> PROTOKÓŁ Nr XVII/2004

PROTOKÓŁ Nr XVII/2004


PROTOKÓŁ Nr XVII/2004

 

z Sesji Rady Gminy w dniu 29 października 2004 roku w lokalu Gimnazjum w Gumowie pod przewodnictwem Leszka Zmudczyńskego – Przewodniczącego Rady Gminy.

 

W Sesji uczestniczyło – 15 radnych na stan 15 radnych

-27 sołtysów na stan 35 sołtysów

Lista obecności w załączeniu do protokołu.

Spoza Rady Gminy w Sesji udział wzięli :

  1. Marek Kiwit – Wójt Gminy

  2. Maria Nadratowska – Sekretarz Gminy

  3. Adam Olszewski – Radca prawny

  4. Jerzy Ryziński – Kierownik Kierownik Ref. GZ.R.BIGK

  5. Krystyna Nawrocka- Kierownik GBP

  6. Paweł Osik – Funkcjonariusz KPP

Przebieg obrad :

Pan Leszek Zmudczyński – Przewodniczący Rady Gminy otwierając posiedzenie powitał wszystkich obecnych oraz stwierdził quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował do wcześniej proponowanego porządku obrad jeden punkt, tj. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta, który został przyjęty w następującym brzmieniu:

 

  1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie porządku dziennego obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.

  4. Przyjęcie sprawozdania z działalności międzysesyjnej Wójta.

  5. Interpelacje i zapytania Radnych.

  6. Wypowiedzi i zapytania Sołtysów.

  7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta

  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2004rok.

  9. Podjęcie uchwały w sprawie gminnego programu gospodarki odpadami.

  10. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia komunalnego związku gmin powiatu ciechanowskiego.

  11. Podjęcie uchwały w sprawie zastosowania bonifikaty oraz rozłożenia na raty ceny gruntu.

  12. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o analizie oświadczeń majątkowych radnych.

  13. Informacja Wójta o analizie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

  14. Odpowiedzi na pytania i interpelacje.

  15. Wolne głosy i komunikaty.

  16. Zamknięcie obrad.

 

 

Ad.3

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji bez wprowadzania zmian i bez czytania. Wniosek swój uzasadnił tym, że sam osobiście zapoznał się z treścią protokołu i odzwierciedla ona w pełni przebieg obrad. Ponadto poinformował, że protokół był wyłożony do wglądu i każdy mógł się zapoznać z jego treścią.

Rada Gminy jednomyślnie przyjęła protokół z poprzedniej Sesji.

 

Ad.4

Pan Wójt omówił bieżące sprawy gminy. Poinformował o oddaniu przez WPUI (inwestora zastępczego) szkoły w Gumowie i o zakończeniu budowy sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowości Kargoszyn.

Rada Gminy jednomyślnie przyjęła sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta.

 

Ad.5

  • Arkadiusz Antochów poinformował, że w miejscowości Niestum mieszczą się grunty skarbu państwa, są to grunty niezagospodarowane i w związku z tym prosił o dostarczenie sadzonek drzew. Prosił również o progi zwalniające na drodze w w/w miejscowości gdyż jest przekraczana prędkość i ludzie idący poboczem znajdują w niebezpieczeństwie. Zapytał się także o gazyfikację wsi.

  • Leszek Roman prosił o dokończenie oświetlenia ulicznego.

  • Zenon Majkowsi zapytał się czy będzie podrównany asfalt w Ropelach, zwrócił się również z prośbą o budowę wodociągu i gazyfikację w/w miejscowości.

  • Waldemar Kaliszewski poruszył sprawę bezpieczzeństwa na drogach.

  • Grażyna Tomporowska zapytała kiedy będzie naprawiona droga w Rydzewie po rajdzie samochodowym, prosiła również o oświetlenie uliczne w/w miejscowości.

 

Ad.6

  • Grzegorz Załuska zapytał się czy są prowadzone rozmowy z Burmistrzem Glinojecka dotyczące połączenia asfaltem drogi

  • Tomasz Rutkowski prosił o wycięcie krzewów na drodze w miejscowości Mieszki Różki przed zbliżającą sie zimą.

  • Ryszard Kowalski zapytał się czy droga od ulicy Płockiej w miejscowości Ciechanów do miejscowości Ujazdowo jest ograniczona prawnie znakiem 10t, ponieważ kierowcy nie przestrzegają w/w przepisu. Poruszył również sprawę bezpieczeństwa na drogach.

  • Piotr Klimkiewicz prosił wyrównanie drogi w miejscowości Rutki Marszewice.

  • Ewa Żyznowska prosiła o kosze na odpady w miejscowości Gumowo.

  • Roman Lazarski prosił o wycięcie drzew znajdujących się w pobliżu boiska w celu jego przedłużenia.

Ad.7

Pani Maria Nadratowska- Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia dla Wójta. Poinformowała, że ustawowo zniesiona została trzynasta pensja tak zwana “trzynastka” Wójta, Sekretarza i Skarbnika Gminy. Wynagrodzenie miesięczne dla Wójta

 

Ad.8

Pan Waldemar Kaliszewski - Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Ciechanów przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2004 rok. Poinformował" że wprowadza się zmiany budżetu po stronie dochodów: zwiększenia- 70.063,00zł i zmniejszenia- 14.544,00zł, natomiast po stronie wydatków zwiększenia wynoszą 230.203,00zł a zmniejszenia 374.684,00zł. Dochody budżetu gminy na dzień 29.10.2004r. zamykają się kwotą 7.867.526,00zł, natomiast wydatki kwotą 8.826.098,00zł.

Budżet gminy na 2004 rok po dokonanych zmianach przedstawia się następująco:

  • subwencje- 2.008.762,00 zł

  • dotacje celowe- 832.598,00 zł

  • dochody własne- 5.026.166,00 zł

  • w tym:

  • wydatki inwestycyjne- 2.784.200,00 zł

  • wydatki bieżące- 6.041.898,00 zł.

    w tym:

    1. spłata odsetek od kredytu i pożyczki – 72.000,00zł

    2. zadania zlecone i powierzone – 739.852,00zł

    3. rezerwy ogólne – 2.734,00zł

Pan Waldemar Kaliszewski - Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Ciechanów odczytał opinię: Komisja proponuje, aby Rada Gminy przyjęła projekt zmian budżetu Gminy Ciechanów na 2004rok zarówno po stronie dochodów jak i wydatków zgodnie z propozycją Wójta.

Rada Gminy jednomyślnie podjęła uchwałę w sprawie zmian budżetu gminy na 2004rok.

(uchwała w załączeniu do protokołu).

 

Ad.9

Pani Maria Nadratowska – Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia gminnego programu gospodarki odpadami.

 

Ad.10

 

Ad.11

Pani Maria Nadratowska- Sekretarz Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zwolnienia od opłat przedsiębiorców, którzy dokonują zmian we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w związku z nadaniem nazw ulic w niektórych miejscowościach na terenie gminy. Powiedziała, że na poprzedniej Sesji podjęto uchwałę w sprawie nadania nazw ulic w miejscowościach: Chruszczewo, Gąski, Grędzice, Kargoszyn, Kownaty Żędowe, Kownaty Wojnowe, Mieszki – Atle, Niechodzin, Niestum, Pęchcin, Sokołówek i w związku z tym jest możliwość zwolnienia w/w przedsiębiorców od opłat ale tylko i wyłącznie ze względu na zminę nazwy ulicy.

Podczas głosowania rada Gminy podjęła w/w uchwałę przy 2 głosach wstrzymujących.

(uchwała w załączeniu do protokołu).

 

Ad.12

Pani Sekretarz omówiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej położonej we wsi Baby. Powiedziała, że Rada Gminy powinna podjąć decyzję na jaki okres czasu przekazuje w użytkowanie wieczyste, jaką wysokość opłaty rocznej i stawkę pierwszej opłaty powinna pobrać z tytułu użytkowania wieczystego.

Podczas głosowania rada Gminy podjęła w/w uchwałę przy 1 głosie wstrzymującym.

(uchwała w załączeniu do protokołu).

 

Ad.13

Pani Sekretarz- Maria Nadratowska przedstawiła sprawy różne:

a. ustalenie minimalnych wysokości dobrowolnych wpłat za prawo do przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,

b. ustalenie minimalnych wysokości dobrowolnych wpłat za wykonanie przyłącza do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

Powiedziała, że Komisja Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Ciechanów zaproponowała aby minimalna wysokość dobrowolnej wpłaty za prawo do przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wynosiła 500,00 zł za każde prawo do przyłącza, a w przypadku planowania jednocześnie przyłącza kanalizacyjnego i wodociągowego- 750,00 zł. Natomiast minimalna wysokość dobrowolnej wpłaty za wykonanie przyłącza do sieci wodociągowej- 1.900,00 zł a kanalizacyjnej- 1.500,00 zł.

Podczas głosowania Rada Gminy jednomyślnie przyjęła w/w propozycję.

 

Ad.14

Pan Wójt udzielił odpowiedzi:

  • odnośnie wniosku złożonego przez mieszkańców Chruszczewa, były wysłane pisma do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie chodnika i ustawienia znaku drogowego. Powiatowy Zarząd Dróg odpowiedział, że nie posiada środków finansowych na wykonanie w/w prac.

  • w sprawie kursu autobusów Komunikacji Miejskiej Pan Wójt poinformował, że nastąpiły zmiany na stanowisku Prezesa ZKM i w chwili obecnej nie został powołany Prezes.

  • odnośnie budowy kanalizacji w Kargoszynie i związanym z tym wywozem ziemni – wykonawcy nie kontaktują się osobiście, w celu jakichkolwiek uzgodnień wysyłane są pisma. Wytrzymałość mostu jest określona znakiem drogowym i podanego ciężaru nie można przekraczać, jeśli zostanie uszkodzony most czy droga podczas wykonywanych prac wykonawca jest zobowiązany do naprawy.

  1. w sprawie wycięcia chwastów z poboczy dróg Pan Wójt powiedział, że może się zwrócić z prośbą do mieszkańców o utrzymanie porządku i wycięcie chwastów wzdłuż swoich posesji.

  2. w sprawie bieżących napraw dróg – informować bezpośrednio kierownika J. Ryzińskiego o złym stanie dróg.

  3. w sprawie równiarki – kierowca zostaje skierowany do wyrównania dróg gminnych a czas wykonanej pracy kontroluje i podpisuje sołtys danej wsi.

 

Ad.15

Sękowski Jerzy poinformował, że 3 czerwca odbyła się Komisja Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego. Celem zwołania Komisji było skontrolowanie stanu dróg na terenie gminy. Pan Sękowski Przewodniczący w/w Komisji odczytał protokół wraz z wnioskami z przeprowadzonej kontroli (protokół Komisji Rolnictwa i Rozwoju Gospodarczego w załączeniu).

 

Ad.16

Po wyczerpaniu porządku dziennego obrad Pan Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim uczestnikom Sesji za przybycie i zamknął posiedzenie.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady Gminy

 

Małgorzata Sochacka Leszek Zmudczyński


Data wytworzenia: 2011-04-22
Sporządzone przez: Administrator
Data udostępnienia: 2011-04-22 11:08:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Administrator
Wyświetleń: 50