Uchwała
Uchwała Nr XX/128/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 24 września 2012 r.
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Ciechanów oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn.zm.) oraz art. 90, ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn.zm.) Rada Gminy Ciechanów uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli ich wykorzystania przekazywanych z budżetu Gminy Ciechanów dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Ciechanów.
2. Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Wzór miesięcznej informacji o liczbie uczniów objętych dotacjami stanowiący załącznik Nr 2 do uchwały.
4. Wzór rocznego rozliczenia dotacji stanowiący załącznik Nr 3 do uchwały.
5. Wniosek o udzielenie dotacji, miesięczną informację o liczbie uczniów, roczne rozliczenie dotacji należy przekazywać do Wójta Gminy Ciechanów, ul. Fabryczna 8.
§ 2.
Ilekroć w przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn.zm.);
2) dotacji – należy przez to rozumieć dotację udzielaną z budżetu Gminy Ciechanów, na zasadach wynikających z art. 90 ustawy o systemie oświaty i niniejszej uchwały, która przeznaczona jest na dofinansowanie działalności bieżącej z tytułu prowadzenia przedszkoli, o których mowa w § 1;
3) uczniu – należy przez to rozumieć również wychowanka w przedszkolu.
§ 3.
Uprawnionymi do otrzymania dotacji są prowadzone na terenie gminy niepubliczne przedszkola, które uzyskały wpis do ewidencji prowadzonej przez Gminę Ciechanów.
§ 4.
1. Udzielenie dotacji następuje na podstawie wniosku o dotację złożonego przez osobę prowadzącą niepubliczne przedszkole, do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
2. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać:
1) pełną nazwę i adres przedszkola;
2) nazwę i adres osoby prowadzącej;
3) numer i datę zaświadczenia o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół (ostatnie, aktualne zaświadczenie);
4) nazwę banku i numer rachunku bankowego, na który należy przekazać dotację;
5) planowaną liczbę uczniów (wychowanków);
6) zobowiązanie do informowania organu dotującego o zmianach zachodzących w liczbie uczniów (wychowanków).
3. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.
4. Wniosek o dotację winien być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu.
§ 5.
1. Dotacja dla niepublicznego przedszkola przysługuje na każdego ucznia w wysokości równej 75% ustalonych w budżecie Gminy Ciechanów wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę w przeliczeniu na jednego ucznia. W przypadku ucznia niepełnosprawnego dotacja jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Ciechanów.
2. W przypadku, gdy gmina nie prowadzi przedszkola publicznego podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego.
§ 6.
1. Kwotę należnej dotacji w danym miesiącu wylicza się na podstawie comiesięcznej informacji o faktycznej liczbie uczniów niepublicznego przedszkola, oraz na podstawie miesięcznej stawki dotacji ustalonej na jednego ucznia.
2. Osoba prowadząca, niepubliczne przedszkole jest zobowiązana sporządzić i przekazać do 10 dnia każdego miesiąca informację o liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca, na formularzu, którego wzór stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.
3. W przypadku nie złożenia informacji o licznie uczniów w terminie określonym w ust. 2, dotacja może być przekazana w kolejnym miesiącu, następującym po terminie złożenia informacji.
§ 7.
Dotacja ustalona dla niepublicznego przedszkola, przekazywana jest w dwunastu ratach w terminie do dnia 25 każdego miesiąca na rachunek bankowy wskazany we wniosku o dotację.
§ 8.
1. Osoba prowadząca, niepubliczne przedszkole jest zobowiązana sporządzić i przekazać do 31 stycznia następującego po roku budżetowym rozliczenie otrzymanych i wykorzystanych dotacji według wzoru , stanowiącego załącznik Nr 3 do uchwały.
2. Podmiot, który zakończył działalność w zakresie prowadzenia niepublicznego przedszkola sporządza rozliczenie dotacji, o którym mowa w ust. 1 w terminie 15 dni po zakończeniu działalności, z tym, że obejmuje ono okres od 1 stycznia do dnia zakończenia działalności.
3. Dotacje udzielane z budżetu gminy w części lub całości pobrane nienależnie, w nadmiernej wysokości lub wykorzystane na inne cele podlegają zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak od zaległości podatkowych, na zasadach określonych przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 , z późn.zm.).
4. Zwrot dotacji następuje w ciągu 10 dni od dnia stwierdzenia okoliczności, o których mowa w ust. 3.
5. W dokumentach finansowych potwierdzających wydatki, które zostały sfinansowane ze środków dotacji z budżetu gminy, dotowany zobowiązany jest zamieścić opis: „Wydatek sfinansowany ze środków otrzymanej dotacji z budżetu Gminy Ciechanów, w kwocie zł słownie zł. dotyczy (nazwa dotowanego przedszkola)” oraz pieczęć i podpis osoby prowadzącej.
6. Dotowane przedszkola zobowiązane są do przechowywania dokumentów finansowo-merytorycznych podlegających kontroli zgodnie z § 9 ust. 1 przez okres minimum 5 lat licząc od końca roku, w którym była udzielona dotacja.
§ 9.
1. Wójt kontroluje prawidłowość wykorzystania dotacji przyznanych niepublicznemu przedszkolu.
2. Kontroli w dotowanych przedszkolach dokonują upoważnieni przez Wójta pracownicy Urzędu Gminy i Gminnego Zespołu Ekonomiczno - Administracyjnego Szkół.
3. W ramach kontroli, kontrolujący mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykorzystania dotacji, w tym dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania.
4. Osoba prowadząca, niepubliczne przedszkole na żądanie kontrolującego jest zobowiązana udostępnić we własnej siedzibie do wglądu dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie uzgodnionym z kontrolującym.
5. Termin kontroli wyznacza Wójt w uzgodnieniu z osobą prowadząca niepubliczne przedszkole.
6. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości kontrolujący wyznacza termin ich usunięcia.
7. Strona kontrolowana ma prawo wniesienia do Wójta zastrzeżeń do wyników kontroli w terminie 7 dni roboczych od ich otrzymania.
§ 10.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 11.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
|
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XX/128/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 24 września 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Zalacznik.1.XX.128.12.2012-09-24
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XX/128/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 24 września 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Zalacznik.2.XX.128.12.2012-09-24
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XX/128/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 24 września 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Zalacznik.3.XX.128.12.2012-09-24
Data wytworzenia: | 2012-09-25 |
Sporządzone przez: | Przemysław Bugdal |
Data udostępnienia: | 2012-09-25 14:12:00 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Przemysław Bugdal |
Wyświetleń: | 59 |