> ZARZĄDZENIE Nr 67/2023 WÓJTA GMINY Ciechanów z dnia 27 września 2023 r. w sprawie upoważnienia pracowników Urzędu Gminy Ciechanów do prowadzenia czynności związanych ze sporządzaniem aktów pełnomocnictw do głosowania w wyborach powszechnych.

ZARZĄDZENIE Nr 67/2023 WÓJTA GMINY Ciechanów z dnia 27 września 2023 r. w sprawie upoważnienia pracowników Urzędu Gminy Ciechanów do prowadzenia czynności związanych ze sporządzaniem aktów pełnomocnictw do głosowania w wyborach powszechnych.


ZARZĄDZENIE Nr 67/2023
WÓJTA GMINY Ciechanów
z dnia 27 września 2023 r.


w sprawie upoważnienia pracowników Urzędu Gminy Ciechanów do prowadzenia czynności związanych ze sporządzaniem aktów pełnomocnictw do głosowania w wyborach powszechnych.


Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40; z  poźn.zm.), art. 56 § 1 ustawy z dnia 05 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1277 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:


§ 1.


1. Upoważnia się pracowników Urzędu Gminy Ciechanów:
1) p. Dorota Filipowicz – Inspektora ds. kadr i archiwum zakładowego;
2) p. Monię Staniszewską – Podinspektora ds. OSP, kultury i sportu;
3) p. Natalia Ropelewską -  Inspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych;
do prowadzenia czynności związanych ze sporządzaniem aktów pełnomocnictw do głosowania przez wyborców:
a) niepełnosprawnych o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
b) oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat
- wpisanych do rejestru wyborców Gminy Ciechanów lub posiadających zaświadczenie o prawie do głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 15 października 2023 r. 
2. Zakres upoważnienia, o którym mowa w ust. 1 upoważnia do:
1) przyjmowania wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania;
2) sprawdzanie, na podstawie dostępnych urzędowo dokumentów, czy wniosek, o którym mowa w pkt. 1 nie posiada wad i czy został złożony w terminie;
3) występowania do wyborcy z wezwaniem usunięcia wad we wniosku, o którym mowa w pkt. 2; 
4) sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania;
5) przyjmowania oświadczeń o cofnięciu pełnomocnictwa i sporządzania protokołu potwierdzającego cofnięcie pełnomocnictwa;
6) prowadzenia wykazu sporządzonych pełnomocnictw, o których mowa w pkt. 4.


§ 2.


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Ciechanów

/-/ Stefan Pawłowski

 


Data wytworzenia: 2023-09-29
Sporządzone przez: Monika Staniszewska
Data udostępnienia: 2023-09-29 13:35:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Monika Staniszewska
Wyświetleń: 46