> Decyzja nr 3/2014 Wójta Gminy Sońsk z dnia 06 czerwca 2014 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Decyzja nr 3/2014 Wójta Gminy Sońsk z dnia 06 czerwca 2014 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego


Sońsk, dnia 06.06.2014 roku

IP.6733.03.2014

 D E C Y Z J A nr 3/2014

o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Na podstawie art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1, 1a i 4, art. 61 ust. 1-5, art. 63 ust. 1, 2 i 4, art. 64, 
w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dn. 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (
tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 647) oraz art. 104 i 107 ustawy z dn. 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267).

po rozpatrzeniu wniosku nr 03.2014. WINDPROJEKT sp. z o.o. S.K.A. ul. Piękna 24/26a/1
00-549 Warszawa, z dn. 18.02.2014 r, 
dotyczącego ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego: budowy dwóch linii elektroenergetycznych SN wraz równoległymi rurami OPTO, dwiema kontenerowymi stacjami rozdzielczo-transformatorowymi oraz zjazdem z drogi gminnej wraz z drogą wewnętrzną i ogrodzeniem do wolnostojących elektrowni wiatrowych na terenie działek:

- 90, 92/1, 92/2, 92/4, 92/7, 3 - obręb Szczurzyn m. Ciechanów,

- 289/1, 289/2 - obręb Niechodzin-Bielin m. Ciechanów,

- 149/1, 150/3, 150/5, 150/6, 150/7, 185/3, 186/1, 187/1, - obręb Krubin m. Ciechanów,

- 173/64, 173/66, 173/67, 173/65, 133/2, 133/1 - obręb Mieszki Różki, gm. Ciechanów

- 26/2, 27, 31/1 , 66, 70, 68, 28/2, 29 - obręb Bieńki Karkuty. gmina Sońsk.

- 35, 47, 22, 23 - obręb Bieńki Śmietanki, gmina Sońsk.

- 18, 20, 1/11, 19, 2, 5/2, 5/3, 6/2, 17 - obręb Burkaty, gmina Sońsk.

- 7, 131 , 10 - obręb Ciemniewko gm. Sońsk.

po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego,

po dokonaniu analizy, o której mowa w art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

oraz dokonaniu uzgodnień

- wynikających z art. 53 ust.4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

  • z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie, Inspektorat 
    w Ciechanowie - jako organem właściwym w sprawach melioracji wodnych –

postanowienie Nr WZMiUW.C/ICI-0231.728/14 z dnia 11.04.2014 r. (data wpływu: 16.04.2014 r.),

  • ze Starostą Ciechanowskim – jako organem właściwym w sprawach ochrony gruntów rolnych
    i leśnych –

postanowienie Nr G.6124.123.2014 z dnia 08.05.2014 r. (data wpływu: 12.05.2014 r.),

- wynikających z art. 53 ust.4 pkt 9 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym :

  • z Zarządcą dróg powiatowych – Powiatowym Zarządem Dróg w Ciechanowie, 
    ul. Mazowiecka 7;

postanowienie Nr nie zajęte stanowisko w ustawowym terminie – uzgodnienie dokonane

  • wynikających z art. 53 ust.4 pkt 10 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym 
    w zakresie zadań rządowych i samorządowych :

  • z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego

postanowienie Nr OTC-Z-PP-I-4701.08.14.EG z dnia 06.05.2014 r. (data wpływu: 13.05.2014 r.)

  • z Wojewodą Mazowieckim

postanowienie Nr - nie zajęte stanowisko w ustawowym terminie – uzgodnienie dokonane

  • ze Starostą Ciechanowskim –

postanowienie Nr - nie zajęte stanowisko w ustawowym terminie – uzgodnienie dokonane

oraz w porozumieniu

- wynikającym z art. 51 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

  • z Wójtem Urzędu Gminy Ciechanów - jako organem właściwym, na którego obszarze znajduje się część terenu, na którym ma być realizowana inwestycja

postanowienie Nr RG.6733.5.2014.HP2 z dnia 10.03.2014 r. (data wpływu: 12.03.2014 r.),

  • z Prezydentem Urzędu Miasta Ciechanów – jako organem właściwym, na którego obszarze znajduje się część terenu, na którym ma być realizowana inwestycja

postanowienie Nr UA.6733.9.2014 z dnia 25.03.2014 r. (data wpływu: 27.03.2014 r.),

u s t a l a m

lokalizację inwestycji celu publicznego:

  1. Rodzaj inwestycji: Infrastruktura techniczna.

Budowa dwóch linii elektroenergetycznych SN wraz równoległymi rurami OPTO, dwiema kontenerowymi stacjami rozdzielczo-transformatorowymi oraz zjazdem z drogi gminnej wraz 
z drogą wewnętrzną i ogrodzeniem do wolnostojących elektrowni wiatrowych 
na terenie działek:

- 90, 92/1, 92/2, 92/4, 92/7, 3 - obręb Szczurzyn m. Ciechanów,

- 289/1, 289/2 - obręb Niechodzin-Bielin m. Ciechanów,

- 149/1, 150/3, 150/5, 150/6, 150/7, 185/3, 186/1, 187/1, - obręb Krubin m. Ciechanów,

- 173/64, 173/66, 173/67, 173/65, 133/2, 133/1 - obręb Mieszki Różki, gm. Ciechanów

- 26/2, 27, 31/1 , 66, 70, 68, 28/2, 29 - obręb Bieńki Karkuty. gmina Sońsk.

- 35, 47, 22, 23 - obręb Bieńki Śmietanki, gmina Sońsk.

- 18, 20, 1/11, 19, 2, 5/2, 5/3, 6/2, 17 - obręb Burkaty, gmina Sońsk.

- 7, 131 , 10 - obręb Ciemniewko gm. Sońsk.

  1. Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające 
    z przepisów odrębnych, a w szczególności w zakresie:

a/ ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

Realizacja inwestycji wymaga przywrócenia stanu pierwotnego nieruchomości, na których jest realizowana i nie może zmieniać istniejącego zagospodarowania na działkach sąsiednich.

Budowę sieci elektroenergetycznej wraz z towarzyszącymi urządzeniami liniowymi projektować w miarę możliwości zgodnie z zasadami lokalizacji uzbrojenia w pasach ulicznych,

Należy zachować normatywne odległości od innego uzbrojenia i zieleni wysokiej,

W przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem należy opracować projekt ich usunięcia 
i uzgodnić go z właściwymi jednostkami branżowymi.

b/ ustalenia dotyczące ochrony środowiska i zdrowia ludzi oraz dziedzictwa kulturowego 
i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:

Inwestycja nie może być uciążliwa dla otoczenia, a także wpływać negatywnie na środowisko. Należy ją projektować, realizować i eksploatować z zachowaniem przepisów m.in.: ustawy 
z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska; 
(Dz.U. Nr 62, poz.627 z późn. zm.).

c/ warunki obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji:

  • zaopatrzenie w wodę – nie dotyczy,

  • zaopatrzenie w energię elektryczną – z istniejącej sieci elektroenergetycznej w uzgodnieniu 
    i na warunkach określonych przez właściwego dostawcę,

  • odprowadzenie ścieków – nie dotyczy,

  • zaopatrzenie w ciepło – nie dotyczy,

  • odpady stałe – nie dotyczy,

  • dostęp do drogi publicznej – nie dotyczy,

d/ wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich :

  • niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich (art. 63 ust.2 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).

  • wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją, ustalającą warunki zabudowy i zagospodarowania terenu (art. 63 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).

  • inwestycję należy sytuować i roboty prowadzić przy uwzględnieniu wymagań dotyczących ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich – wszczególności określonych w art. 5, 
    ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane 
    (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623) oraz Ustawy z dn. 18 lipca 2001 r. – Prawo Wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 145,
    z późn. zm.) 
    w zakresie wykonanych melioracji wodnych;

  • inwestycja nie może być uciążliwa dla otoczenia, nie może pogarszać warunków użytkowania nieruchomości sąsiednich (ograniczać: dostępu do drogi publicznej, parkowania, korzystania 
    z urządzeń infrastruktury technicznej, funkcje obiektu, dostępu światła dziennego do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi);

  • uciążliwość inwestycji nie może wykraczać poza granice własnej działki oraz ograniczać inwestowania na działkach sąsiednich.

e/ - wymagania formalno-prawne

  • dokumentację budowlaną należy wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury 
    z dnia 3 lipca 2003 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego 
    (Dz. U. nr 120, poz. 1133 z dnia 10 lipca 2003 r.).

  • projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali 1:500 lub 1:1000 i uzgodnić w Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej stosownie do Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego 
    i Budownictwa z dnia 2 kwietnia 2001 r
    . w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 38, poz. 455),

  • projektowane obiekty winny ponadto spełniać wymogi Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086 z późniejszymi zmianami).

  1. Linie rozgraniczające teren inwestycjii granice działek inwestycyjnych oznaczono na częściach graficznych decyzji od 1 do 15 w skali 1:500 i 1:1000 stanowiących załączniki.

Linia zabudowy – orientacyjną trasę przebiegu projektowanych linii oznaczono kolorem czerwonym z możliwością dopuszczenia ewentualnych korekt jej przebiegu w granicach linii rozgraniczających teren inwestycji.

Uzasadnienie

Treść decyzji sformułowano w oparciu o wniosek przedłożony przez inwestora oraz na podstawie przepisów odrębnych. W wyniku analizy uwarunkowań stanu istniejącego 
i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, ustalono, co następuje:

  • zgodnie z art. 2 pkt. 5 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w związku z art. 6, pkt. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651) wnioskowane zamierzenie ma charakter inwestycji celu publicznego;

  • dla terenu, na którym Inwestor zamierza wykonać w/w inwestycję nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dlatego inwestycja ta jest lokalizowana na podstawie 
    art. 50 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w drodze decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;

  • projektowana inwestycja nie jest wymieniona w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 09 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257, poz.2573), w związku z czym dla wydania niniejszej decyzji nie zachodzi obowiązek prze-prowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, wymaganego przepisami o ochronie środowiska;

  • realizacja zamierzenia inwestycyjnego jest możliwa w ramach aktualnej funkcji i zagospodarowania terenu objętego wnioskiem, a właściciele nieruchomości nie wnieśli zastrzeżeń do projektowanego przebiegu inwestycji.

Pismem z dnia 25.06.2012 r. WINDPROJEKT sp. z o.o. S.K.A. ul. Piękna 24/26a/1
00-549 Warszawa zwrócił się do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie, Delegatura w Ciechanowie o podanie informacji czy działki oraz ewentualnie obiekty znajdujące się w granicach geodezyjnych planowanej inwestycji są umieszczone w ewidencji zabytków prowadzonych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Pismem Nr DC.5183.206.2013.RZ z dnia 06.11.2013r. Wojewódzki Konserwator Zabytków poinformował, iż na trasie planowanej inwestycji nie występują obiekty podlegające ochronie konserwatorskiej. 
W związku z powyższym nie było potrzeby dokonania uzgodnień z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków wynikających z art. 53 ust.4 pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Zgodnie z art. 51 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 647 ze zm.) w przypadku inwestycji celu publicznego wykraczającej poza obszar jednej gminy decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje wójt, burmistrz albo prezydent miasta, na którego obszarze właściwości znajduje się największa część terenu, na którym ma być realizowana ta inwestycja, w porozumieniu z zainteresowanymi wójtami, burmistrzami albo prezydentami miast.

Wójt Gminy Sońsk pismem z dnia 6.03.2014 r. zwrócił się z prośbą do Prezydenta Miasta Ciechanów Urzędu Miasta Ciechanów o wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania i wydania decyzji administracyjnej w zakresie działek położonych w gminie miejskiej Ciechanów, na których ma być ustalona lokalizacja inwestycji celu publicznego. W piśmie Nr UA.6733.9.2014 z dnia 25.03.2014r. (data wpływu: 27.03.2014r.) zaopiniował pozytywnie lokalizację inwestycji celu publicznego.

Wójt Gminy Sońsk pismem z dnia 6.03.2014 r. zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy Ciechanów Urzędu Gminy Ciechanów o wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania i wydania decyzji administracyjnej w zakresie działek położonych w gminie wiejskiej Ciechanów, na których ma być ustalona lokalizacja inwestycji celu publicznego. W piśmie Nr RG.6733.5.2014.HP2 z dnia 10.03.2014r. (data wpływu: 12.03.2014r.) zaopiniował pozytywnie lokalizację inwestycji celu publicznego i nie wniósł zastrzeżeń do wydania przez Wójta Gminy Sońsk decyzji ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego na ternie działek położonych na terenie gminy Ciechanów.

WINDPROJEKT sp. z o.o. S.K.A. ul. Piękna 24/26a/1, 00-549 Warszawa, z dn. 18.02.2014 r. pismem z dnia 01.04.2014r. (data wpływu: 10.04.2014r.) poinformował, iż z dniem 31.03.2014r. w wyniku przekształcenia, nastąpiła zmiana formy prawnej spółki WINDPROJEKT sp. z o.o. S.K.A., w spółkę WINDPROJEKT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. W związku z powyższym spółka występuje pod firmą: WINDPROJEKT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Piękna 24/26a/1, 00-549 Warszawa, KRS: 0000504194.

Pismem z dnia 22.04.2014 r. (data wpływu: 25.04.2014 r.) Nr IZIWb-505-122b/2014 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzgodnił projekt decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie obszaru kolejowego.

Wójt Gminy Sońsk pismem z dnia 08.04.2014 r. zwrócił się do Powiatowego Zarządu Dróg w Ciechanowie o uzgodnienia projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Powiatowy Zarząd Dróg w Ciechanowie pismem z dnia 22.04.2014 r. (data wpływu: 24.04.2014 r.) stwierdził, iż „sprawa zostanie rozpatrzona po zakończeniu procedur administracyjnych koniecznych do wydania niniejszego uzgodnienia. Niezwłocznie po zakończeniu toczącego się postępowania – rozpatrzymy sprawę”. Wójt Gminy Sońsk ponownie pismem z dnia 24.04.2014 r. zwrócił się do Powiatowego Zarządu Dróg z prośbą o wskazanie terminu wydania postanowienia w przedmiotowej sprawie. Ponadto poinformował że: zgodnie z art. 106 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2013r. Poz. 267 ze zm.) organ, do którego zwrócono się o zajęcie stanowiska, obowiązany jest przedstawić je niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia doręczenia mu żądania, chyba że przepis prawa przewiduje inny termin. W myśl art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2012r., Poz. 647 ze zm.) w przypadku niezajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie – uzgodnienie uważa się za dokonane. Wójt Gminy Sońsk poprosił o doprecyzowanie jakie procedury administracyjne muszą być zakończone do wydania niniejszego uzgodnienia i wskazanie umocowania prawnego oraz wskazanie czy toczące się procedury administracyjne konieczne do wydania niniejszego uzgodnienia związane są z przeprowadzeniem postępowania wyjaśniającego. Powiatowy Zarząd Dróg w Ciechanowie pismem z dnia 06.05.2014 r. (data wpływu: 06.05.2014 r.) poinformował, że: „wydanie niniejszego uzgodnienia może nastąpić po zakończeniu toczącego się postępowania w sprawie regulacji stanu prawnego drogi powiatowej. Niezwłocznie po zakończeniu tych procedur – rozpatrzymy sprawę”. O każdym przypadku niezałatwienia danej sprawy w wymaganym terminie organ administracji publicznej ma obowiązek zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 36 k.p.a.). Zgodnie z art. 106§ 4 organ obowiązany do zajęcia stanowiska może w razie potrzeby przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Powiatowy Zarząd Dróg w pismach kierowanych do Urzędu Gminy Sońsk nie wskazał, czy przeprowadza postępowanie wyjaśniające i czy „postępowanie w sprawie regulacji stanu prawnego drogi powiatowej” jest związane z przedmiotową sprawą (PZD nie wskazał jakiej drogi dotyczy regulacja).

Postanowieniem Nr DT.4332.12.2014.JR z dnia 28.05.2014 r. (data wpływu: 30.05.2014 r.) Powiatowy Zarząd Dróg uzgodnił projekt decyzji. Prawna konstrukcja terminu przedawniającego wiąże się z wygaśnięciem kompetencji organu, tj.: Powiatowego Zarządu Dróg, do którego zwrócono się o zajęcie stanowiska (art. 25 ust. 2 oraz art. 53 ust. 5 ustawo o pizp). Postanowienie Nr DT.4332.12.2014.JR w sprawie uzgodnienia zostało podjęte po upływie terminu i jest dotknięte wadą nieważności przewidzianą w art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a.



Pouczenie

Zgodnie z art. 65 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym decyzja o warunkach zabudowy wygasa, jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji.

Niniejsza decyzja nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych; pozwolenie na budowę należy uzyskać w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie ul 17 stycznia 7 po opracowaniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego (Dz. U.
z 2010 r. Nr 243, poz. 1623)
; warunkami technicznymi oraz wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz.1133 z późniejszymi zmianami).

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego 
w Ciechanowie ul. Rzeczkowska 6, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Wójta Gminy Sońsk (art. 129 § 1 i 2 Kodeks postępowania administracyjnego).

Odwołanie powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres zadania będącego jego istotą oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 53 ust. 6 ustawy
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).

 

Załączniki graficzne do decyzji sporządzone zostały w czterech egzemplarzach, z których jeden otrzymuje wnioskodawca, drugi Urząd Miasta Ciechanów, trzeci Urząd Gminy Ciechanów, zaś czwarty pozostaje do wglądu w siedzibie Referatu Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Gminy Sońsk przy ul. Ciechanowskiej 20, pok. 12, poniedziałek w godz. od 800 do 1630 od wtorku do czwartku w godz. 800 do 1600 i w godz. od 800 do 1530 w piątek.

 

Załączniki:

1. Część graficzna decyzji – 15 załączników

 

Otrzymują:

  1. WINDPROJEKT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.

Ul. Piękna 24/26a/1, 00-549 Warszawa

adres do korespondencji: Oddział Inowrocław

ul. Królowej Jadwigii 20, 88-100 Inowrocław


Data wytworzenia: 2014-06-10
Sporządzone przez: Przemysław Bugdal
Data udostępnienia: 2014-06-10 14:35:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Przemysław Bugdal
Wyświetleń: 37