> Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze


Ciechanów, dnia 10.05.2024r.


OK.2110.2.2024


Wójt Gminy Ciechanów ogłasza otwarty i konkurencyjny  nabór na wolne  stanowisko urzędnicze Ekodoradca w Urzędzie Gminy Ciechanów, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów


I. Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
3. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
4. Wykształcenie  średnie lub wyższe - preferowane kierunki z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki, odnawialnych źródeł energii, budownictwa, chemii, fizyki, finansów i ekonomii, zarządzania bądź administracji.
5. Posiadanie co najmniej 3- letniego stażu pracy ogółem.
6. Czynne prawo jazdy kat. B.
7. Brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
8. Nieposzlakowana opinia.
9. Łatwość nawiązywania kontaktów, komunikatywność.
II.    Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość aktualnych przepisów prawa m.in. programów ochrony powietrza, uchwały antysmogowej, ustawy o odnawialnych źródłach energii, ustawy prawo budowlane, ustawy prawo energetyczne, ustawy o termomodernizacji i remontach i rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
2. Znajomość sytuacji środowiskowej i energetycznej oraz stanu jakości powietrza w Polsce, województwie i gminie.
3. Znajomość trendów na rynku energetycznym i budowlanym, w tym źródeł ciepła oraz materiałów budowlanych.
4. Doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej,
5. Doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych, studiów wykonalności, dokumentów typu PONE, PGN, POP.
6. Znajomość struktur działania i organizacji prawnej samorządu terytorialnego.
7. Samodzielność, dobra organizacja pracy.
8. Umiejętności planowania w tym planowania strategicznego.
9. Umiejętność prowadzenia spotkań i wystąpień publicznych.
10.    Myślenie analityczne, kreatywność i szybkie uczenie się.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku
1. Obsługa systemów wytworzonych przez Województwo w ramach projektu „Mazowsze bez Smogu”.
2. Opracowanie strategii służącej poprawie jakości powietrza w Gminie Ciechanów, m.in. na podstawie PGN, PONE.
3. Nadzór nad wdrażaniem ww. strategii oraz monitorowanie realizacji uchwał i strategii lokalnych w zakresie ochrony powietrza przez mieszkańców Gminy Ciechanów;
4. Monitorowanie oraz prowadzenie sprawozdawczości realizacji założeń Programu ochrony powietrza i Planu Działań krótkoterminowych.
5. Monitorowanie stanu inwentaryzacji źródeł ciepła oraz wsparcie w aktualizacji bazy danych.
6. Wykonanie analizy i aktualizacje badań dotyczących potrzeb edukacyjnych mieszkańców Gminy Ciechanów, w tym zidentyfikowanie grup wymagających szczególnego wsparcia oraz opracowanie scenariusza planowanych do przeprowadzenia działań.
7. Organizacja wydarzeń informacyjno-edukacyjnych w zakresie ochrony powietrza.
8. Wydrukowanie i dystrybucja materiałów informacyjno-edukacyjnych dotyczących ochrony powietrza.
9. Wykonanie oraz aktualizowanie analizy/diagnozy ubóstwa energetycznego mieszkańców Gminy Ciechanów, w tym na podstawie istniejących danych i rejestrów, np. pochodzących z ośrodków pomocy społecznej.
10.    Utworzenie bazy danych dotyczących ubóstwa energetycznego w Gminie Ciechanów.
11.    Udział w kontrolach palenisk oraz czynną współpracę w tym zakresie z uprawnionymi urzędnikami gminy i policją.
12.    Przeprowadzenie kontroli w wymiarze 10%-50% liczby zgodnej z założeniami przyjętymi w uchwale Sejmiku Województwa Mazowieckiego ws. Programu ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu wraz z aktualizacją.
13.    Zlecanie badania próbek popiołu do akredytowanego laboratorium w celu wykrycia spalania najgorszej jakości paliw i odpadów.
14.    Wsparcie w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego dla Gminy Ciechanów na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie (m.in. wyszukanie instrumentów wsparcia, pomoc merytoryczna w wypełnianiu wniosku o dofinansowanie, wsparcie merytoryczne realizacji projektu).
15.    Doradztwo mieszkańcom w zakresie wymiany źródła ogrzewania i termomodernizacji oraz pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych.
16.    Wsparcie działań zmierzających ku zwiększeniu oszczędności zużycia energii w gospodarstwach domowych dotkniętych ubóstwem energetycznym.
IV. Informacja o warunkach pracy i sposobie wykonywania zadań:
1. Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.
2. Stanowisko mieści się w budynku Urzędu Gminy Ciechanów  II piętro.
3. Umowa o pracę zawarta na kolejne, bezpośrednio następujące okresy: czas określony  nie dłuższy niż 6 miesięcy, na czas trwania projektu.
4. Wymiar czasu pracy 0,5 etatu.
5. Dobowa norma czasu pracy wynosi 8 godzin, tygodniowa norma czasu pracy wynosi 40 godzin.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu  przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze był niższy niż 6%.                                
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. List motywacyjny.
2. Życiorys zawodowy (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej.
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
4. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
5. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, nabytych uprawnieniach i kwalifikacjach.                                                    
6. Kopie dokumentów potwierdzających   staż pracy (świadectwa pracy,  zaświadczenia).
7. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji,
9. Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
10.    Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym.
Wszystkie oryginalne dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie przez kandydata a kserokopie własnoręcznie poświadczone za zgodność z oryginałem.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o pracownikach samorządowych”.
VI. Informacja o metodach i technikach naboru
Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Ciechanów w kopercie z adnotacją „Kandydat do pracy na stanowisku EKODORADCY w Urzędzie Gminy Ciechanów”, w terminie do 24 maja 2024 r. do godz. 15:00
Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu (w przypadku przesyłki pocztowej data nadania nie ma znaczenia).
1. Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana Zarządzeniem Wójta Gminy Ciechanów.
2. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną, powiadomieni telefonicznie o kolejnych etapach naboru.
3. Kandydaci nie spełniający wymagań formalnych, nie będą informowani.
4. Informacja o wynikach naboru zostanie opublikowana w Biuletynie  Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ciechanów oraz na tablicy   informacyjnej w siedzibie  urzędu przez okres co najmniej 3 miesięcy.
VII. Postępowanie z dokumentami aplikacyjnymi:
1. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną po terminie, niekompletne lub   przesłane pocztą elektroniczną - nie będą rozpatrywane.
2. Wszystkie dokumenty niewykorzystane w procesie naboru można odebrać po zakończeniu procedury naboru w pokoju Nr 10 (nieodebrane nie będą odsyłane).
3. Nieodebrane dokumenty aplikacyjne niewykorzystane w procesie rekrutacji podlegają komisyjnemu zniszczeniu po upływie 30 dni od dnia zakończenia naboru.                                                   
4. Dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku przeprowadzonego konkursu zostaną dołączone do jego akt osobowych.

 

 


Data wytworzenia: 2024-05-10
Sporządzone przez: Monika Staniszewska
Data udostępnienia: 2024-05-10 13:51:38
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Administrator Serwisu
Rejestr zmian: Link