PROTOKÓŁ Nr I/2006
z Sesji Rady Gminy w dniu 27 listopada 2006 roku w lokalu Urzędu Gminy w Ciechanowie.
W Sesji uczestniczyło 15 radnych na stan 15 radnych
Lista obecności w załączeniu do protokołu.
Spoza Rady Gminy w Sesji udział wzięli:
1.Marek Kiwit – Wójt Gminy
2.Maria Nadratowska – Sekretarz Gminy
3.Adam Olszewski – Radca Prawny
4.Leszek Kowalski – Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej
Przebieg obrad:
Obrady otworzył Pan Zenon Majkowski, najstarszy wiekiem radny, powitał wszystkich obecnych oraz stwierdził quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał.
Następnie Pan Leszek Kowalski – Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej wręczył wszystkim radnym oraz wójtowi zaświadczenia o wyborze.
Pan Majkowski poinformował o przystąpieniu do ceremonii złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych, po czym zwrócił się do najmłodszego wiekiem radnego o odczytanie z imienia i nazwiska radnych, następnie odczytał rotę ślubowania, a każdy radny wypowiedział słowo" ślubuję”
Radna Jezierska zgłosiła powstanie Klubu Radnych Rady Gminy Ciechanów, którego jest przewodniczącą.
Pan Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek dzienny obrad:
1.Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
2.Prezentacja radnych.
3.Ślubowanie.
4.Przyjęcie porządku dziennego obrad.
5.Wybór Komisji Skrutacyjnej.
6.Wybór przewodniczącego rady gminy.
7.Wybór wiceprzewodniczącego rady gminy.
8.Przyjęcie ślubowania od wójta gminy.
9.Ustalenie diety dla radnych.
10.Ustalenie diety dla przewodniczącego rady gminy.
11.Wybór przewodniczących stałych komisji rady gminy.
12.Ustalenie składów osobowych stałych komisji rady gminy.
13.Ustalenie wynagrodzenia dla wójta gminy.
14.Ustalenie diet dla sołtysów.
15.Wolne wnioski i zapytania.
16.Zamknięcie obrad.
Ad.4
Radna Jezierska zwróciła uwagę, że w porządku obrad nie ma sprawozdania wójta poprzedniej kadencji o stanie Gminy.
Pan Wójt odpowiedział, że złoży sprawozdanie na następnej sesji.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła porządek obrad.
Ad.5
Przewodniczący obrad poprosił o zgłoszenie z sali trzech osób do Komisji Skrutacyjnej. Z sali zgłoszono do komisji Panią Oglęcką Ewę, Pana Daleckiego Sławomira i Pana Lazarskiego Janusza.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła zgłoszony skład Komisji Skrutacyjnej.
Ad.6
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy.
Radny Frączkowski zgłosił Eugeniusza Olszewskiego na funkcję Przewodniczącego, Pan Olszewski wyraził zgodę na kandydowanie.
Radna Jezierska w imieniu Klubu zgłosiła Pana Remigiusza Wójcika, Pan Wójcik również wyraził zgodę.
Przewodniczący zwrócił się o dalsze zgłoszenia, następnie stwierdził, że nie ma zgłoszeń w związku z tym zamknął listę kandydatów na przewodniczącego rady gminy.
Komisja Skrutacyjna ( w w/w składzie) przeprowadziła tajne głosowanie. W wyniku tajnego głosowania Pan Olszewski otrzymał 9 głosów ważnych, Pan Wójcik 6 (w załączeniu do protokołu protokół Komisji Skrutacyjnej i karty do głosowania) w związku z tym Przewodniczącym Rady Gminy został Eugeniusz Olszewski, następnie Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy (uchwała w załączeniu do protokołu).
Pan Majkowski Zenon przekazał dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Gminy Panu Olszewskiemu Eugeniuszowi.
Pan Olszewski podziękował radnym za zaufanie, powiedział, że będzie dążył do tego aby praca rady przebiegała prawidłowo i bezkonfliktowo, na takiej zasadzie jak miało to miejsce w poprzedniej kadencji.
Ad.7
Przewodniczący Rady Gminy zgłosił kandydaturę Pana Bogdana Murawskiego na wiceprzewodniczącego, Pani Jezierska zgłosiła Pana Wójcika, jednak Pan Wójcik nie wyraził zgody. Pani Jankowska zgłosiła Panią Jezierską, która wyraziła zgodę.
Komisja Skrutacyjna w składzie osobowym jak wyżej przeprowadziła tajne głosowanie. W wyniku tajnego głosowania Wiceprzewodniczącym Rady Gminy Ciechanów został Pan Bogdan Murawski, który otrzymał 8 głosów, Pani Jezierska otrzymała 7 głosów (w załączeniu do protokołu protokół Komisji Skrutacyjnej i karty do głosowania)
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy (uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.8
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Pana Wójta o złożenie ślubowania. Przewodniczący odczytał rotę ślubowania a Pan Wójt wypowiedział słowo
" ślubuję”.
Po złożeniu ślubowania Pan Wójt podziękował za wybór na to stanowisko, powiedział, że ma nadzieję, że współpraca z radnymi będzie się pomyślnie układać i dołoży wszelkich starań aby dotrzymać przedwyborczych obietnic.
( rota ślubowania w załączeniu do protokołu).
Ad.9
Pani Sekretarz wyjaśniła zasady ustalenia diet dla radnych. Powiedziała, że dotychczas była to ośmiokrotność diety pracowniczej i ta zasada była najbardziej korzystna.
Przewodniczący poinformował, że dotychczasowa dieta wynosiła 176 zł i zaproponował utrzymać tą kwotę.
Radny Majkowski powiedział, że co jakiś czas radni przekazywali swoje diety na szczytny cel, np. chore dziecko, pomoc pogorzelcom itp. w związku z tym zaproponował aby odkładać pewną kwotę od każdej diety.
Radna Jezierska w imieniu Klubu zaproponowała pozostawić diety dla radnych na dotychczasowych warunkach.
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie ustalenia diety dla radnych.
( uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.10
Pani Sekretarz wyjaśniła zasady obliczania diety dla przewodniczącego, powiedziała, że dietę ustala się na podstawie ustawy o samorządzie gminnym.
Radni byli zainteresowani wysokością diety, która była do tej pory ustalona.
Pani Sekretarz powiedziała, że dieta wynosiła ok. 1200 zł, jednak należy dodać że przewodniczący nie pobiera diety za posiedzenia sesji czy komisji.
Radny Wójcik zaproponował aby pozostawić wielkość diety na tym samym poziomie. Radni przyłączyli się do propozycji Pana Wójcika.
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie ustalenia diety dla przewodniczącego rady gminy.
( uchwała w załączeniu do protokołu).
Pani Sekretarz zwróciła się do radnych aby zastanowili się nad wysokością diety dla wiceprzewodniczącego.
Radni zapytali jaka dieta była ustalona w poprzedniej kadencji.
Radny Frączkowski powiedział, że w poprzedniej kadencji pełnił funkcję wiceprzewodniczącego jednak z diety zrezygnował, ponieważ z racji wykonywanych zajęć nie mógł uczestniczyć we wszystkich komisjach czy sesjach.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował dietę w wysokości 50% diety przewodniczącego.
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie ustalenia diety dla wiceprzewodniczącego rady gminy.
( uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.11
Rada Gminy przystąpiła do wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący zgłosił Pana Ryszarda Kowalskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie, Pani Jezierska zgłosiła Panią Bogusławę Jankowską, która również wyraziła zgodę.
Komisja Skrutacyjna w składzie osobowym jak wyżej przeprowadziła tajne głosowanie. W wyniku tajnego głosowania Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został Pan Ryszard Kowalski, który otrzymał 8 głosów, Pani Jankowska otrzymała 7 głosów (w załączeniu do protokołu protokół Komisji Skrutacyjnej i karty do głosowania)
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej (uchwała w załączeniu do protokołu).
Następnie Rada Gminy przystąpiła do wyboru Przewodniczącego Komisji Planowania Budżetu i Finansów.
Przewodniczący Rady zaproponował kandydaturę Pana Waldemara Frączkowskiego, Pani Jezierska zgłosiła Pana Andrzeja Wojciechowskiego radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
Komisja Skrutacyjna w składzie osobowym jak wyżej przeprowadziła tajne głosowanie. W wyniku tajnego głosowania Przewodniczącym Komisji Planowania Budżetu i Finansów został Pan Frączkowski, który otrzymał 9 głosów, Pan Wojciechowski otrzymał 6 głosów (w załączeniu do protokołu protokół Komisji Skrutacyjnej i karty do głosowania)
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Planowania Budżetu i Finansów (uchwała w załączeniu do protokołu).
Pan Przewodniczący poinformował Radę o przystąpieniu do wyboru Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych, Kultury i Oświaty.
Radny Frączkowski zaproponował Panią Agnieszkę Topczyńską, która wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady zapytał się czy ktoś z radnych zgłasza kandydaturę, w związku z tym, że nie było więcej zgłoszeń Przewodniczący zwrócił się do Komisji Skrutacyjnej o przystąpieniu do pracy i przygotowania kart do głosowania.
Komisja Skrutacyjna w składzie osobowym jak wyżej przeprowadziła tajne głosowanie. W wyniku tajnego głosowania Przewodniczącym Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych, Kultury i Oświaty została Pani Tąpczyńska, który otrzymała 15 głosów ważnych (w załączeniu do protokołu protokół Komisji Skrutacyjnej i karty do głosowania)
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych, Kultury i Oświaty (uchwała w załączeniu do protokołu).
Następnie Rada Gminy przystąpiła do wyboru Przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego.
Radny Murawski zaproponował kandydaturę Pana Janusz Lazarskiego, Pani Jankowska zgłosiła Panią Jezierską, radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował o zmianie składu Komisji Skrutacyjnej.
Komisja w składzie: Ewa Zofia Oglęcka, Sławomir Dalecki, Waldemar Frączkowski, przystąpili do pracy i przygotowania kart do głosowania.
W wyniku tajnego głosowania Przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego został Pan Lazarski, który otrzymał 9 głosów, Pani Jezierska otrzymała 6 głosów (w załączeniu do protokołu protokół Komisji Skrutacyjnej i karty do głosowania)
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego (uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.12
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że Rada Przystępuje do ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Gminy.
1.Komisja Rewizyjna:
Oglęcka Ewa Zofia
Wójcik Remigiusz
Przybysz Szczepan
Rostkowski Tadeusz
Jankowska Bogusława
2.Komisja Planowania Budżetu i Finansów:
Dalecki Sławomir
Lazarski Janusz
Murawski Bogdana
Topczyńska Agnieszka
Wojciechowski Andrzeja
3.Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego
Przybysz Szczepan
Frączkowski Waldemar
Majkowski Zenon
Rostkowski Tadeusz
Jezierska Dorota
4.Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych, Kultury i Oświaty:
Oglęcka Ewa
Wojciechowski Andrzej
Olszewski Eugeniusz
Jankowska Bogusława
Jezierska Dorota.
Rada Gminy podjęła jednomyślnie uchwałę w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady Gminy. (uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.13
Pani Sekretarz omówiła zasady ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy, powiedziała, że dietę ustala się na podstawie ustawy o samorządzie gminnym.
Radni byli zainteresowani wysokością wynagrodzenia, które była do tej pory ustalone.
Pani Sekretarz powiedziała, że dotychczasowe wynagrodzenie łącznie z dodatkami wynosiło 8.878,00 zł, dodała, że powyższa kwota utrzymuje się od dwóch lat.
Radny Wójcik zaproponował aby zasady ustalania wynagrodzenia Wójta pozostawić na dotychczasowych warunkach.
Radna Jezierska powiedziała, że porównała wynagrodzenia wójtów ościennych gmin, gdzie wynagrodzenie roczne wynosiło średnio od 70.000,00 zł do 80.000,00 zł a w przypadku Wójta jest to kwota ponad 100.000, 00 zł.
Pani Sekretarz powiedział, że często są to kwoty podawane netto, czasami jest podawane wynagrodzenie zasadnicze, bez dodatków.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do Pani Sekretarz o obliczenie wynagrodzenia łącznie z dodatkami na obecnych zasadach.
Pani Sekretarz podała kwotę 9.155,00 zł.
Przewodniczący Rady zaproponował Radzie przyjąć powyższą kwotę.
Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta stosunkiem głosów:
- 14 za
1 wstrzymujący
( uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.14
Przewodniczący Rady Gminy poinformował o przystąpieniu do ustalenia diety dla sołtysów.
Radni byli zainteresowani wysokością diety, która obowiązywała dotychczas.
Pani Sekretarz powiedziała, że była to wysokość trzykrotnej diety pracowniczej tzn. 66 zł.
Rada Gminy ustaliła wysokość diety dla sołtysów na dotychczasowych zasadach.
Rada Gminy jednomyślnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia diety dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych / sołtysów /.
( uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.15
Pan Wójt poinformował, że prawdopodobnie 12 grudnia br. Odbędzie się Sesja, na której będą podejmowane uchwały podatkowe.
Ad.16
Po wyczerpaniu porządku dziennego obrad Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim uczestnikom Sesji za przybycie i zamknął posiedzenie.
Protokołowała
Małgorzata Sochacka
Przewodniczący Rady Gminy
Eugeniusz Olszewski
Data wytworzenia: | 2011-04-22 |
Sporządzone przez: | Administrator |
Data udostępnienia: | 2011-04-22 11:13:00 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Administrator |
Wyświetleń: | 106 |