PROTOKÓŁ NR XXII/2008
z Sesji Rady Gminy w dniu 18 grudnia 2008 roku w lokalu Urzędu Gminy w Ciechanowie pod przewodnictwem Pana Eugeniusza Olszewskiego – Przewodniczącego Rady Gminy.
W Sesji uczestniczyło
- 15 radnych na stan 15 radnych
Lista obecności w załączeniu do protokołu.
Spoza Rady Gminy w Sesji udział wzięli:
1. Marek Kiwit – Wójt Gminy
2. Maria Nadratowska – Sekretarz Gminy
3. Ewa Jędrzejewska – Skarbnik Gminy
Pan Eugeniusz Olszewski – Przewodniczący Rady Gminy otwierając posiedzenie powitał wszystkich obecnych oraz stwierdził quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał.
Pan Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek dzienny obrad:
Porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku dziennego obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę dotyczącą określenia stawek od podatku od nieruchomości na 2009 rok.
5. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę dotyczącą zastosowania zwolnień w podatku od nieruchomości na 2009 rok.
6. Odpowiedzi na pytania i wnioski.
7. Wolne wnioski i zapytania.
8. Zamknięcie obrad.
Ad.2
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że Pani Skarbnik złożyła wniosek o skreślenie z porządku dziennego obrad punktu 6 dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis. Pani Skarbnik poinformowała, że Urząd Gminy przesłał do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta uchwały w sprawie zaopiniowania jej. Pracownik Urzędu Gminy był osobiście w UOKiK, ale na opinię trzeba będzie czekać 14 dni.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła porządek obrad wraz z wprowadzonymi zmianami.
Ad.3 Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji bez wprowadzania zmian i bez czytania. Wniosek swój uzasadnił tym, że sam osobiście zapoznał się z treścią protokołu i odzwierciedla ona w pełni przebieg obrad. Ponadto poinformował, że protokół był wyłożony do wglądu i każdy mógł się zapoznać z jego treścią.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła protokół z poprzedniej Sesji.
Ad.4 Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę dotyczącą określenia stawek w podatku od nieruchomości na 2009 rok.
Pani Skarbnik poinformowała, że w uchwale Nr XXI/127/08 z dnia 27 listopada 2008 r. wystąpiły pewne błędy dlatego koniecznym jest podjęcie uchwały zmieniającej.
Poinformowała, że w uchwale nr XXI/127/08 wprowadza się następujące zmiany:
w pkt 2 lit. B skreśla się słowa „z wyjątkiem budynków lub ich części o powierzchni użytkowej”
pkt 2 lit. E otrzymuje brzmienie: „od pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizację pożytku publicznego – od powierzchni użytkowej:
- będących w posiadaniu podatników, których jedynym źródłem utrzymania jest emerytura lub renta za 1 m² – 3,69 zł.
- Zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego za 1 m² - 6,64 zł.
- Innych, niż wyżej wymienionych za 1 m² – 6,10 zł.
Pani Skarbnik poinformowała, że w w/w uchwale skreśla się § 2, a dotychczasowe
§ 3 i § 4. stają się odpowiednio § 2 i § 3.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła projekt w/w uchwały.
(Uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.5 Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę dotyczącą zastosowania zwolnień w podatku od nieruchomości na 2009 rok.
Pani Skarbnik poinformowała, że w uchwale zmieniającej uchwałę Nr XXI/128/08 w §1 skreśla się pkt 3. mający brzmienie „budynki i budowle służące do produkcji pasz i dla drobiu i zwierząt”, gdyż zwolnienie takie stanowi pomoc publiczną dla przedsiębiorców i będzie określone w innej uchwale.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła projekt w/w uchwały.
(Uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.7 Wolne wnioski i zapytania.
Radna Jezierska zwróciła się z prośbą o wgląd do wniosków do studium zagospodarowania przestrzennego przed opracowaniem urbanistycznym.
Radny Majkowski zapytał czy w tym roku radni przewidują paczki świąteczne dla dzieci z terenu naszej gminy.
Ad.6 Odpowiedzi na pytania i wnioski.
Pan Wójt na pytanie odnośnie przystąpienia do programu „Leader” odpowiedział, że sami radni na sesji odnieśli się pozytywnie do przystąpienia do tego programu, a koordynator nie będzie opracowywał wniosków na dofinansowanie, ponieważ jedyną osobą która będzie w stanie je opracować jest pani Anna Kenik z fundacji „Ciuchcia Krasińskich”. Marta Makijonko, która została koordynatorem jest przed szkoleniem i na dzień dzisiejszy nie jest kompetentna do przygotowywania wniosków. Na razie jest osobą, która będzie pośredniczyć w kontaktach między Wójtem a panią Kenik.
Na temat środków, które możemy uzyskać Wójt odpowiedział, że kwota dofinansowania będzie niezmienna i na dzień dzisiejszy trudno jest przewidzieć w jakiej wysokości, dlatego też nie należy spekulować na co konkretnie przeznaczyć te środki. Pan Wójt dodał, że na spotkaniach w gronie Wójtów będzie wnioskował żeby jednak te środki przeznaczyć na remonty świetlic a ścieżkami rowerowymi zająć się przy okazji budowy dróg.
Na pytanie radnego Majkowskiego odnośnie paczek dla dzieci powiedział, że w tej kwestii on nie decyduje. Radni muszą między sobą uzgodnić czy chcą przeznaczyć i w jakiej wysokości środki na ten cel.
Ad.8 Zamknięcie obrad.
Po wyczerpaniu porządku dziennego obrad Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim uczestnikom Sesji za przybycie i zamknął posiedzenie.
Protokołowała
Katarzyna Borawska
Przewodniczący Rady Gminy
Eugeniusz Olszewski
Data wytworzenia: | 2011-04-22 |
Sporządzone przez: | Administrator |
Data udostępnienia: | 2011-04-22 11:22:00 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Administrator |
Wyświetleń: | 82 |