> PROTOKÓŁ Nr XLVIII/22 Z Sesji Rady Gminy Ciechanów w dniu 15 grudnia 2022 roku w lokalu Urzędu Gminy Ciechanów.

PROTOKÓŁ Nr XLVIII/22 Z Sesji Rady Gminy Ciechanów w dniu 15 grudnia 2022 roku w lokalu Urzędu Gminy Ciechanów.


PROTOKÓŁ Nr XLVIII/22

Z Sesji Rady Gminy Ciechanów w dniu 15 grudnia 2022 roku w lokalu Urzędu Gminy Ciechanów.

W Sesji uczestniczyło 15 radnych na stan 15 radnych.

Ponadto udział w Sesji wzięli:

  1. Pan Artur Frączkowski – Zastępca Wójta
  2. Pani Katarzyna Krupińska – Sekretarz Gminy
  3. Pani Wioletta Kujawa – Skarbnik Gminy
  4. Pani Iwona Łukaszewska – Kierownik GOPS
  5. Pan Adam Olszewski – Radca Prawny
  6. Pan Sławomir Rudnicki – Radny Powiatu Ciechanowskiego.

 

Przebiegobrad:

Obrady otworzył Pan Eugeniusz Olszewski – Przewodniczący Rady Gminy Ciechanów. Powitał wszystkich obecnych oraz stwierdził quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał oraz przedstawił porządek obrad w następującym brzmieniu:

  1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wnioski i uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji.
  3. Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta.
  4. Wypowiedzi radnych gminy.
  5. Wypowiedzi i zapytania sołtysów.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Ciechanów.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Ciechanów na rok 2022.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie sprostowania oczywistej omyłki pisarskiej w Uchwale Nr XLVII/290/22 Rady Gminy Ciechanów z dnia 21 listopada 2022 r.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dofinansowania dodatku do wynagrodzenia asystenta rodziny, zgodnie z wytycznymi „Programu asystent rodziny na rok 2022”.

10. Podjęcie uchwały intencyjnej w sprawie współdziałania gmin w ramach wykonywania zadań publicznych.

11. Wolne wnioski i zapytania.

12. Odpowiedzi na pytania i wnioski.

13. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 2 Wnioski i uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji

 Brak.

Ad. 3 Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta.

Pan Artur Frączkowski Z-ca Wójta poinformował, że otrzymaliśmy decyzję z Wód Polskich odnośnie organizacji ruchu w Przążewie. Po uprawomocnieniu decyzji sprawy będą dalej procedowane. Poinformował, że 19 grudnia br. firma będzie ustawiać urządzenia z programu OSA w Przążewie. Podziękował również wszystkim uczestnikom za udział w uroczystości Dolina Mikołaja, która odbyła się 11 grudnia br. w Ujazdówku, a w szczególności Druhom z terenu gminy Ciechanów, Kołom Gospodyń Wiejskich, pracownikom oraz firmom za pomoc w organizacji imprezy.

Ad. 4 Wypowiedzi radnych.

Radny Nowakowski powiedział, że jako Przewodniczący Komisji Budżetowej wnioskuje o wprowadzenie do porządku obrad wniosku odnośnie czasowego wyłączenia oświetlenia ulicznego na terenie gminy Ciechanów. nawiązał do wypowiedzi Wójta w audycji radiowej, podczas której Wójt informował o decyzji w spr. wyłączenia oświetlenia w godz. 23.00-5.00. Poinformował, że odnośnie godzin powinny być konsultacje radnych.

Z-ca Wójta potwierdził, że Wójt wypowiedział się faktycznie w radio, ale wskazał, że godz. wyłączenia oświetlenia miały być między 1.00-3.00.

Radny Nowakowski zaprzeczył, powiedział, że 23.00-5.00.

Z-ca Wójta poinformował, że jest wycena z firmy Energa na modernizację, ponieważ została podjęta decyzja odnośnie wymiany wszystkich lamp sodowych na ledowe. Poinformował, że do wymiany jest 70 opraw (lampy, które stanowią majątek Gminy). Zaproponował, że na następną Sesję RG będzie przygotowane dla wszystkich Radnych zestawienie wraz z oszczędnościami wynikającymi z wymiany.

Radny Nowakowski poinformował, że od stycznia mamy 23% Vat i musimy zastosować 10% oszczędności na energii, dlatego też ważne jest podjęcie decyzji na dzisiejszej Sesji.

Z-ca Wójta poinformował, że, jest przygotowany przez firmę proces zmiany oświetlenia, będzie też zmieniony czas świecenia lamp na naszym majątku gminnym.

Radny Nowakowski powiedział, że Radni muszą ustalić, ile będą świecić.

Z-ca Wójta zaproponował, aby Radni i Sołtysi wypowiedzieli się na ten temat.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że 20 grudnia br. na wniosek Pani Kierownik GOPS zostanie zwołana Nadzwyczajna Sesja Rady Gminy, związku z tym zaproponował, aby wniosek Radnego Nowakowskiego był wprowadzony na najbliższej Sesji.

Radny Tomporowski poinformował, że podczas Komisji Rewizyjnej (komisja wyjazdowa) Radni wnioskowali o wyłączenie ,,starych” lamp w Ujazdówku, które dublują się z nowymi.

Z-ca Wójta poinformował, że trwają rozmowy z Energą i firmą, która nas obsługuje, aby ten temat uporządkować.

Pani Kierownik GOPS wyjaśniła, że w związku z dotacją, która ma wpłynąć od Wojewody konieczne jest zwołanie Sesji, aby ta dotacja była wprowadzona do budżetu, następnie będzie wypłacona dla gospodarstw domowych, które ogrzewają innym źródłem ciepła.

Radny Kalman zwrócił się z zapytaniem do Z-cy Wójta odnośnie ul. Wrzosowej w Pęchcinie, w tej sprawie odbyło się wiele rozmów, Z-ca zapewniał, że do końca roku będzie zrobiona nakładka asfaltowa do granicy Pęchcina z Ujazdówkiem, zapytał, czy do końca roku zdołamy zbudować tą nawierzchnię?

Z-ca Wójta potwierdził, że takie rozmowy się odbywały, jednak w międzyczasie wystąpiliśmy do Marszałka Województwa Mazowieckiego o dofinansowanie zadania pt. przebudowa drogi gminnej ul. Wrzosowej i Wierzbowej w Pęchcinie – Ujazdówek – Pieńki Niechodzkie. Wniosek został przyjęty, natomiast trzeba uzupełnić dokumenty. Koszt powyższej realizacji to 1.6 mln zł. Poinformował, że miał zapewnione 640 tys. zł na tą drogę, jednak w budżecie tej kwoty nie ma, w związku z tym będzie prosił o autopoprawkę do budżetu. Łącznie długość zmodernizowanej drogi to 3,95 km.

Radny Kalman zapytał, czy przebudowa dotyczy tej drogi, o którą wnioskował wraz z mieszkańcami?

Z-ca Wójta Potwierdził, dodał, że również Radny Truszczyński wnioskował oraz Z-ca Wójta jako Sołtys. Powiedział, że jest za tym, aby ta droga powstała, dodał, że droga będzie łącznikiem bądź obwodnicą.

Radny Truszczyński zapytał, czy powyższe zadanie będzie realizowane w 2023 r.?

Z-ca Wójta potwierdził.

Radny Truszczyński dopytał o termin realizacji drogi Ujazdówek – Rutki Głowice, czy też w 2023 r.?

Z-ca Wójta wyraził taką nadzieję.

Radny Petrykowski powiedział, że rok temu na sali odbyło się spotkanie, na którym były mieszkanki Niestumia odnośnie notorycznie powtarzających się awarii wodociągu. Na ostatniej Sesji RG również informował o tej sytuacji, dodał, że w ciągu 2 m-cy było 5 awarii, które są bardzo uciążliwe dla mieszkańców. Poinformował, że był na spotkaniu z Prezesami ZWiKu i dowiedział się, że projekt jest w ostatniej fazie do ustaleń, natomiast nie ma żadnych innych ustaleń między ZWiK a Gminą w spr. finansowania itp. dowiedział się, że te spotkania dopiero mają się odbyć.

Z-ca Wójta poinformował, że przy tych rozmowach był osobiście, gdzie Wójt z Prezesami rozmawiał, powiedział, że my robimy projekt, natomiast kwestia przepięcia i budowa nowego wodociągu jest po stronie ZWiK. Poinformował, że w dniu jutrzejszym odbędzie się w tej sprawie spotkanie z Prezesami ZWiK.

Radny Petrykowski powiedział, że 20 grudnia jest Sesja i chce dokładnej informacji, kiedy ta sieć wodociągowa zostanie wymieniona. Dodał, że projekty i uzgodnienia itp. trwa to już rok.

Z-ca Wójta odpowiedział, że nie będzie odpowiadał za projektantów, którzy są ponaglani przez nas, dodał, że takie są procedury i trwają one długo. Jednocześnie powiedział, że rozumie, iż to jest bardzo uciążliwe dla mieszkańców.

Radny Petrykowski powiedział, że projekt jest ukończony i jest już po uzgodnieniach, etap projektowania jest zakończony.

Radny Petrykowski zwrócił się o informację odnośnie węgla, ponieważ niektórzy mieszkańcy są już zniecierpliwieni. Dodał, że ościenne gminy już handlują.

Z-ca Wójta odpowiedział, że nie wszystkie ościenne gminy handlują. Poinformował, że czekamy, ponieważ bardzo dużo gmin podjęło współpracę z PGE, węgiel jest już na składach, niestety jest utrudniony kontakt z osobami, które są odpowiedzialne za dystrybucję węgla ze strony PGE. Czekamy na informację, że możemy odebrać węgiel. Poinformował, że od miesiąca zajmujemy się sprawą węgla, jednak przez ten czas było wiele utrudnień i niejasności, co też wpłynęło na opóźnienia.

Radny Petrykowski powiedział, że w jednym zdaniu Z-ca Wójta powiedział, że węgiel jest już na składach i w tym samym zdaniu, że czekamy na informację, kiedy możemy przywieźć. To jest już u nas na składach czy go nie ma?

Z-ca Wójta odpowiedział, że mówił w czasie przeszłym. Węgiel już jest na składach wytypowanych przez Gminę.

Radny Petrykowski zapytał, kiedy będą wydawane zaświadczenia, żeby mieszkańcy mogli odebrać węgiel?

Z-ca Wójta odpowiedział, że już są wydawane.

Radny Tomporowski zapytał o cenę tego węgla.

Z-ca Wójta odpowiedział – 2000 zł.

Radny Jaworski powiedział, że w proponowanych zmianach w budżecie jest pozycja odnośnie zwiększenia dotacji dla dzieci z terenu Gminy uczęszczających do szkół miejskich do zajęć pozalekcyjnych korzystających z krytej pływalni. Powiedział, że od września wnioskuje o objęcie dzieci z naszych szkół gminnych dofinansowaniem do basenu. W odpowiedzi usłyszał, że nasz budżet się zawali. Poinformował, że zgodnie z obliczeniami koszt dopłaty wyniósłby 9 tys. zł. Zapytał, czy nie można tego załatwić od września?

Pani Sekretarz poinformowała, że koszt dofinansowania do basenu łącznie z dowozem to 10-12 tys. zł. Poinformowała, że formalny wniosek od Pani Dyrektor wpłynął 13 grudnia br. w związku z tym dofinansowanie zostanie wprowadzone do budżetu.

 

Ad. 5 Wypowiedzi sołtysów.

Brak

Ad. 6 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Ciechanów.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Ciechanów. Poinformowała, że plan dochodów budżetu gminy Ciechanów ogółem wynosi 57.155.953,07 zł, w tym: dochody bieżące w kwocie 51.329.957,49 zł; dochody majątkowe w kwocie 5.825.995,58 zł.

Plan wydatków budżetu gminy ogółem wynosi 51.347.534,50 zł, w tym: wydatki bieżące w kwocie 43.792.936,07 zł; wydatki majątkowe w kwocie 7.554.598,43 zł.  W roku 2022 limit na przedsięwzięcia przyjęto w kwocie 9.592.646,00 zł, w tym na wydatki bieżące 5.077.646,00 zł oraz na wydatki majątkowe w kwocie 4.515.000,00 zł. Pani Skarbnik szczegółowo przedstawiła wprowadzone zmiany, dostosowując je do projektu budżetu na 2023 r.

Radny Kalman złożył wniosek formalny o zdjęcie z porządku obrad pkt. 6 i 7 w związku z niedostarczeniem materiałów Radnym a tym samym uniemożliwieniem zapoznania i przygotowania się Radnym.

Pani Sekretarz zapytała się Radnego, kiedy otrzymał materiały na Sesję?

Radny Kalman odpowiedział, że tydzień temu, jednak nie było projektu uchwały w sprawie zmian WPF oraz zmian w budżecie.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że brak powyższych projektów jest wynikiem wprowadzanych zmian i dotacji. Dodała, że w tej sytuacji nie jest realne, żeby przekazywać Radnym materiały, gdzie ciągle wprowadzane są zmiany.

Radny Kalman powiedział, że rozdanie Radnym materiałów na Sesję przed obradami, nie daje realnie możliwości do zapoznania się z nimi, dodał, że te działania nie są zgodne ze Statutem. Zapytał czy w tej gminie Statut nie obowiązuje?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że Statut obowiązuje.

Radny Kalman zapytał, czemu jest nieprzestrzegany?

Pani Sekretarz powiedziała, że miesiąc grudzień, to trudny czas, ze względu na wprowadzane zmiany. Dodała, że przy omawianiu Pani Skarbnik zawsze zwraca się o zadawanie pytań w razie wątpliwości i jest to czas na wyjaśnienia.

Radny Kalman powiedział, że nawet nie wie, jakie zadać pytanie, ponieważ nie miał możliwości zapoznania się z materiałami, jak też i  inni. Zapytał, czy w grudniu Statut nie obowiązuje?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że Radny poprzez głosowanie, może wyrazić swoją wolę odnośnie przedmiotu głosowania.

Radny Kalman odpowiedział, że nie będzie głosował w tej materii.

Pani Sekretarz powiedziała, że takie jest prawo radnego. Poinformowała, że wniosek Radnego zgodnie z procedurami, musi być poddany głosowaniu, wobec tego należy wprowadzić go do porządku obrad.

Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 5 min. przerwę.

Wznowienie obrad.

Przewodniczący Rady Gminy zarządził głosowanie wniosku Radnego Kalmana w sprawie zdjęcia z porządku obrad pkt. 6 i 7.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym nie przyjęła powyższego wniosku stosunkiem głosów:

Za – 1

Przeciw - 9

Wstrzymujące – 5

Radny Petrykowski powiedział, że jeszcze nie zostały zadane pytania odnośnie zmian WPF.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że 13 grudnia br. odbyło się posiedzenie Komisji Budżetowej w siedmioosobowym składzie i wszyscy obecni Radni mieli w posiadaniu materiały do tej Sesji.

Radny Petrykowski zapytał, dlaczego nie było ogłoszonego przetargu na zimowe utrzymanie dróg gminnych, tylko był ogłoszony konkurs. Dodał, że zadanie jest powyżej 135 tys. zł a ogłoszony konkurs jest od grudnia do kwietnia.

Z-ca Wójta udzieli odpowiedzi pod koniec Sesji.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym podjęła uchwałę w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Ciechanów stosunkiem głosów:

Za – 13 głosów

Przeciw – 1

Nie oddał głosu -1

Radny Jaworski opuścił obrady.

Ad. 7 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Ciechanów na rok 2022.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Ciechanów na rok 2022. Poinformowała, że wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu gminy Ciechanów na 2022 rok: zwiększa się dochody budżetu gminy na 2022 r. o kwotę 3.163.239,71 zł; zmniejsza się dochody budżetu gminy na 2022 r. o kwotę 151.250,06 zł; zwiększa się dochody bieżące o kwotę 3.163.239,71 zł; zmniejsza się dochody bieżące o kwotę 141.250,06 zł; zmniejsza się dochody majątkowe o kwotę 10.000,00 zł.

Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu gminy Ciechanów: zwiększa się wydatki budżetu gminy na 2022 r. o kwotę 1.054.699,74 zł; zmniejsza się wydatki budżetu gminy na 2022 r. o kwotę 3.694.533,00 zł, zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 1.004.699,74 zł; zmniejsza się wydatki bieżące o kwotę 434.533,00 zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków majątkowych: zwiększa się wydatki majątkowe o kwotę 50.000,00 zł; zmniejsza się wydatki majątkowe o kwotę 3.260.000,00 zł.

 Plan dochodów budżetu gminy Ciechanów ogółem wynosi 57.155.953,07 zł, w tym: dochody bieżące w kwocie 51.329.957,49 zł; dochody majątkowe w kwocie 5.825.995,58 zł.

Plan wydatków budżetu gminy ogółem wynosi 51.347.534,50 zł, w tym: wydatki bieżące w kwocie 43.792.936,07 zł; wydatki majątkowe w kwocie 7.554.598,43 zł.

Różnica między dochodami a wydatkami, stanowi nadwyżkę budżetu w kwocie 5.808.418,57 zł, którą przeznacza się na rozchody z tytułu planowanej spłaty rat kredytu w kwocie 2.920.000,00 zł oraz na lokatę bankową w kwocie 2.888.418,57 zł.

Pani Skarbnik szczegółowo przedstawiła wprowadzone zmiany.

Radny Petrykowski zapytał o dopłaty do pływalni krytej dla dzieci z terenu miasta a nie dla dzieci terenu gminy.

Pani Skarbnik powiedziała, że wpłynął dopiero wniosek, dodała, że będzie dopłata dla dzieci ze szkół gminnych.

Radny zapytał o zwiększenie planu wydatków o 20 tys. zł w dziale 801 rozdział 801113§4330, zapytał co zakupujemy i dla kogo?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że za dzieci w oddziałach przedszkolnych z terenu Gminy w innych jednostkach.

Radny Petrykowski zapytał o zmniejszenia planu wydatków w § 2540.

Pani Skarbnik odpowiedziała, że również dotyczy to z przekazywaniem dotacji dla osób z orzeczeniami o niepełnosprawności (zmniejszyło się zapotrzebowanie).

Radny Petrykowski zapytał o zmiany w dziale 851.

Pani Skarbnik odpowiedziała, że są to przesunięcia.

Radny Petrykowski powiedział, że (w projekcie uchwały w dziale 851) jest zapis, że zmiany obrazuje załącznik nr 7, ale ten załącznik nic nie obrazuje, zwrócił się o informację odnośnie przesunięć między paragrafami.

Pani Skarbnik odczytała poszczególne zmiany.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym podjęła uchwałę w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Ciechanów na rok 2022 stosunkiem głosów:

Za – 13

Nie oddał głosu -1

Radny Truszczyński opuścił obrady.

Ad. 8 Podjęcie uchwały w sprawie sprostowania oczywistej omyłki pisarskiej w Uchwale Nr XLVII/290/22 Rady Gminy Ciechanów z dnia 21 listopada 2022 r.

Pan Radca Prawny przedstawił projekt uchwały w sprawie sprostowania oczywistej omyłki pisarskiej w Uchwale Nr XLVII/290/22 Rady Gminy Ciechanów z dnia 21 listopada 2022 r. Poinformował, że prostuje się z urzędu oczywistą omyłkę pisarską w Uchwale Nr XLVII/290/22 w § 1 w pkt 2 lit. a. Kwotę 1,12 zł zastępuje się kwotą 1,00 zł, która jest ustanowiona przez Radę Gminy i zgodna z obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2022r w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych na rok 2023.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym jednomyślnie podjęła uchwałę w sprawie sprostowania oczywistej omyłki pisarskiej w Uchwale Nr XLVII/290/22 Rady Gminy Ciechanów z dnia 21 listopada 2022 r.

Ad. 9 Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dofinansowania dodatku do wynagrodzenia asystenta rodziny, zgodnie z wytycznymi „Programu asystent rodziny na rok 2022”.

Pani Kierownik przedstawiła  GOPS projektem uchwały w sprawie przyjęcia dofinansowania  dodatku do wynagrodzenia  asystenta rodziny, zgodnie z wytycznymi  „Programu asystent rodziny na rok 2022”.Poinformowała, że Gmina Ciechanów realizując powyższy program podpisała z Wojewodą umowę  w sprawie dofinansowania kosztów wypłaty jednorazowego dodatku do wynagrodzenia dla asystenta rodziny, działającego na rzecz podopiecznych  na kwotę 3000,00 zł. Przekazane przez Wojewodę środki pozyskane z Funduszu Pracy przeznaczone są na dofinansowanie kosztów przytoczonego wyżej dodatku.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym jednomyślnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia dofinansowania dodatku do wynagrodzenia asystenta rodziny, zgodnie z wytycznymi „Programu asystent rodziny na rok 2022”.

Ad. 10 Podjęcie uchwały intencyjnej w sprawie współdziałania gmin w ramach wykonywania zadań publicznych.

Pani Sekretarz udzieliła informacji nt. zakupu preferencyjny paliwa stałego - ruszyła sprzedaż paliwa stałego po preferencyjnej cenie. Odbiór węgla odbywa się w kolejności składanych wniosków.

Wszyscy mieszkańcy informowani są telefonicznie o dacie i miejscu odbioru opału.

Radny Tomporowski zapytał, czy mieszkańcy będą informowani, czy sami mają się zgłaszać?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że będą informowani przez pracowników Urzędu.

Pani Sekretarz przedstawiła projekt uchwały intencyjnej w sprawie współdziałania gmin w ramach wykonywania zadań publicznych. Poinformowała, że na podstawie art. 10 i art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, zwróciła się do Radnych o dopisania do ww. podstawy prawnej pkt 12, upoważnia się Wójta do:

  • wykonywania zadań publicznych w drodze współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego, w szczególności między gminami sąsiednimi wobec Gminy Ciechanów,
  • udzieleniu pomocy, w tym pomocy rzeczowej, jednostkom samorządu terytorialnego, w szczególności gminą sąsiednim wobec Gminy Ciechanów przy wykonywaniu zadań publicznych budowy sieci wodnej, kanalizacyjnej i budowie dróg publicznych na nieruchomościach znajdujących się w granicach Gminy Ciechanów i gminy sąsiedniej lub w pobliżu granicy tych jednostek samorządu terytorialnego,
  • udzielania pomocy, w tym pomocy rzeczowej, jednostkom samorządu terytorialnego, w szczególności gminom sąsiednim wobec Gminy Ciechanów przy likwidacji skutków klęsk żywiołowych,
  • prowadzenia rozmów negocjacyjnych w zakresie ustalenia warunków udzielanej pomocy, w tym pomocy rzeczowej, jednostkom samorządu terytorialnego, w szczególności gminom sąsiednim wobec Gminy Ciechanów.

Radny Petrykowski zapytał w związku z czym jest uchwała intencyjna, czy z jakąś konkretną inwestycją?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że nie ma tu konkretnej inwestycji, jak sama nazwa wskazuje, jest to uchwała intencyjna. Przy konkretnej inwestycji Wójt będzie zobligowany do przedstawienia Radnym projektu uchwały wyrażającej zgodę na prowadzenie wspólnej inwestycji.

Radny Petrykowski powiedział, że w projekcie jest zapis, że upoważnia się wójta do wykonywania zadań.

Pani Sekretarz potwierdziła, zadań ustawowych.

Radny Petrykowski powiedział, że to wynika z ustawy bezpośrednio. Dodał, że przy ostatniej uchwale intencyjnej odnośnie Sokołówka, mieliśmy konkretną sprawę.

Pani Sekretarz odpowiedział, że w tej sytuacji nie jest to skonkretyzowane tylko uogólnione, nie ma tu szczegółowej inwestycji.

Radny Petrykowski powiedział, że upoważniamy wójta do wszystkiego.

Pani Sekretarz odpowiedziała, że w ramach zadań ustawowych.

Radny Petrykowski powiedział, że nie potrzebne jest upoważnienie Rady, skoro są to zadania ustawowe.

Radny Petrykowski zapytał o wskazanie zadań w związku z zapisem w § 2 -

Rada Gminy Ciechanów potwierdza dotychczasowe wykonywanie zadań publicznych przez Wójta w bieżącej kadencji Rady Gminy Ciechanów w drodze współdziałania między jednostkami samorządy terytorialnego, w szczególności między gminami sąsiednimi wobec Gminy Ciechanów, obejmującego udzielenie pomocy, w tym pomocy rzeczowej. Co Rada potwierdza?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że te zadania, które zostały dotychczas wykonane.

Radny Petrykowski zapytał ponownie, jakie konkretnie wykonane zadania Rada potwierdza w tej uchwale?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że to jest uchwała intencyjna, jeżeli Radny ma wątpliwości, może złożyć wniosek o zmianę zapisu.

Radny Petrykowski złożył wniosek o zdjęcie z porządku obrad ww. projektu uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy zarządził głosowanie nad wnioskiem Radnego Petrykowskiego w sprawie zdjęcia z porządku obrad pkt. 10.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym nie przyjęła powyższego wniosku stosunkiem głosów:

Za – 2

Przeciw - 8

Wstrzymujące – 3

 

Radny Petrykowski zwrócił się do Pani Sekretarz o powtórzenie podstawy prawnej.

Pani Sekretarz podała podstawę prawną: na podstawie art. 10 i art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Rada Gminy Ciechanów w głosowaniu jawnym podjęła uchwałę intencyjną w sprawie współdziałania gmin w ramach wykonywania zadań publicznych stosunkiem głosów:

Za – 10 głosów

Przeciw – 1

Wstrzymujące – 1

Nie oddał głosu -1

Ad. 11 Wolne wnioski i zapytania.

Radny Petrykowski poinformował, że ul. Słoneczna w Niestumiu była wykonywana dwa lata temu. Od początku były zgłaszana zastrzeżenia odnośnie położenia tego asfaltu. Gmina nie podjęła żadnych działań w stosunku do wykonawcy, aby naprawa odbyła się w ramach gwarancji.

Ad. 12 Odpowiedzi na pytania i wnioski.

Z-ca Wójta odpowiedział, że gwarancja jeszcze przysługuje, w związku z tym, że jest okres zimowy, droga w ramach gwarancji będzie naprawiona, gdy warunki atmosferyczne będą sprzyjające. Poinformował także, że na pytanie odnośnie zimowego utrzymania dróg gminnych udzieli odpowiedzi Radnemu Petrykowskiemu na piśmie.

Ad. 13 Zamknięcie obrad

Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim za przybycie i zamknął XLVIII Sesję Rady Gminy Ciechanów.

 

  Protokołowała                                                                 Przewodniczący Rady Gminy

 

  Małgorzata Sochacka                                                             Eugeniusz Olszewski

 


Data wytworzenia: 2022-12-22
Sporządzone przez: Małgorzata Sochacka
Data udostępnienia: 2022-12-22 13:47:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Małgorzata Sochacka
Wyświetleń: 54