odrzuceniu albo konieczne będzie unieważnienie postępowania.

Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, wymienione w pkt. a) i b) powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

15.6.   Zamawiający wezwie także Wykonawców do złożenia, w wyznaczonym przez siebie terminie, wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

15.7.   W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym (Komisją przetargową) a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty, oraz z zastrzeżeniem pkt. 15.8 i 15.9., dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.

15.8.   Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Wykonawcy do złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących tego, czy oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złoży wyjaśnień lub, jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

15.9.   Zamawiający poprawi w tekście oferty:

a) oczywiste omyłki pisarskie,

b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,

c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnej zmiany w treści oferty,

- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

15.10. Zamawiający odrzuci każdą ofertę w przypadku stwierdzenia, że zachodzą okoliczności określone w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp:

1) oferta jest niezgodna z ustawą,

2) treść oferty nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem pkt. 15.9 lit. c)

3 złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

4) oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

5) oferta została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania,

6) oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny,

7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na   poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 15.9 lit. c),

8) oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

 

16. KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

16.1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie wyłącznie kryterium ceny stosując poniższy wzór:

Ilość punktów = cena brutto najtańszej oferty/cena brutto oferty ocenianej x 100pkt x100%

Najwyższa liczba punktów wskaże ofertę najkorzystniejszą.

Do porównania ofert pod względem kryterium cenowego Zamawiający przyjmie cenę ofertową brutto za wykonanie całości zadania, wskazaną przez Wykonawcę w złożonej ofercie.

16.2. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

16.3. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy w ofertach dodatkowych nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

16.4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w SIWZ warunki oraz otrzyma największą liczbę punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem określonym w pkt 16.1.

 

17. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

1. Ustala się zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % wartości ceny ofertowej  brutto.

2.  Wykonawca wybiera formę  zabezpieczenia należytego wykonania umowy z podanych poniżej możliwości:

1)    pieniądzu, przelewem na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy,

2)    poręczeniach bankowych,

3)    poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,

4)    gwarancjach bankowych,

5)    gwarancjach ubezpieczeniowych,

6)    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

3.  W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

4. Zamawiający na żądanie Wykonawcy wnoszącego zabezpieczenie zwróci oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż pieniężna. Wydanie oryginału dokumentu nastąpi po upływie okresu na jaki wniesione zostało zabezpieczenie.

 

18. UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

18.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za  najkorzystniejszą zgodnie z kryterium określonym w pkt 16 SIWZ.

18.2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,

2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia,

3) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z niniejszego postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia,

4) terminie, po upływie którego umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty, o której mowa w pkt 1), zamieszczona zostanie na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.

18.3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ponownej ich oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy PZP.

 

19. UMOWA

19.1 Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w zakresie:

a) harmonogramu dni i godzin odbioru odpadów;

b) częstotliwości odbioru odpadów;

c) częstotliwości i terminów dostarczania worków do selektywnej zbiórki odpadów.

19.2. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

 19.3. Informacje o formalnościach, jakich należy dopełnić po wyborze oferty w celu zawarcia umowy:

1)    wybrany Wykonawca ma obowiązek skontaktować się w terminie 3 dni od momentu powiadomienia go o wybraniu oferty w celu uzgodnienia kwestii koniecznych do sprawnego zawarcia umowy,

2)       Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie, po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze jego oferty, a przed podpisaniem umowy, dostarczyć Zamawiającemu:

  • umowę konsorcjum stwierdzającą solidarną i niepodzielną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z Wykonawców do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności,
  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w pkt. 17.1,

3)    w przypadku, gdy siedziba Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, znajduje się poza terytorium Polski, a zamówienie realizowane będzie za pośrednictwem oddziału zarejestrowanego na terytorium RP, Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia odpowiednich pełnomocnictw.

19.4 Wzór umowy stanowi załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ.

20. WARUNKI PŁATNOŚCI:

20.1 Zamawiający wypłaci należne kwoty w terminie 30 dni licząc od daty przedłożenia faktury.

20.2  Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

20.2  Zamawiający oświadcza, że jest uprawniony do otrzymania faktur VAT

20.3 Zamawiający  nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.

 

21. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ:

Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.

 

ZATWIERDZAM

 

 

 

 

Załącznik Nr 1 do SIWZ

Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, zgodnie z:

  • ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz.391 z poź. zm.),
  • ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
  • zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami
  • Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechanów przyjętym  Uchwałą nr XXVI /190/2013 z  24 maja 2013 roku,
  • Uchwałą Rady Gminy Ciechanów nr XXV /175/2013 z26 marca2013 roku, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
  • Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym niniejszy załącznik do SIWZ
  • projektem umowy w przedmiotowej sprawie stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ.

 

w tym:

1.1 odpadów komunalnych zmieszanych,

1.2 odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny z podziałem na:

a)    opakowania z tworzyw sztucznych (PET), puszki metalowe i aluminiowe,

b)      papier i tektura, opakowanie wielomateriałowe

c)    szkło opakowaniowe,

d)    odpady zielone,

1.3 mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego /

1.4 zagospodarowanie odpadów budowlanych i rozbiórkowych z zastrzeżeniem dotyczącym tego, że Wykonawca przedmiotu zamówienia nie uwzględnia w formularzu cenowym kosztów  wyposażenia w pojemnik, transportu tych odpadów, składowania i utylizacji - koszty te pokrywa właściciel nieruchomości zlecający taką usługę,

 

 

1.5 Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w pojemniki do zbiórki zużytych baterii i małogabarytowych akumulatorów punktów zlokalizowanych na terenie szkół, obiektów użyteczności publicznej, których wykaz zostanie udostępniony Wykonawcy po podpisaniu umowy oraz odbioru tych odpadów. Ilość punktów ok.6

1.6 urządzenia do gromadzenia odpadów – pojemniki, kontenery, worki – które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego zapewnia Wykonawca.

 

2. NIERUCHOMOŚCI  ZAMIESZKAŁE

 

2.1 Zmieszane odpady komunalne zbierane będą tylko w systemie pojemnikowym i odbierane od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie w dni robocze w tym w soboty, w godzinach od 6.00 do 20.00.

2.2 Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym „u źródła” w workach z folii PE-HD o pojemności 120 l:

a)       worki koloru żółtego -  opakowania z tworzyw sztucznych (PET), puszki aluminiowe i metalowe,

b)       worki koloru niebieskiego  -  papier i tektura, opakowania wielomateriałowe

c)       worki koloru zielonego       -  szkło opakowaniowe,

d)      worki koloru brązowego     -  odpady zielone ulegające biodegradacji.

 

2.3 Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych:

1)     zabudowa jednorodzinna i wielorodzinna:

a)     odpady komunalne zmieszane -  nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie,

b)     odpady komunalne zbierane w sposób selektywny obejmujący: opakowania z tworzyw sztucznych (PET, puszki metalowe i aluminiowe), papier i tektura, szkło opakowaniowe –  nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące

c)     odpady zielone nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu,

d)     meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 2 razy w roku (wiosną i jesienią).

 

3. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów

3.1 Urządzenia do gromadzenia odpadów

3.1.1 Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów:

a)    materiał – folia polietylenowa PE-HD,

b)      120 l grubość minimum 0,080 mm           - kolor zielony

c)      120 l grubość minimum 0,035 mm           - kolor niebieski

d)     120 l grubość minimum 0,035 mm           - kolor żółty

e)      120 l grubość minimum 0,080 mm         - kolor brązowy

f)     nadruk – jednostronny, kolor nadruku czarny, powierzchnia nadruku minimum 1500 cm2 maksimum 2000 cm2; treść nadruku zostanie przekazana Wykonawcy w ciągu 3 dni  po zawarciu umowy .

3.1.2        Rodzaje pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych   zebranych na terenach zabudowy  j: 0,12 m3; 0,24 m3

Pojemniki muszą odpowiadać standardom i wymaganiom zawartym w ustawie z dnia 30 sierpnia 2012r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. Nr 204, poz. 2048 z późn. zm.) oraz spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Nr 219, poz.1858). 

Szacowaną ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów: pojemników, kontenerów oraz ilość worków podano w  pkt 5 SOPZ.

3.2 Ustala się następującą pojemność pojemników oraz objętość i ilość worków:

1)        dla nieruchomości zamieszkałej  bez względu na ilość osób

a)    jeden pojemnik o pojemności 0,12 m3, lub 0,24m³ zgodnie z deklaracją

b)  po jednym worku 120 l z folii PE-HD na każdą frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny: papier, tektura i opakowania wielomateriałowe, opakowania z tworzyw sztucznych (PET, puszki metalowe i aluminiowe), szkło opakowaniowe,

c)  po jednym worku 120 l z folii PE-HD na odpady zielone ulegające biodegradacji,

 

2)        w przypadku okresowego zwiększenia ilości odpadów selektywnie zebranych i odpadów zmieszanych Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wydania worków właścicielom nieruchomości zamieszkałych.

 

4. OBOWIĄZKI  WYKONAWCY  PRZED  ROZPOCZĘCIEM  I  W  TRAKCIE  REALIZACJI  ZAMÓWIENIA

Wykonawca ma obowiązek wyposażenia:

4.1.1   Nieruchomości zamieszkałych  w zabudowie jednorodzinnej w pojemniki do odpadów zmieszanych i 4 lub 3 (w przypadku posiadania kompostownika, brak worka na odpady zielone ulegające biodegradacji) rodzajów worków do selektywnie zebranych odpadów.

 

Nieprzekraczalny termin wyposażenia w pojemniki i worki do zebranych odpadów to: 01.07.2013 r.

4.1.3     Wykonawca ma obowiązek umieścić na pojemnikach, kontenerach i workach w sposób trwały znaki identyfikujące (bez podawania danych osobowych, a np. kodem kreskowym):

a)    - Wykonawcę,

b)    -  właściciela nieruchomości,

c)    - rodzaj odebranego odpadu.

 

4.1.4     Wykonawca jest zobowiązany sporządzać sprawozdania wg wzorów  określonych w przepisach szczególnych i przekazywać je Zamawiającemu.

4.1.6 Wykonawca ma obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości  zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania  do instalacji określonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami zgodnie z zasadą bliskości.

4.1.7 Wykonawca ma obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli  nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013 poz. 21) podmiotom posiadających instalacje odzysku i unieszkodliwiania odpadów.

4.1.8   Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odpadów zebranych w sposób selektywny, o których mowa w pkt 1.3 -1\ SOPZ do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2013 poz. 21) podmiotom posiadających instalacje odzysku i unieszkodliwiania odpadów

4.1.9 Wykonawca zobowiązany jest do odbioru całej masy odpadów komunalnych wymienionych w pkt. 1.1 i 1.2 SOPZ w sposób ciągły, niezależnie od warunków atmosferycznych.

4.1.10 W przypadku okresowego zwiększenia ilości odpadów selektywnie zebranych i odpadów zmieszanych Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich wystawionych odpadów. Za odbiór tych  odpadów Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawca zobowiązany jest również do nieodpłatnego wydania worków właścicielom nieruchomości zamieszkałych.

4.1.11 W przypadku złego stanu dróg gruntowych (np. po ulewnych deszczach i roztopach) utrudniających dojazd do posesji ciężkim sprzętem, Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania we własnym zakresie dojazdu do nieruchomości innym rodzajem pojazdu. Wykonawcy nie przysługują roszczenia w stosunku do Zamawiającego w przypadku ewentualnych utrudnień dojazdowych do obsługiwanych nieruchomości (np. remonty dróg).

4.1.12 Dodatkowo Wykonawcę zobowiązuje się do:

  1. przestrzegania zakazu mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi  odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nie ruchomości,
  2. przestrzegania zakazu mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów  komunalnych,
  3. zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w  przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.),
  4. przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21), ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm. ), uchwały  Rady GminyCiechanów w sprawie uchwalenia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Ciechanów, spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 roku w prawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122),
  5. Wykonawca zobowiązany jest w dniu odbioru odpadów selektywnie zebranych przekazać nowe worki na te odpady Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z położeniem  nieruchomości we własnym zakresie i na własny koszt.
  6. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłej współpracy w zakresie interwencyjnego odbioru odpadów ze wskazanego miejsca w ciągu 24 godzin od zgłoszenia telefonicznego przez   pracowników Zamawiającego
  7. 5.    Szacunkowe dane dotyczące ilości nieruchomości zamieszkałych  , ilości i rodzaju niezbędnych pojemników, worków do selektywnej zbiórki odpadów

5.1  Na koniec marca 2013 roku dotychczasowi odbiorcy mieli podpisane 420 umów na odbieranie odpadów z nieruchomości zamieszkałych. Jednakże, z danych posiadanych przez Zamawiającego wynika, iż jest to liczba zaniżona. Z dotychczas złożonych deklaracji, oraz danych z systemu ewidencji ludności, wynika, iż liczba odbiorców wynosić będzie ok. 1600

5.2  Szacunkowa liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych o poszczególnych pojemnościach:

5.2.1 Nieruchomości zamieszkałe jednorodzinne:

a) 120 l –1600 szt.,

b) 240 l –90 szt.,

 

           

 

 

Dla potrzeb sporządzenia oferty Wykonawca powinien przyjąć, że zapotrzebowanie na  pojemniki może ulec zmianie (zwiększeniu) w granicach ok. 15%. Koszty związane z wyposażeniem nieruchomości ponosi w tym wypadku Wykonawca.

5.4 Liczba worków do zbiórki odpadów:

a) żółte –           890 szt/2 miesiące

b) niebieskie –  890szt./2miesiąc,

c) zielone –       890szt./2miesiąc,

d) brązowe-      480szt./miesiąc,

 

6. Informacja o masie  odpadów odebranych z terenu gminy Ciechanów w roku 2012

L.p.

Kod odpadu

Rodzaj odpadu

 

1

20 01 01

19 12 01

papier i tektura

 

2

20 01 02

15 01 07

19 12 05

Szkło

 

3

20 01 39

19 12 04

15 01 02

tworzywa sztuczne

 

4

19 12 02

metale żelazne

 

5

19 12 03

metale nieżelazne

 

6

15 01 01

Papier

 

7

15 01 04

Metal

 

8

17 01 07       

zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 

 

9

 17 01 01

 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów

 

RAZEM   1017 MG

 

7. Charakterystyka Gminy Ciechanów

 

- powierzchnia: 140,23 km 2

- liczba osób zameldowanych na dzień 30.04.2013 roku: 6 700  osób

- liczba sołectw     35  

- długość dróg publicznych ok: 190 km

-odległość sołectw  od centrum Gminy ( budynku Urzędu) od 2 km do 15 km.

 

Wzór oświadczenia nr 1, Załącznik nr 2 do SIWZ.

..........................................................

(pieczęć firmowa nr tel. nr faxu)

 

OŚWIADCZENIE Nr 1

o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 p.z.p.

zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

(Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz.759 z póżn. zm.)

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na:

Usługę odbierania i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

ja ( imię i nazwisko), .................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

reprezentując firmę (nazwa firmy) ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

jako – upoważniony na piśmie lub wpisany w rejestrze w imieniu reprezentowanej przeze mnie firmy oświadczam, że:

1)     posiadamy uprawnienia niezbędne do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek  ich posiadania (art. 22 ust.1 pkt. 1 p.z.p.),

2)     posiadamy wiedzę i doświadczenie (art. 22 ust.1 pkt. 2 p.z.p.),

3)     dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt. 3 p.z.p.)

4)     znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia ( art. 22 ust.1 pkt. 4 p.z.p.)

                                                                                                             

.............................................................

          (miejscowość, data)

                                                                                             ..................................................................................

                                                                                             ( imię i nazwisko, podpisy osoby/osób  wykazanych

                                                                                             w dokumencie uprawnionej/uprawnionych do

                                                              występowania  w obrocie prawnym, reprezentowania

                                                           wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu )

 

Wzór dokumentu, Załącznik nr 3 do siwz

                                  

..........................................................

(pieczęć firmowa nr tel. nr faxu)

 

Wykaz głównych usług wykonanych w ostatnich trzech latach

 przed dniem wszczęcia postępowania.

Lp

Przedmiot zamówienia

Data wykonania

 

Wartość wykonanych usług

Masa zebranych odpadów rocznie

Nazwa i adres Odbiorcy

1

2

3

4

5

6

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

Do wykazu należy załączyć dowody potwierdzające, że usługi te zostały lub są wykonywane należycie.

 

                                                                                                                                    
                                                   .................................................................................

                                                                      ( imię i nazwisko, podpisy osoby/osób  wykazanych

                                                                                             w dokumencie uprawnionej/uprawnionych do

                                                               występowania  w obrocie prawnym, reprezentowania

                                                               wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu )

 

Wzór dokumentu Załącznik Nr 4 do siwz

 

Wykaz osób przewidzianych przez wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia.

Lp.

Imię i nazwisko

Informacja o posiadanych kwalifikacjach

Podstawa dysponowania

  1. 1.     

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1. 10.  

 

 

 

  1. 11.  

 

 

 

 

 

................................................................................

(imię i nazwisko, podpisy osoby/osób wykazanych w dokumencie

uprawnionej/uprawnionych do występowania w obrocie prawnym,

reprezentowania wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu)

 

wzór dokumentu, załącznik nr 5 do siwz

 

Wykaz narzędzi (maszyn i urządzeń)  i wyposażenia zakładu przewidzianych przez wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia.

Lp.

Opis, rodzaj sprzętu, urządzenia, wyposażenia

Liczba jednostek posiadanych przez Wykonawcę

Podstawa dysponowania sprzętem

Informacja dot. posiadanych zasobów

(rok produkcji, rok wdrożenia systemu do użytkowania)

1.

3 (trzy) samochody specjalistyczne bezpylne o minimalnej kubaturze 20m3 każdy.

 

 

 

2.

1 (jeden) samochód specjalistyczny bezpylny o minimalnej kubaturze 20m3 z myjką do mycia i dezynfekcji pojemników

 

 

 

3.

1 (jeden) samochód specjalistyczny bezpylny o kubaturze od 5 m3 do 8 m3;

 

 

 

 

4.

 

2 (dwa) pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;

 

 

 

5.

1 (jeden) pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej

 

 

 

6.

system monitorowania i zarządzania flotą pojazdów umożliwiającym elektroniczną identyfikację pojemników i worków na odpady zmieszane i selektywnie zebrane. System ma identyfikować zdarzenie odbioru odpadów (datę i godzinę, miejsce – pozycję, identyfikatory pojemników i worków przypisanych do nieruchomości). System powinien prezentować zdarzenia odbioru pojemników na mapie  w czasie rzeczywistym i umożliwiać wgląd do systemu w czasie rzeczywistym Zamawiającemu

 

 

 

 

..........................................................................

                                                                                   (imię i nazwisko, podpisy osoby/osób wykazanych w dokumencie

     uprawnionej/uprawnionych do występowania w obrocie prawnym,

     reprezentowania wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu)

 

Wzór zobowiązania, załącznik Nr 6 do siwz

..........................................................

      pieczęć firmowa nr tel. nr faxu podmiotu

zobowiązującego się do udostępnienia zasobów

 

ZOBOWIĄZANIE

do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia:

usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

Ja , niżej podpisany (imię i nazwisko) ………………………………………………………………………….,

działając w imieniu firmy (nazwa firmy) / własnym* …………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

Zobowiązuję się do udostępnienia firmie ……………………………………………………………………….

niezbędnych zasobów wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

W przypadku korzystania z ww. zasobów podmiot udostępniający swoje zasoby zobowiązuje się do realizacji zamówienia.

 

                                                                                                         

.............................................................

                 miejscowość, data

                                                                                      ..................................................................................

                                                                                                  imię i nazwisko, podpisy osoby/osób uprawnionej do                                                                                                          reprezentowania podmiotu zobowiązującego się do                                                                                                                            udostępnienia zasobów

 

                      

*  niepotrzebne skreślić

 

wzór dokumentu załącznik nr 7 do siwz

 

..........................................................

(pieczęć firmowa nr tel. nr faxu)

 

Zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania

zamówienia  osób

 

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia na: usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

ja ( imię i nazwisko), ....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

reprezentując firmę (nazwa firmy) …..........................................................................................

....................................................................................................................................................

zobowiązuję się do udostępnienia n/w osób do wykonania w/w zamówienia.

1) ……………………………..

2) ……………………………..

3) ……………………………..

.............................................................

(miejscowość, data)

 

..................................................................................

( imię i nazwisko, podpisy osoby/osób wykazanych

w dokumencie uprawnionej/uprawnionych do

występowania w obrocie prawnym, reprezentowania

wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu )

 

wzór dokumentu załącznik nr 8 do siwz

..........................................................

    (pieczęć firmowa nr tel. nr fax)

 

Zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń

 

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia na: usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

 

ja ( imię i nazwisko), .................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

reprezentując firmę (nazwa firmy) ............................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

zobowiązuję się do udostępnienia n/w narzędzi i urządzeń do wykonania w/w zamówienia.

1)       ……………………………..

2)       ……………………………..

3)       ……………………………..

4)       ……………………………..

5)       ……………………………..

 

.............................................................

          (miejscowość, data)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ..................................................................................

                                                                                             ( imię i nazwisko, podpisy osoby/osób  wykazanych

                                                                                             w dokumencie uprawnionej/uprawnionych do

                                                               występowania  w obrocie prawnym, reprezentowania

                                                               wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu )

 

Wzór oświadczenia nr 2, wzór dokumentu załącznik nr 9 do siwz

 

..........................................................

(pieczęć firmowa nr tel. nr faxu)

 

OŚWIADCZENIE Nr 3

zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

(Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz.759 z póżn. zm.)

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia na:

usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Ciechanów

ja ( imię i nazwisko), .................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

reprezentując firmę (nazwa firmy) ............................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

jako – upoważniony na piśmie lub  wpisany w rejestrze w imieniu reprezentowanej przeze mnie firmy oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

.............................................................

          (miejscowość, data)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ..................................................................................

                                                                                             ( imię i nazwisko, podpisy osoby/osób  wykazanych

                                                                                             w dokumencie uprawnionej/uprawnionych do

                                                               występowania  w obrocie prawnym, reprezentowania

                                                               wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu )

 

Wzór dokumentu, Załącznik Nr 10 do SIWZ

LISTA PODMIOTÓW NALEŻĄCYCH DO TEJ SAMEJ GRUPY KAPITAŁOWEJ/ INFORMACJA O TYM, ŻE WYKONAWCA NIE NALEŻY DO GRUPY KAPITAŁOWEJ[1]

Nazwa Wykonawcy           …………………...………………………………………………………

Siedziba Wykonawcy ……………………………………………………………………….…

Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:

Usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Ciechanów

zgodnie z art. 26 ust. 2 pkt 2d ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)

  1. składamy listę podmiotów, razem z którymi należymy do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. O ochronie konkurencji i konsumentów
    (Dz. U. nr 50 poz. 331 z późn. zm.).

Lp.

Nazwa podmiotu

Adres podmiotu

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

.......................................

           (miejscowość, data)        

..................................................................

                   podpis osoby uprawnionej do    reprezentowania Wykonawcy

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

 

  1. informujemy, że nie należymy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

.......................................

            (miejscowość, data)        

.................................................................

    podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Wykonawcy

 

 

wzór dokumentu załącznik nr 11 do siwz

                                             OFERTA

GMINA Ciechanów

ul. Fabryczna 8

06-400 Ciechanów

Odpowiadając na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na:

usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Ciechanów

MY NIŻEJ PODPISANI

……………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………...…………………………………………

działając w imieniu i na rzecz

……………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………...…………………………………………

 (nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców)

(w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie podać nazwy(firmy)

i dokładne adresy wszystkich wspólników spółki cywilnej lub członków konsorcjum)

oferujemy wykonanie całości zamówienia, zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za cenę ryczałtową:

cena netto: ................................. zł, słownie:................................................. złotych

 

VAT:  ......% ............................ zł, słownie:         .................................................... złotych

 

cena brutto: ............................ zł, słownie:         .................................................... złotych

Przy czym wynagrodzenie za 1 miesiąc realizacji przedmiotu zamówienia wynosi:

 

cena netto: ............................... zł/m-c, słownie:............................................złotych

 

VAT:  ......% ............................ zł, słownie:         .................................................... złotych

 

cena brutto: ................................. zł/m-c, słownie:..................................... złotych

 

OŚWIADCZAMY, że:

 

  1. Przedmiot zamówienia wykonam(y) osobiście tj. przez osoby(ę) wg wskazań złożonych dokumentów.

Zakres robót który zamierzam(y) powierzyć podwykonawcom :………………….…………..

……………………..…………………………………………………………………………………

  1. Oświadczam(y), że zapoznaliśmy się z SIWZ i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje potrzebne do właściwego wykonania zamówienia.
  2. Oświadczam(y), że uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ (okres 30 dni).
  3. Oświadczam(y), że załączony do SIWZ wzór umowy  został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się w przypadku wybrania naszej oferty do zawarcia umowy na warunkach w niej zawartych, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
  4.  Wnieśliśmy wadium w wysokości 10000 PLN ( dziesięć tysięcy złotych),    w formie ……………………………………………………………………………

6. Deklaruje(my) wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości   5 % ceny brutto, w formie…………………………………………….……………… …………………………………………………………………………………………...

  1. W załączeniu przedkładam(y) następujące dokumenty stanowiące integralną część niniejszej oferty dokumenty:

 

a/

b/

c/

.........................................................

(miejscowość, data)

                                                                       ..............................................................................

                                                                                  (imię i nazwisko, podpisy osoby/osób wykazanych

                                                                                                                  w dokumencie uprawnionej/uprawnionych do

                                                                                                              występowania w obrocie prawnym, reprezentowania

                                                                                                              wykonawcy i składania oświadczeń w jego imieniu)

 

 

 

 

Projekt umowy

Wzór dokumentu, załącznik nr 12 do siwz.

 

U M O W A     nr RG.271.6.2013

Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Ciechanów

zawarta w dniu ...................................w Ciechanowie pomiędzy :

Gminą Ciechanów z siedzibą ul. Fabryczna 8 06-400 Ciechanów REGON 130378002, NIP 5661892908

reprezentowaną przez:

Marka Kiwita – Wójta GminyCiechanów

Przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy – EWY Jędrzejewskiej

zwaną dalej „Zamawiającym”

a

firmą ........................................................

z siedzibą

reprezentowaną przez

.......................................................

zwaną dalej „Wykonawcą”.

            Niniejsza umowa została zawarta na podstawie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego w trybie przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z póżn. zm )

 

§ 1

  1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługę odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Ojrzeń zgodnie z:

1)    ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz.391 z poź. zm.),

2)    ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)

3)    zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami

4)    Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ciechanów 

5)    Uchwałą  Rady Gminy Ciechanów w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

6)    Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ

 

  1. Usługa, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności

1)       odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników, kontenerów i worków od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie GminyCiechanów

2)       odbiór i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych (szkła, papieru i tektury, opakowań wielomateriałowych, odpadów metalowych, tworzyw sztucznych, odpadów zielonych ulegających biodegradacji)  od osób deklarujących prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów

3)       odbiór i zagospodarowanie mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, a także zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

4)       zagospodarowanie odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałych na terenie nieruchomości GminyCiechanów

5)       wyposażenie nieruchomości w  pojemniki, kontenery i worki na odpady w ilościach, o których mowa w dokumencie określonym w § 1 ust. 3 umowy; Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego wyposażenia nieruchomości w powyższe urządzenia po podpisaniu umowy;

6)    dokumentowanie kontroli zawartości pojemników, weryfikacja prawidłowości prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dowodów na nieprowadzenie lub nieprawidłowe prowadzenie zbiórki selektywnej przez właściciela nieruchomości zamieszkałej (np. fotografie, wyliczenia itp.)

7)    dokumentowanie niemożności odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości, w terminie określonym w harmonogramie odbioru odpadów o którym mowa w § 3 ust. 1 – np. poprzez dokumentację fotograficzną.

8)       realizację pozostałych  obowiązków, o których mowa w dokumencie określonym w § 1 ust. 3 umowy.

  1. Szacunkowy zakres rzeczowy i ilościowy zamówienia zawiera Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ,  który jest integralną częścią niniejszej umowy.

§ 2

Umowa zostaje zawarta na okres od dnia zawarcia umowy do 30.06.2014 r., przy czym odbiór odpadów komunalnych rozpocznie się od dnia 01 lipca 2013 r., pierwsza miesięczna płatność wynagrodzenia dokonana zostanie za miesiąc lipiec – i będzie obejmować cenę ofertową brutto za miesięczny okres wykonania przedmiotu zamówienia wskazaną w ofercie Wykonawcy.

§ 3

  1. Po podpisaniu umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy odbioru odpadów (w formie papierowej i elektronicznej) na wszystkie miesiące trwania umowy. Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram odbioru odpadów Wykonawca zamieści na swojej stronie internetowej, a Zamawiający na stronie Urzędu Gminy Ciechanów. Wykonawca przekaże harmonogram właścicielom nieruchomości, w formie ulotki informacyjnej niezwłocznie po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego.
  2. Wykonawca zapewni integrację systemu identyfikacji pojemników i worków z systemem Zamawiającego w zakresie potwierdzania realizacji odbioru selektywnie zebranych i zmieszanych odpadów komunalnych. Na pojemnikach i workach nie mogą zostać umieszczone czytelne dane osobowe właściciela nieruchomości (a np. kod kreskowy).
  3. Wykonawca jest obowiązany w ciągu 7 dni od podpisania umowy zapewnić wgląd do systemu monitorowania w czasie rzeczywistym  umożliwiającego m.in :

1/ lokalizację pojazdów

2/ podgląd wszystkich wykonanych dla Zamawiającego usług

3/ podgląd przypisanych do nieruchomości  pojemników

4/ generowanie wydruków i raportów w formacie Microsoft Excel

4. Harmonogram o którym mowa w ust. 1 musi zawierać co najmniej:

a) informację o konieczności wystawienia pojemników i worków przed posesją lub udostępnieniu miejsc, w których znajdują się pojemniki w dniu odbioru odpadów,

b) wskazanie daty odbioru oraz miejscowości, nazwy ulicy (w miejscowości gdzie nazwy zostały nadane), numerów posesji z której będą odbierane odpady komunalne zmieszane i selektywnie zbierane,

c) termin mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

5. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zawierających informację o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, liczby właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n Ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminie do końca miesiąca po kwartale którego dotyczą.  Podstawą  do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę  ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami – zgodnie z załącznikiem nr 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku poz. 630.

6. Załącznik, o którym mowa w  ust. 1, po podpisaniu przez strony będzie stanowił integralną część umowy.

7. Zamawiający zastrzega, mając na uwadze możliwe ruchy migracyjne ludności, oraz weryfikację właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ciechanów, że  wykaz nieruchomości  o którym mowa w ust. 1 może ulegać zmianie pod względem  liczby obsługiwanych nieruchomości.

8.    Wykaz nieruchomości o którym mowa w ust. 1 będzie podlegał miesięcznej aktualizacji i będzie przedkładany Wykonawcy do 5 dnia każdego miesiąca. Wykonawca niezwłocznie obejmie zakresem swoich świadczeń zaktualizowany wykaz. W przypadku, gdy zmiana wykazu spowoduje konieczność zmian harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, Wykonawca sporządzi i przedstawi nowy w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zmienionego wykazu.

9.    Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów komunalnych nie później jednak niż na 7 dni przed dniem rozpoczęciem realizacji zamówienia oraz w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia nowego harmonogramu, o którym mowa w ust. 4. 

 

§ 4

  1. Ustala się miesięczny okres rozliczeniowy wykonania usług objętych umową.
  2. Wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy z tytułu realizacji usług objętych umową stanowi kwotę ryczałtową ....................... brutto (słownie...........................................................................), w tym podatek VAT w wysokości……………………………………., co stanowi kwotę netto…………zł.
  3. Łączna kwota ryczałtowa całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji usług objętych umową wynosi ………..….............................................. brutto (słownie......................................................................), w tym podatek VAT, netto………………..zł.
  4. Podstawę do rozliczenia usług i wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie stanowił pisemny protokół wykonania usług w okresie rozliczeniowym sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Treść protokołu zostanie ustalona  pomiędzy stronami umowy po jej podpisaniu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia ww. protokołu wraz z fakturą do 10 dnia każdego miesiąca, za miesiąc poprzedni.
  5. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty należności wynikających z faktur w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
  6. Zapłata należności następować będzie przelewem na konto Wykonawcy wskazane na fakturze.
  7. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1- 3 obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, wynikające wprost ze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak również wszelkie inne koszty w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
  8. Cena oferty jest wynagrodzeniem ryczałtowym, stanowi ona wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą Zamawiający jest obowiązany zapłacić Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia.

 

§ 5

Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za roboty wykonywane przez podwykonawców.

 

§ 6

  1. Celem wyłączenia odpowiedzialności materialnej Zamawiającego lub Wykonawcy z tytułu szkód powstałych w związku z zaistnieniem określonych zdarzeń losowych i odpowiedzialności cywilnej w czasie realizacji umowy, Wykonawca zawrze odpowiednie umowy ubezpieczenia.
  2. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności: urządzenia, mienie ruchome związane   z prowadzeniem usług – od zdarzeń losowych, odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe   w związku  z prowadzonymi usługami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.
  3. Koszty ubezpieczenia ponosi Wykonawca.
  4. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego polisy ubezpieczeniowej oraz dowodów opłacania składek.

 

§ 7

  1. Terminowość i prawidłowość wykonania usług będzie oceniana przez Zamawiającego w oparciu o harmonogram realizacji usług (harmonogram odbioru odpadów komunalnych) stanowiący załącznik do niniejszej umowy.
  2. W razie stwierdzenia, że Wykonawca wbrew zobowiązaniom wynikającym z niniejszej umowy nie świadczy usług w niej wymienionych lub nie wykonuje ich należycie, Zamawiający przed wykorzystaniem swoich uprawnień wynikających z niniejszej umowy oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawa złoży Wykonawcy reklamację na piśmie. Wykonawca zobowiązany jest odpowiedzieć na reklamację pisemnie w terminie 3 dni od daty jej złożenia przez Zamawiającego.
  3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a)    0,2% kwoty brutto określonej w § 4 ust. 3 umowy  za każdy dzień zwłoki w wyposażeniu każdego miejsca gromadzenia odpadów  w niezbędne worki, pojemniki i kontenery, a także za każdy dzień zwłoki w terminowym odebraniu odpadów z każdego miejsca gromadzenia odpadów na terenach nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych,

b)    10 % kwoty brutto określonej w § 4 ust. 3 umowy  za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy.

  1. Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania na zasadach ogólnych, o ile wartość faktycznie poniesionych szkód przekracza wysokość kar umownych.
  2. Wykonawca nie może zbywać na rzecz osób trzecich wierzytelności powstałych w wyniku realizacji niniejszej umowy.

§ 8

  1. Zamawiający może odstąpić od umowy, jeżeli poweźmie wiadomość o tym, że:

1)  wszczęte zostało postępowanie upadłościowe Wykonawcy,

2)  rozpoczęto likwidację firmy Wykonawcy,

3)  Wykonawca utracił uprawnienia do wykonywania przedmiotu umowy wynikające z przepisów szczególnych.

  1. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego może nastąpić również, jeżeli Wykonawca:

1)    nie rozpoczął wykonywania usług w pełnym zakresie objętym umową z dniem 01.07.2013r.,

2)    zaniechał realizacji umowy, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje jej przez kolejnych 14 dni kalendarzowych.

  1. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy winno zostać złożone w ciągu 21 dni od dnia zaistnienia przyczyny je uzasadniającej.
  2. W przypadkach wymienionych w ustępie 2 pkt. 1) i 2) Zamawiający może w terminie 7 dni po pisemnym uprzedzeniu, przejąć sam prowadzenie usług określonych niniejszą umową lub powierzyć je innemu podmiotowi, a kosztami tych usług obciąży Wykonawcę.
  3. Ponadto w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. W tym celu Zamawiający wraz z Wykonawcą winni ustalić wartość faktycznie wykonanych przez Wykonawcę usług, a Wykonawca zobowiązuje się współpracować z Zamawiającym w tym zakresie.
  4. Wykonawca może odstąpić od umowy, jeżeli Zamawiający nie dotrzymuje istotnych postanowień umowy a w szczególności gdy:

1)    nie wypłaca Wykonawcy wynagrodzenia za wykonane usługi w ciągu 30 dni od terminu płatności ustalonego w umowie,

2)    odmawia bez uzasadnienia zatwierdzenia protokołu wykonania usług w okresie rozliczeniowym.

3)    zawiadamia Wykonawcę, że w wyniku nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł pokryć zobowiązania.

 

§ 9

Przedstawicielami stron do wykonywania obowiązków umownych są:

- ze strony Zamawiającego – …………………………..,

- ze strony Wykonawcy –  ………………………………..

§ 10

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w zakresie:

a) harmonogramu dni i godzin odbioru odpadów;

b) częstotliwości odbioru odpadów;

c) częstotliwości i terminów dostarczania worków do selektywnej zbiórki odpadów.

2. Wszelkie zmiany umowy mogą nastąpić tylko za zgodą obu stron i wymagają formy pisemnej  pod rygorem nieważności.

§ 11

1.         Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w § 4 ust. 3, tj. ……………… zł (słownie złotych …………………………….) w formie ……………………………...

2.         Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone Wykonawcy w ciągu 30 dni od dnia podpisania protokołu o którym mowa w §4 ust, 4 umowy za miesiąc czerwiec 2014 r..

§ 12

Do spraw nieuregulowanych umową będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i ustawy  - Prawo zamówień publicznych oraz przepisów szczególnych.

 § 13

Spory pomiędzy stronami umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego

§ 14

Umowę sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, po 2 egz. dla każdej ze stron.

 

ZAMAWIAJĄCY                                                     WYKONAWCA

 

 

1.   .......................                                                            1.   ............................

 

2. ........................                                                              2. .............................

 

 



[1] Podpisuje każdy wykonawca składający ofertę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy dokument podpisują wszyscy członkowie konsorcjum.


Data wytworzenia: 2013-05-28
Sporządzone przez: Przemysław Bugdal
Data udostępnienia: 2013-05-28 11:34:00
Rodzaj zamówienia: Przetarg
Opublikowane przez: Przemysław Bugdal
Wyświetleń: 36