PROTOKÓŁ Nr XVII/2004
z Sesji Rady Gminy w dniu 29 października 2004 roku w lokalu Gimnazjum w Gumowie pod przewodnictwem Leszka Zmudczyńskego – Przewodniczącego Rady Gminy.
W Sesji uczestniczyło – 15 radnych na stan 15 radnych
-27 sołtysów na stan 35 sołtysów
Lista obecności w załączeniu do protokołu.
Spoza Rady Gminy w Sesji udział wzięli :
Marek Kiwit – Wójt Gminy
Maria Nadratowska – Sekretarz Gminy
Adam Olszewski – Radca prawny
Jerzy Ryziński – Kierownik Kierownik Ref. GZ.R.BIGK
Krystyna Nawrocka- Kierownik GBP
Paweł Osik – Funkcjonariusz KPP
Przebieg obrad :
Pan Leszek Zmudczyński – Przewodniczący Rady Gminy otwierając posiedzenie powitał wszystkich obecnych oraz stwierdził quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował do wcześniej proponowanego porządku obrad jeden punkt, tj. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta, który został przyjęty w następującym brzmieniu:
Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.
Przyjęcie porządku dziennego obrad.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
Przyjęcie sprawozdania z działalności międzysesyjnej Wójta.
Interpelacje i zapytania Radnych.
Wypowiedzi i zapytania Sołtysów.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2004rok.
Podjęcie uchwały w sprawie gminnego programu gospodarki odpadami.
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia komunalnego związku gmin powiatu ciechanowskiego.
Podjęcie uchwały w sprawie zastosowania bonifikaty oraz rozłożenia na raty ceny gruntu.
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o analizie oświadczeń majątkowych radnych.
Informacja Wójta o analizie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Odpowiedzi na pytania i interpelacje.
Wolne głosy i komunikaty.
Zamknięcie obrad.
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji bez wprowadzania zmian i bez czytania. Wniosek swój uzasadnił tym, że sam osobiście zapoznał się z treścią protokołu i odzwierciedla ona w pełni przebieg obrad. Ponadto poinformował, że protokół był wyłożony do wglądu i każdy mógł się zapoznać z jego treścią.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła protokół z poprzedniej Sesji.
Ad.4
Pan Wójt omówił bieżące sprawy gminy. Poinformował o oddaniu przez WPUI (inwestora zastępczego) szkoły w Gumowie i o zakończeniu budowy sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowości Kargoszyn.
Rada Gminy jednomyślnie przyjęła sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta.
Ad.5
Arkadiusz Antochów poinformował, że w miejscowości Niestum mieszczą się grunty skarbu państwa, są to grunty niezagospodarowane i w związku z tym prosił o dostarczenie sadzonek drzew. Prosił również o progi zwalniające na drodze w w/w miejscowości gdyż jest przekraczana prędkość i ludzie idący poboczem znajdują w niebezpieczeństwie. Zapytał się także o gazyfikację wsi.
Leszek Roman prosił o dokończenie oświetlenia ulicznego.
Zenon Majkowsi zapytał się czy będzie podrównany asfalt w Ropelach, zwrócił się również z prośbą o budowę wodociągu i gazyfikację w/w miejscowości.
Waldemar Kaliszewski poruszył sprawę bezpieczzeństwa na drogach.
Grażyna Tomporowska zapytała kiedy będzie naprawiona droga w Rydzewie po rajdzie samochodowym, prosiła również o oświetlenie uliczne w/w miejscowości.
Ad.6
Grzegorz Załuska zapytał się czy są prowadzone rozmowy z Burmistrzem Glinojecka dotyczące połączenia asfaltem drogi
Tomasz Rutkowski prosił o wycięcie krzewów na drodze w miejscowości Mieszki Różki przed zbliżającą sie zimą.
Ryszard Kowalski zapytał się czy droga od ulicy Płockiej w miejscowości Ciechanów do miejscowości Ujazdowo jest ograniczona prawnie znakiem 10t, ponieważ kierowcy nie przestrzegają w/w przepisu. Poruszył również sprawę bezpieczeństwa na drogach.
Piotr Klimkiewicz prosił wyrównanie drogi w miejscowości Rutki Marszewice.
Ewa Żyznowska prosiła o kosze na odpady w miejscowości Gumowo.
Roman Lazarski prosił o wycięcie drzew znajdujących się w pobliżu boiska w celu jego przedłużenia.
Ad.7
Pani Maria Nadratowska- Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia dla Wójta. Poinformowała, że ustawowo zniesiona została trzynasta pensja tak zwana “trzynastka” Wójta, Sekretarza i Skarbnika Gminy. Wynagrodzenie miesięczne dla Wójta
Ad.8
Pan Waldemar Kaliszewski - Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Ciechanów przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2004 rok. Poinformował" że wprowadza się zmiany budżetu po stronie dochodów: zwiększenia- 70.063,00zł i zmniejszenia- 14.544,00zł, natomiast po stronie wydatków zwiększenia wynoszą 230.203,00zł a zmniejszenia 374.684,00zł. Dochody budżetu gminy na dzień 29.10.2004r. zamykają się kwotą 7.867.526,00zł, natomiast wydatki kwotą 8.826.098,00zł.
Budżet gminy na 2004 rok po dokonanych zmianach przedstawia się następująco:
subwencje- 2.008.762,00 zł
dotacje celowe- 832.598,00 zł
dochody własne- 5.026.166,00 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne- 2.784.200,00 zł
wydatki bieżące- 6.041.898,00 zł.
w tym:
1. spłata odsetek od kredytu i pożyczki – 72.000,00zł
2. zadania zlecone i powierzone – 739.852,00zł
3. rezerwy ogólne – 2.734,00zł
Pan Waldemar Kaliszewski - Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Ciechanów odczytał opinię: Komisja proponuje, aby Rada Gminy przyjęła projekt zmian budżetu Gminy Ciechanów na 2004rok zarówno po stronie dochodów jak i wydatków zgodnie z propozycją Wójta.
Rada Gminy jednomyślnie podjęła uchwałę w sprawie zmian budżetu gminy na 2004rok.
(uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.9
Pani Maria Nadratowska – Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia gminnego programu gospodarki odpadami.
Ad.10
Ad.11
Pani Maria Nadratowska- Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zwolnienia od opłat przedsiębiorców, którzy dokonują zmian we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w związku z nadaniem nazw ulic w niektórych miejscowościach na terenie gminy. Powiedziała, że na poprzedniej Sesji podjęto uchwałę w sprawie nadania nazw ulic w miejscowościach: Chruszczewo, Gąski, Grędzice, Kargoszyn, Kownaty Żędowe, Kownaty Wojnowe, Mieszki – Atle, Niechodzin, Niestum, Pęchcin, Sokołówek i w związku z tym jest możliwość zwolnienia w/w przedsiębiorców od opłat ale tylko i wyłącznie ze względu na zminę nazwy ulicy.
Podczas głosowania rada Gminy podjęła w/w uchwałę przy 2 głosach wstrzymujących.
(uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.12
Pani Sekretarz omówiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej położonej we wsi Baby. Powiedziała, że Rada Gminy powinna podjąć decyzję na jaki okres czasu przekazuje w użytkowanie wieczyste, jaką wysokość opłaty rocznej i stawkę pierwszej opłaty powinna pobrać z tytułu użytkowania wieczystego.
Podczas głosowania rada Gminy podjęła w/w uchwałę przy 1 głosie wstrzymującym.
(uchwała w załączeniu do protokołu).
Ad.13
Pani Sekretarz- Maria Nadratowska przedstawiła sprawy różne:
a. ustalenie minimalnych wysokości dobrowolnych wpłat za prawo do przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,
b. ustalenie minimalnych wysokości dobrowolnych wpłat za wykonanie przyłącza do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
Powiedziała, że Komisja Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Ciechanów zaproponowała aby minimalna wysokość dobrowolnej wpłaty za prawo do przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wynosiła 500,00 zł za każde prawo do przyłącza, a w przypadku planowania jednocześnie przyłącza kanalizacyjnego i wodociągowego- 750,00 zł. Natomiast minimalna wysokość dobrowolnej wpłaty za wykonanie przyłącza do sieci wodociągowej- 1.900,00 zł a kanalizacyjnej- 1.500,00 zł.
Podczas głosowania Rada Gminy jednomyślnie przyjęła w/w propozycję.
Ad.14
Pan Wójt udzielił odpowiedzi:
odnośnie wniosku złożonego przez mieszkańców Chruszczewa, były wysłane pisma do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie chodnika i ustawienia znaku drogowego. Powiatowy Zarząd Dróg odpowiedział, że nie posiada środków finansowych na wykonanie w/w prac.
w sprawie kursu autobusów Komunikacji Miejskiej Pan Wójt poinformował, że nastąpiły zmiany na stanowisku Prezesa ZKM i w chwili obecnej nie został powołany Prezes.
odnośnie budowy kanalizacji w Kargoszynie i związanym z tym wywozem ziemni – wykonawcy nie kontaktują się osobiście, w celu jakichkolwiek uzgodnień wysyłane są pisma. Wytrzymałość mostu jest określona znakiem drogowym i podanego ciężaru nie można przekraczać, jeśli zostanie uszkodzony most czy droga podczas wykonywanych prac wykonawca jest zobowiązany do naprawy.
w sprawie wycięcia chwastów z poboczy dróg Pan Wójt powiedział, że może się zwrócić z prośbą do mieszkańców o utrzymanie porządku i wycięcie chwastów wzdłuż swoich posesji.
w sprawie bieżących napraw dróg – informować bezpośrednio kierownika J. Ryzińskiego o złym stanie dróg.
w sprawie równiarki – kierowca zostaje skierowany do wyrównania dróg gminnych a czas wykonanej pracy kontroluje i podpisuje sołtys danej wsi.
Ad.15
Sękowski Jerzy poinformował, że 3 czerwca odbyła się Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego. Celem zwołania Komisji było skontrolowanie stanu dróg na terenie gminy. Pan Sękowski Przewodniczący w/w Komisji odczytał protokół wraz z wnioskami z przeprowadzonej kontroli (protokół Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego w załączeniu).
Ad.16
Po wyczerpaniu porządku dziennego obrad Pan Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim uczestnikom Sesji za przybycie i zamknął posiedzenie.
Protokołowała Przewodniczący Rady Gminy
Małgorzata Sochacka Leszek Zmudczyński
Data wytworzenia: | 2011-04-22 |
Sporządzone przez: | Administrator |
Data udostępnienia: | 2011-04-22 11:08:00 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Administrator |
Wyświetleń: | 77 |