> ZARZĄDZENIE Nr 37 /2024 WÓJTA GMINY CIECHANÓW z dnia 27 czerwca 2024r.

ZARZĄDZENIE Nr 37 /2024 WÓJTA GMINY CIECHANÓW z dnia 27 czerwca 2024r.


ZARZĄDZENIE  Nr 37 /2024
WÓJTA  GMINY CIECHANÓW
z dnia 27 czerwca 2024r.  


w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora
Szkoły Podstawowej im. 11 Pułku Ułanów Legionowych w Gumowie


Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024r. poz. 609 ze zm.), art. 63 ust. 1 i 10 w związku z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (t .j. Dz. U. z 2024r. poz. 737), oraz §1 ust.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U. z 2021 poz.1428), zarządzam, co następuje:
§ 1.
Ogłaszam konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. 11 Pułku Ułanów Legionowych w Gumowie, Gumowo 6; 06-410 Ciechanów.
§ 2.
Treść ogłoszenia o konkursie stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U. z 2021r. poz.1482).
§ 4.
Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Ciechanów, oraz na  tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Ciechanów.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. oświaty.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Wójt  Gminy Ciechanów
/-/Stefan Pawłowski

 

Załącznik
do Zarządzenia Nr 37/2024
Wójta Gminy Ciechanów
z dnia 27 czerwca 2024r.


OGŁOSZENIE O KONKURSIE


Wójt Gminy Ciechanów ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. 11 Pułku Ułanów Legionowych w Gumowie
I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (t. j. Dz. U. z 2021r. Nr 1449 ze zm.) tj.:
1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować nauczyciel mianowany lub  dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole lub placówce;
2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarzadzania oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni - przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora;
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art.76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2023r. poz. 984 z późn.zm.), a przypadku nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023r. poz.742 ze zm.) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024r., poz. 104);
11) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999r. o języku polskim (Dz. U. 2021r. poz. 672 ze zm.), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.
II.    Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły;
2. życiorys  z opisem przebiegu pracy zawodowej,  zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy  pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
3. oświadczenia zawierające następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów
potwierdzających okres zatrudnienia,
5. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarzadzania oświatą,
6. poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999r. o języku polskim (Dz. U. z 2021r. poz.672), lub dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego – w przypadku cudzoziemca,
7. poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania prac na stanowisku kierowniczym,
8. oświadczenia, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
9. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanym z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 104.),
11. oświadczenie o dopełnieniu obowiązku o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust 3a ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U. z 2021r. poz. 1633 oraz z 2022r. poz. 1459 i 1512) – w przypadku kandydata na dyrektora szkoły publicznej urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972r.,
12. poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
13. poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
14. oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023r. poz. 984 z późn.zm.), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art.276 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. –
Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023r. poz. 742 z późn.zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z 27 lipca 2005r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017r. poz.2183, z późn.zm.) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
15. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.
16. Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych.
Na żądanie organu prowadzącego publiczne przedszkola, publiczną szkołę lub publiczną placówkę kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały powyższych dokumentów.
III. Informacja o sposobie i terminie składania ofert:
Oferty należy składać w postaci papierowej, w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu oraz dopiskiem:„Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej  im. 11 Pułku Ułanów Legionowych w Gumowie”
w  terminie do dnia 11 lipca 2024r. do godz. 15.00  w sekretariacie Urzędu Gminy  Ciechanów ul. Fabryczna 8; 06-400 Ciechanów, osobiście lub za pośrednictwem poczty.
Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu,
Za termin złożenia dokumentów przesłanych listem poleconym uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy Ciechanów.
Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej;
W przypadku ofert, które wpłyną po wyżej wymienionym terminie zgodnie z przepisem § 4 ust.2 pkt.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub  publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U. z 2021r. poz. 1428) – Komisja Konkursowa podejmuje uchwałę o odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego.
IV. Informacja o sposobie powiadomienia kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego:
1. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Ciechanów;
2. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
3. Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.
Dodatkowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Urzędzie Gminy Ciechanów
pod numerem telefonu:  23 672 41 79


Wójt Gminy |Ciechanów

/-/ Stefan Pawłowski
                                                                                          

 

 


Data wytworzenia: 2024-06-27
Sporządzone przez: Monika Staniszewska
Data udostępnienia: 2024-06-27 13:10:31
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Monika Staniszewska