Uchwała Nr XXI/119/20
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 21 sierpnia 2020 r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 6r ust. 3, ust. 3c, ust. 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Ciechanów i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w szczególności:
1) rodzaj i ilość odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości;
2) częstotliwość ich odbierania;
3) sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
4) tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 2.
1. W ramach opłaty za świadczone usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości odbierane będą następujące rodzaje odpadów:
1) Odpady komunalne zmieszane - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
2) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, obejmujące następujące frakcje: papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na dwa miesiące;
3) Bioodpady stanowiące odpady komunale:
a) w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
b) w pozostałym okresie nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
4) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony od samochodów osobowych - na zasadzie „wystawki” nie rzadziej niż dwa razy w roku (przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym).
2. Od właścicieli nieruchomości odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych, wynikająca z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami składanymi przez właścicieli nieruchomości.
3. Wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych i ich dezynfekcję, co najmniej raz w roku zapewnia gmina.
4. Niezależnie od częstotliwości odbierania odpadów zbieranych selektywnie, wymienionych w ust. 1 mieszkańcy mogą pozbyć się odpadów poprzez przekazanie we własnym zakresie do stałego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Woli Pawłowskiej.
5. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odbierane będą niżej wymienione odpady, dostarczone we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości na terenie gminy Ciechanów:
1) papier, w tym tektura;
2) metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe;
3) szkło;
4) bioodpady;
5) odpady niebezpieczne;
6) przeterminowane leki i chemikalia;
7) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki;
8) zużyte baterie i akumulatory;
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
10) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
11) zużyte opony od samochodów osobowych w ilości do 4 sztuk rocznie na gospodarstwo domowe;
12) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót w ilości do 300 kg rocznie na gospodarstwo domowe;
13) odpady tekstyliów i odzieży.
§ 4.
Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z którym gmina zawarła umowę na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych.
§ 5.
W przypadku niewłaściwego lub nieterminowego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych należy zgłaszać ten fakt w następujący sposób:
1) pisemnie, na adres Urzędu Gminy Ciechanów, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów,
2) drogą elektroniczną na adres: urzad@gminaciechanow.pl,
3) telefonicznie, pod numerem 23 672 26 46.
§ 6.
Traci moc Uchwała nr XX/105/16 Rady Gminy Ciechanów z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
|
Przewodniczący Rady Gminy |
Data wytworzenia: | 2020-08-25 |
Sporządzone przez: | Przemysław Bugdal |
Data udostępnienia: | 2020-08-25 11:22:00 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Przemysław Bugdal |
Wyświetleń: | 51 |