Uchwała Nr XXIII/160/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1951, z późn. zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Ciechanów i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2.
1) od właścicieli nieruchomości odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych, wynikająca z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami składanymi przez właścicieli nieruchomości;
2) ilość odpadów komunalnych odbieranych za każdy miesiąc uzależniona jest od liczby mieszkańców wykazanej w deklaracji.
§ 3.
1. Odpady komunalne zmieszane, gromadzone w pojemnikach, odbierane będą od właścicieli nieruchomości co dwa tygodnie.
2. Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, obejmujące: papier, tekturę, szkło, tworzywa sztuczne i odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone gromadzone w workach z folii oznaczonych odpowiednimi kolorami oddzielnie dla każdej frakcji odbierane będą bezpośrednio od właścicieli nieruchomości raz na dwa miesiące.
3. Odpady wielkogabarytowe, meble, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, opony, baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe, metal, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin) wystawione w miejscu gromadzenia odpadów komunalnych odbierane będą dwa razy w roku (przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym) w terminie wyznaczonym przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne.
4. Przeterminowane leki należy przekazywać do punktów zbiórki w aptekach i placówkach służby zdrowia.
5. Odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji odbierane będą:
1) w okresie od 1 kwietnia do 30 września co dwa tygodnie,
2) w pozostałym okresie jeden raz w miesiącu,
3) dopuszcza się aby odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji zagospodarowywać w indywidualnych kompostowniach przydomowych znajdujących się w zabudowie jednorodzinnej lub wykorzystać w gospodarstwie rolnym.
6. Niezależnie od częstotliwości usuwania odpadów zbieranych selektywnie, wymienionych w ust. 2, 3 i 4 mieszkańcy mogą pozbyć się odpadów poprzez:
1) przekazanie we własnym zakresie do stałego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Woli Pawłowskiej,
2) indywidualne zgłoszenie odbioru odpadów wielkogabarytowych, budowlanych i rozbiórkowych do przedsiębiorcy odbierającego odpady.
§ 4.
Odbieranie odpadów odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z którym gmina zawarła umowę na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych.
§ 5.
Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w załączniku do uchwały będą traktowane jako odpady zmieszane. Opłata za ich odbiór zostanie policzona według stawki dla odpadów niesegregowanych.
§ 6.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ciechanów.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.
|
Załącznik do Uchwały Nr XXIII/160/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik.XXIII.160.12.2012-12-28
Data wytworzenia: | 2012-12-31 |
Sporządzone przez: | Przemysław Bugdal |
Data udostępnienia: | 2012-12-31 09:33:00 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Przemysław Bugdal |
Wyświetleń: | 67 |