> Przetarg na realizację szkoleń w ramach projektu "Patrz przed siebie, mierz wysoko"

Przetarg na realizację szkoleń w ramach projektu "Patrz przed siebie, mierz wysoko"


 

Nr referencyjny RG.271.3.2011

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
SIWZ

DLA

Przetargu nieograniczonego

Prowadzonego zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm) zwanej w treści
SIWZ PZP

NA USŁUGĘ

Realizacja szkoleń w ramach projektu "Patrz przed siebie, mierz wysoko" realizowanego

przez Gminę Ciechanów

 

 

 

 

 

Marek Kiwit

Wójt Gminy Ciechanów

 Zatwierdzam……………………………………

 Ciechanów, 09.06.2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Nazwa i adres Zamawiającego

1.1 Gmina Ciechanów, ul. Fabryczna 8, 06 – 400 Ciechanów

1.2 tel. 23 672-26-46

1.3 fax. 23 672-26-46

1.4 Adres internetowy: www.gminaciechanow.pl

1.5 Adres poczty elektronicznej: urzad@gminaciechanow.pl

2. Finansowanie przedmiotu zamówieniu

2.1 Zamówienie będzie finansowane ze środków pochodzących z budżetu oraz Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki).

2.2 Na podstawie art. 93 ust 1a PZP Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

3. Tryb udzielania zamówienia

3.1 Przetarg nieograniczony na podstawie art. 39 oraz art. 5 ust. 1 PZP.

4. Opis przedmiotu zamówienia:

4.1.1 Szkolenia z zakresu języka angielskiego/niemieckiego dla siedmiu pięcioosobowych grup uczniów w szkołach, w wymiarze 120h/grupę, wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w wymiarze min. 15h/osobę, zakończone egzaminem TELC** (The European Language Certificates) na odpowiednim poziomie.

4.1.1.1 W ramach komponentu elearningowego szkolenia wykonawca będzie dodatkowo zobowiązany do przygotowania i udostępnienia na platformie elearningowej online testów służących pomiarowi wiedzy słuchaczy (o długości ok. 30 minut). Testy te wykonywane będą min. 2- krotnie i służyć będą pomiarowi przyrostu wiedzy.

4.1.2 Szkolenia z zakresu języka angielskiego/niemieckiego dla dziewięciu pięcioosobowych grup uczniów w szkołach, w wymiarze 60h/grupę, wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w wymiarze min. 10h/osobę, zakończone egzaminem wewnętrznym.

4.1.2.1 W ramach komponentu elearningowego szkolenia wykonawca będzie dodatkowo zobowiązany do przygotowania i udostępnienia na platformie elearningowej online testów służących pomiarowi wiedzy słuchaczy (o długości ok. 20 minut). Testy te wykonywane będą 2 krotnie i służyć będą pomiarowi przyrostu wiedzy.

4.2 Szkolenia dla uczniów w szkołach, z zakresu technik informatycznych dla trzech pięcioosobowych grup uczniów, w wymiarze 120h/grupę, wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w wymiarze min. 10h/osobę, przeprowadzenie egzaminu ECDL START z 4 wybranych modułów dla wszystkich słuchaczy.

4.2.1 Wykonawca zobowiązany jest także do wyposażenia słuchaczy, w co najmniej podręcznik i ćwiczenia w odpowiedniej dla długości szkolenia liczbie i na odpowiednim poziomie.

4.2.2 Wykonawca w cenie szkoleń opisanych w pkt. 1 powinien dodatkowo skalkulować:

4.2.2.1 Przeprowadzenie dla szkoleń opisanych w pkt. 4.1.1 egzaminu TELC** na różnych poziomach zaawansowania w ramach kursów* opisanych w pkt 4.1.1, bowiem zamawiający w dniu ogłaszania postępowania nie dysponuje informacją dotyczącą poziomu zaawansowania słuchaczy objętych kursami*,

4.2.2.2 Przeprowadzenie modułowego egzaminu w ramach Certyfikatu ECDL z 4 wybranych przez Zamawiającego obszarów modułowych w ramach kursów* opisanych w pkt 4.2,

4.2.2.3 Koszt przygotowania i udostępnienia na platformie elearningowej online testów pomiaru wiedzy oraz przekazanie praw do tych testów zamawiającemu w ramach ceny usługi

4.2.2.4 Fakt, że zamawiający rezerwuje sobie prawo do zażądania obecności wykładowców wykonawcy na spotkaniach informacyjnych dla rodziców w maksymalnym wymiarze 1h/tygodniowo dla każdej grupy

4.2.2.5 Udostępnienie uczniom Zamawiającego dostępu do platformy elearningowej oraz treści z zakresu odpowiednio języków obcych i informatyki na okres szkoleń oraz 2 kolejnych lat szkolnych po ich zakończeniu,

4.2.2.6 Zamawiający udostępni sale szkoleniowe nieodpłatnie.

4.3 Określenie zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
80000000-4 – Usługi edukacyjne i szkoleniowe.
80580000-3 – Oferowanie kursów językowych.

80533200-1 – Kursy komputerowe.

5. Termin realizacji zamówienia

5.1 Termin wykonania zamówienia: w okresie trwania projektu, tj. orientacyjnie od 1 września 2011 roku do 30 czerwca 2012 roku.

6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

6.1 O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

6.1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

6.1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, co najmniej cztery grupowe kursy* dla słuchaczy w wieku szkolnym (7-18 lat), w wymiarze 120h/grupę z zakresu języka angielskiego i/lub niemieckiego, w których wzięło udział co najmniej 40 uczestników (w każdym z kursów*) wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w wymiarze min. 15h/osobę zakończonych przeprowadzeniem egzaminu TELC**, o wartości każdego z kursów* co najmniej 40.000 zł brutto.

6.1.3 posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, co najmniej dwa grupowe kursy* dla słuchaczy w wieku szkolnym (7-18 lat), z zakresu technik komputerowych zakończonych przeprowadzeniem egzaminu ECDL z min. 3 modułów, w wymiarze min. 120h/grupę, w których wzięło udział co najmniej 30 uczestników (w każdym z kursów*) o wartości każdego z kursów* co najmniej 30.000 zł brutto.

6.1.4 posiadania uprawnień Centrum lub ośrodka egzaminacyjnego TELC**.

6.1.5 dysponowania platformą do szkoleń elearningowych oraz elearningowymi treściami obejmującymi wszystkie zagadanienia gramatyczne na wszystkich poziomach zaawansowania, z zakresu języków objętych niniejszym zamówieniem oraz e-treści z zakresu IT w podziale zgodnym z modułowym podziałem w ramach ECDL. Platforma powinna zapewniać

a. możliwość generowania co najmniej dwóch rodzajów raportów z pracy uczniów:

- czasu pracy na platformie

- osiąganych wyników z zadań

- czasu pracy i wyników poszczególnych grup

- czasu pracy i wyników poszczególnych szkół

- czasu pracy i wyników grup poszczególnych nauczycieli

b. możliwość wygenerowania kont „rodzicielskich” – dostępów dla rodziców uczniów umożliwiających im wgląd w wyniki swojego dziecka

Platforma oraz treści z zakresu j. obcych będących przedmiotem szkoleń i z informatyki powinna zostać udostępniona uczniom Zamawiającego na okres 2 lat po zakończeniu szkoleń.

6.2 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 PZP.

6.3 Sprawdzenie spełnienia warunków określonych powyżej oraz warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie złożonych oświadczeń oraz dołączonych do oferty dokumentów wymienionych poniżej, według zasady spełnia/nie spełnia.

  1.  
    1.  
      1. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

        1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP - (załącznik nr 2)

        2. Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie (załącznik nr 3).

6.3.1.3 dokument potwierdzający posiadanie przez Wykonawcę uprawnień do samodzielnego przeprowadzania egzaminu TELC** (posiadanie uprawnień Centrum lub Ośrodka egzaminacyjnego TELC****)

6.3.1.4 Wykaz posiadanych narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, zawierający w szczególności opis podstawowych cech merytorycznych i technicznych dotyczących oferowanego przez Wykonawcę komponentu elearningowego szkoleń (załącznik nr 5) Spełnieniem warunku jest posiadanie komponentu spełniającego wszystkie wymagania zawarte w załączniku Nr 5.

6.3.1.5 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania (załącznik nr 4),

6.3.1.6 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP.

6.4 Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2 b ustawy, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

6.5 W przypadku, gdy podmiot(y) przedstawiający pisemne zobowiązanie, o którym mowa wyżej, będzie uczestniczył w części wykonania zamówienia, Zamawiający żąda przedłożenia przez ten podmiot(y) dokumentów i oświadczeń wskazanych w rozdziale 6 pkt 3 ppkt 1 pppkt 06 (odpis z właściwego rejestru lub oświadczenie) niniejszej SIWZ oraz oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia.

7. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej

Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z § 4 i 6 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817)

8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia.

8.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w art. 24 ust. 1 PZP muszą być spełnione odrębnie przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie, natomiast pozostałe warunki szczegółowe powinny być spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie

8.2. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

8.3. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa w pkt 7.2.

8.4. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

8.5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

9. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami

9.1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub za pomocą faksu

9.2. Jeżeli oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zostaną przekazane za pomocą faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania

9.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną.

9.4. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Honorata Nowakowska , tel. 23 672-41-79 w godzinach od 8.00 do 16.00.

10. Wadium.

10.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).

10.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:

1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych;

4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

10.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

10.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Płońsku / o Ciechanów nr 24 8230 0007 3000 5019 2000 0002

10.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

10.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów w pok. nr 1 /sekretariat/ lub dołączyć do oferty. Kopia przedmiotowego dokumentu winna być dołączona do oferty.

10.7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w ustawie prawo zamówień publicznych i/lub SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy.

10.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

10.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

10.10. Wnoszone wadium w formie innej niż pieniądz, jeżeli nie jest bezwarunkowe, winno zawierać w treści zapisy dot. zatrzymania wadium przez Zamawiającego zawarte w przepisach ustawy pzp.
Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert - termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona.

11. Termin związania ofertą.

11.1. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z dniem wskazanym, jako termin składania ofert.

12. Opis sposobu przygotowania oferty.

12.1. Wymagania podstawowe.

12.1.1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na jedno zadanie. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.

12.1.2. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.

12.1.3 Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.

12.1.4 Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii wystawione przez osoby do tego upoważnione,

12.1.5. We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci zawierającego, co najmniej oznaczenie nazwy [firmy] i siedziby.

12.1.6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 PZP.

12.2. Forma oferty.

12.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w jednym egzemplarzu, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.

  1.  
    1.  
      1. Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.

12.2.3. Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny mieć formę wydruku komputerowego, maszynopisu lub uzupełnionych ręcznie dokumentów, na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ.

12.2.4. Zaleca się, aby całość oferty była złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.

12.2.5. Zaleca się, by wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane oraz parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy uprawnione/upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.

12.2.6. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez Wykonawcę. Wszelkie skreślenia i zmiany naniesione przez Wykonawcę w uprzednio wpisany przez niego tekst muszą być parafowane.

12.2.7. Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty.

12.3. Wykonawca może zastrzec w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. DzU z 2003r. Nr 153 poz 1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa winny być przez Wykonawcę złożone w oddzielnej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa” lub zszyte oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Zamawiający ma prawo badać skuteczność zastrzeżenia dot. zakazu udostępniania informacji zastrzeżonych jako tajemnica przedsiębiorstwa. Następstwem stwierdzenia bezskuteczności zastrzeżenia będzie ich odtajnienie (stosownie do uchwały Sądu Najwyższego z dnia 20 października 2005 r. sygn. III CZP 74 /05)

13. Opis sposobu udzielania wyjaśnień do SIWZ oraz informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

13.1. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kierując swoje zapytania pisemnie lub faksem. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień na zapytania związane ze SIWZ, jednak nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składnia ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zostanie przekazana jednocześnie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ bez wskazania źródła zapytania.

13.2. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ.

13.3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SWIZ oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której udostępniono SIWZ

13.4. Zmiany SIWZ są każdorazowo wiążące dla Wykonawców

13.5. Jeżeli w wyniku zmiany treści SWIZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ, oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.

13.6. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub za pomocą faksu

13.7. Jeżeli oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zostaną przekazane za pomocą faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania

13.8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną

14. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty

14.1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Ciechanów, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów, pok. nr 1 /sekretariat/ w nieprzekraczalnym terminie: do dnia 17.06. 2011 roku do godziny 11:00. W przypadku wysłania oferty pocztą liczy się data wpływu oferty do Urzędu Gminy Ciechanów.

14.2. Ofertę należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ.

14.3. Ofertę należy złożyć w nieprzeźroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco: „Oferta na realizację szkoleń”. Nie otwierać przed dniem 17.06. 2011 r. godz. 11:30”.

14.4. Na kopercie (paczce) oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

14.5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

14.6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

15. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty.

15.1. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu do składania ofert.

15.2. Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem „ZMIANA”. W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr...”.

15.3. Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez Wykonawcę. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem „WYCOFANIE”.

16. Miejsce i termin otwarcia ofert

16.1. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Ciechanów, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów, sala konferencyjna I piętro w dniu 17.06. 2011 r. o godz. 11:30.

17. Tryb otwarcia ofert

17.1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

17.2. W trakcie publicznej sesji otwarcia ofert nie będą otwierane koperty (paczki) zawierające oferty, których dotyczy „WYCOFANIE”. Takie oferty zostaną odesłane Wykonawcom bez otwierania.

17.3. Koperty (paczki) oznakowane dopiskiem „ZMIANA” zostaną otwarte przed otwarciem kopert (paczek) zawierających oferty, których dotyczą te zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian zmiany zostaną dołączone do oferty.

17.4. W trakcie otwierania kopert (paczek) z ofertami Zamawiający ogłosi obecnym:

17.4.1. stan i ilość kopert (paczek) zawierających otwieraną ofertę;

17.4.2. nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana;

17.4.3 informacje dotyczące ceny oraz inne wymagane informacje zawarte w Formularzu Oferty.

17.5. Informacje, o których mowa powyżej, Zamawiający przekazuje niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich pisemny wniosek.

18. Zwrot oferty bez otwierania

18.1. Ofertę złożoną po terminie Zamawiający zwróci Wykonawcy niezwłocznie.

19. Opis sposobu obliczenia ceny

19.1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku). Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena będzie ostateczna i nie będzie podlegać zmianie choćby zwiększył się zakres świadczeń i zmieniły koszty poszczególnych jego składników. Oznacza to, że Wykonawca skalkuluje wszystkie potencjalne ryzyka jakie mogą wystapić przy realiazcji przedmiotu umowy, oraz, że przewidział właściwą organizację dla poprawnego i terminowego zrealizowania przez Wykonawcę zakresu rzeczowego umowy. W cenie ofertowej należy ponad to uwzględnić należny podatek VAT (cena brutto).

19.2. Ceną oferty są kwoty wymienione w Formularzu Oferty.

20. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

20.1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:

20.1.1. zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;

20.1.2. nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.

20.2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w skali od 0 do 100 pkt. w oparciu o następujące kryterium i ich znaczenie:

20.2.1.1. Oferowana kwota ryczałtowa za całość szkoleń – waga 60 %. Oferta najtańsza otrzyma 60 pkt, pozostałe oferty proporcjonalnie mniej obliczone według wzoru:

 

gdzie oznacza:
Lp - liczba punktów,
Cn – cena najniższa,
Cb – cena badana,
x – razy,
60pkt – sześćdziesiąt punktów.

20.2.1.2. Doświadczenie wykonawcy w zakresie organizowania kursów językowych – waga 20%. Doświadczenie Wykonawcy w realizacji kursów* z zakresu języków będących przedmiotem niniejszego postępowania dla słuchaczy w wieku szkolnym (7-18 lat), w wymiarze min. 120h/grupę, w których wzięło udział co najmniej 40 uczestników (w każdym z kursów*) wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w wymiarze min. 15h/osobę zakończonych przeprowadzeniem egzaminu TELC**, o wartości każdego z kursów* co najmniej 40.000 zł brutto. Wykonawca, który wykaże w wykazie zrealizowanych usług największą łączną ilość osób, które przystąpiły do egazminu TELC**w ramach kursów* opisanych w zdaniu poprzednim otrzyma 20 pkt, pozostali Wykonawcy proporocjonalnie mniej liczonych według wzoru:

 

 

gdzie oznacza:
Lp - liczba punktów,
Lk.b – liczba kursów badanych,
Nl.k - najwyższa liczba zorganizowanych kursów wykazanych przez Wykonawców,
x – razy,
20 pkt – dwadzieścia punktów.

20.2.1.3. Doświadczenie wykonawcy w zakresie organizowania kursów komputerowych – waga 20% Doświadczenie wykonawcy w realizacji kursów* z zakresu technik komputerowych dla słuchaczy w wieku szkolnym (7-18 lat), w wymiarze min. 120h/grupę, w których wzięło udział co najmniej 30 uczestników (w każdym z kursów*) wzbogacone o komponent elearningowy udostępniony na platformie elearningowej online w wymiarze min. 5h/osobę zakończonych przeprowadzeniem egzaminu ECDL z co najmniej 3 modułów, o wartości każdego z kursów* co najmniej 30.000 zł brutto. Wykonawca, który wykaże w wykazie zrealizowanych usług największą łączną ilość osób, które przystąpiły do egazminu ECDL w ramach co najmniej 3modułów, w ramach kursów* opisanych w zdaniu poprzednim otrzyma 20 pkt, pozostali Wykonawcy proporcjonalnie mniej, liczonych według wzoru:

 

gdzie oznacza:
Lp - liczba punktów,
Lk.b – liczba kursów badanych,
Nl.k – najwyższa liczba zorganizowanych kursów wykazanych przez Wykonawców,
x – razy,
20pkt – dwadzieścia punktów.

20.3. Oferta najkorzystniejsza spośród ofert nieodrzuconych to taka, która łącznie otrzyma najwięcej punktów (maks. 100pkt) Pozostałe proporcjonalnie mniej.

21. Wybór oferty i zawiadomienie o wyniku postępowania

21.1. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ.

21.2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

21.3. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

21.3.1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;

21.3.2. wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;

21.3.3. wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne

21.3.4. terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

21.4. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w pkt

20.3.1. również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

21.5. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

21.6 W opisie przedmiotu zamówienia nie określa się wymagań związanych z realizacją zamówienia, dotyczących:

1) zatrudnienia osób:
a) bezrobotnych lub młodocianych w celu przygotowania zawodowego, o których mowa w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
b) niepełnosprawnych, o których mowa w przepisach o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
c) innych niż określone w lit. a lub b art. 29 pkt 1) ustawy pzp, o których mowa
w przepisach o zatrudnieniu socjalnym - lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego;

2) utworzenia funduszu szkoleniowego, w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w którym wpłaty pracodawców stanowić będą co najmniej czterokrotność najniższej wpłaty określonej w tych przepisach;

3) zwiększenia wpłat pracodawców na rzecz funduszu szkoleniowego, w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, do wysokości określonej w pkt 2 art. 29 ustawy pzp.

22. Informacje ogólne dotyczące umowy w sprawie niniejszego zamówienia, informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty, w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

22.1. Do umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej;

22.2. Umowa jest zawarta na okres wskazany w pkt 5 SIWZ; 22.3. Warunki płatności: nie więcej niż 30 dni, jednak pod warunkiem posiadania środków pochodzących z dotacji rozwojowej.

22.4. Umowa wymaga, pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej, chyba że przepisy odrębne wymagają formy szczególnej;

22.5. Umowa jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;

22.6. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie;

22.7. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ oraz w przypadkach określonych w art. 146 PZP.

22.8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

22.9. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie określonym w art. 94 PZP, z zastrzeżeniem art. 183 PZP.

22.10. Umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta po upływie terminu związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekaże wykonawcom informację o wyborze oferty przed upływem terminu związania ofertą, a Wykonawca wyrazi zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w złożonej ofercie.

22.11. Na podstawie art. 147 ust. 1 ustawy Zamawiający nie wymaga wniesienia przez Wykonawcę, zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

22.12. Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający będzie wymagał zawarcia umowy według załączonego wzoru.

22.13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

22.14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

22.15. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą w PLN.

23. Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcom w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

23.1. Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów określonych w prawie zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach określonych w dziale VI Ustawy - PZP.

24. Podwykonawstwo

24.1. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

24.2. Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty.

25. Wykaz załączników Załącznikami do niniejszej SIWZ są:

Oznaczenie Załącznika

Nazwa Załącznika

Załącznik nr 1

Wzór Formularza Oferty.

Załącznik nr 2

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP.

Załącznik nr 3

Wykazy wykonanych usług.

Załącznik nr 4

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania.

Załącznik nr 5

Wykaz w sprawie oferowanego komponentu elearningowego.

Załącznik nr 6

Wzór umowy.

Zamawiający dopuszcza zmiany wielkości pól załączników oraz odmiany wyrazów wynikające ze złożenia oferty wspólnej. Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać treści załączników.

* za kurs przyjmuje się grupowe szkolenie dla słuchaczy w wieku szkolnym (tj. 7-18 lat) finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, zakończone przeprowadzeniem egzaminu TELC**, zlecone przez podmioty zewnętrzne, tj. niezależne od firmy Wykonawcy, obejmujące przedmiot i co najmniej liczbę osób opisaną w niniejszej dokumentacji przetargowej, które uczestniczyły w danym kursie jednocześnie.

 

 

** lub równorzędny, tj. spełniający łącznie co najmniej następujące kryteria:

 

  • egzamin dostępny jest na wszystkich poziomach zaawansowania wg opisu Rady Europy (ESOKJ)

  • ten sam certyfikat wydaje się dla zdających z zakresu co najmniej następujących języków: j. niemieckiego i angielskiego

- egzamin można przeprowadzić w dowodnym terminie w trakcie roku

  • egzamin można przeprowadzić w miejscu w którym prowadzone jest szkolenie

  • egzamin mogą zdawać uczniowie bez dolnej granicy wieku

  • certyfikat egzaminu honorowany jest co najmniej w większości krajów UE

 

*** lub równorzędny, tj. spełniający łącznie co najmniej następujące kryteria:

 

- egzamin można przeprowadzić w dowodnym terminie w trakcie roku

  • egzamin można przeprowadzić w miejscu w którym prowadzone jest szkolenie

  • egzamin mogą zdawać uczniowie bez dolnej granicy wieku

  • certyfikat egzaminu honorowany jest co najmniej w większości krajów UE

  • certyfikat otrzymuje się po zaliczeniu 4 modułowych egzaminów

 


Data wytworzenia: 2011-06-10
Sporządzone przez: Małgorzata Sochacka
Data udostępnienia: 2011-06-10 10:41:00
Rodzaj zamówienia: Przetarg
Opublikowane przez: Małgorzata Sochacka
Wyświetleń: 50