> Zarządzenie Nr 46/20 Wójta Gminy Ciechanów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu d/s dostępności w Urzędzie Gminy Ciechanów

Zarządzenie Nr 46/20 Wójta Gminy Ciechanów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu d/s dostępności w Urzędzie Gminy Ciechanów


Zarządzenie Nr 46/20

Wójta Gminy Ciechanów

z dnia 31 grudnia 2020 r.

 

w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu d/s dostępności w Urzędzie Gminy Ciechanów

 

Na podstawie art. 31 i art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 14 ust. 1 i art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

  1. Wyznacza się Panią Dorotę Filipowicz do pełnienia funkcji Koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Gminy Ciechanów.
  2. Powołuje się Zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej w następującym składzie:

1)      Przewodniczący Zespołu koordynator ds. dostępności Pani Dorota Filipowicz (referat organizacyjny i promocji gminy);

2)      Z -ca Przewodniczącego – Pani Małgorzata Sochacka (referat organizacyjny i promocji gminy);

3)      Członek – Przemysław Bugdal (informatyk);

4)      Członek – Agnieszka Panfil (stanowisko ds. planowania przestrzennego i urbanistyki).

 

§ 2.

  1. Do zadań Koordynatora do spraw dostępności oraz pozostałych członków Zespołu należy w szczególności:

1)      wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy;

2)      przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

3)      monitorowanie działalności Urzędu Gminy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4)      przedstawienie Wójtowi Gminy Ciechanów pierwszego raportu, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do dnia 31 stycznia 2021 roku;

5)      wykonanie inwentaryzacji budynku oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności;

  1. Zobowiązuje się:

1)      pracowników Urzędu Gminy Ciechanów oraz pracowników jednostek organizacyjnych Gminy do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorowi w zakresie realizacji zadań;

2)      kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Ciechanów do wdrożenia rozwiązań wymaganych ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

§ 3.

W zależności od potrzeb, na zaproszenie Koordynatora ds. dostępności w pracach Zespołu mogą uczestniczyć inne osoby będące pracownikami Urzędu Gminy Ciechanów.

 

§ 4.

Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. dostępności.

 

§ 5.

Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Ciechanów

 

§ 6.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Wójt Gminy Ciechanów

 

Marek Kiwit

 


Data wytworzenia: 2021-01-25
Sporządzone przez: Przemysław Bugdal
Data udostępnienia: 2021-01-25 13:06:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Przemysław Bugdal
Wyświetleń: 47