> Uchwała Nr XXIII/160/12 z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną prz

Uchwała Nr XXIII/160/12 z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną prz


Uchwała Nr XXIII/160/12
Rady Gminy Ciechanów

z dnia 28 grudnia 2012 r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i   zakresu świadczenia usług w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi  

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1951, z   późn. zm.) oraz art. 6r ust. 3   ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (Dz.U. z   2012 r. poz. 391) uchwala się, co następuje:  

§   1.

Określa się szczegółowy sposób i   zakres świadczenia usług w   zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z   terenu gminy Ciechanów i   zagospodarowania tych odpadów, w   zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.  

§   2.

Ustala się, że:  

1)   od właścicieli nieruchomości odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych, wynikająca z   deklaracji o   wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami składanymi przez właścicieli nieruchomości;  

2)   ilość odpadów komunalnych odbieranych za każdy miesiąc uzależniona jest od liczby mieszkańców wykazanej w   deklaracji.  

§   3.

1.   Odpady komunalne zmieszane, gromadzone w   pojemnikach, odbierane będą od właścicieli nieruchomości co dwa tygodnie.  

2.   Odpady komunalne gromadzone w   sposób selektywny, obejmujące: papier, tekturę, szkło, tworzywa sztuczne i   odpady ulegające biodegradacji, w   tym odpady zielone gromadzone w   workach z   folii oznaczonych odpowiednimi kolorami oddzielnie dla każdej frakcji odbierane będą bezpośrednio od właścicieli nieruchomości raz na dwa miesiące.  

3.   Odpady wielkogabarytowe, meble, zużyty sprzęt elektroniczny i   elektryczny, opony, baterie i   akumulatory, odpady budowlane i   rozbiórkowe, metal, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin) wystawione w   miejscu gromadzenia odpadów komunalnych odbierane będą dwa razy w   roku (przed sezonem letnim i   przed sezonem zimowym) w   terminie wyznaczonym przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne.  

4.   Przeterminowane leki należy przekazywać do punktów zbiórki w   aptekach i   placówkach służby zdrowia.  

5.   Odpady zielone i   odpady ulegające biodegradacji odbierane będą:  

1)   w okresie od 1   kwietnia do 30 września co dwa tygodnie,  

2)   w pozostałym okresie jeden raz w   miesiącu,  

3)   dopuszcza się aby odpady zielone i   odpady ulegające biodegradacji zagospodarowywać w   indywidualnych kompostowniach przydomowych znajdujących się w   zabudowie jednorodzinnej lub wykorzystać w   gospodarstwie rolnym.  

6.   Niezależnie od częstotliwości usuwania odpadów zbieranych selektywnie, wymienionych w   ust. 2, 3   i 4   mieszkańcy mogą pozbyć się odpadów poprzez:  

1)   przekazanie we własnym zakresie do stałego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w   Woli Pawłowskiej,  

2)   indywidualne zgłoszenie odbioru odpadów wielkogabarytowych, budowlanych i   rozbiórkowych do przedsiębiorcy odbierającego odpady.  

§   4.

Odbieranie odpadów odbywa się zgodnie z   harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z   którym gmina zawarła umowę na odbiór odpadów komunalnych z   nieruchomości zamieszkałych.  

§   5.

Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z   zasadami określonymi w   załączniku do uchwały będą traktowane jako odpady zmieszane. Opłata za ich odbiór zostanie policzona według stawki dla odpadów niesegregowanych.  

§   6.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ciechanów.  

§   7.

Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z   mocą obowiązującą od 1   lipca 2013 r.  

 

 

Przewodniczący Rady Gminy Ciechanów  


Eugeniusz   Olszewski

 

 

Załącznik do Uchwały Nr XXIII/160/12
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik.XXIII.160.12.2012-12-28  


Data wytworzenia: 2012-12-31
Sporządzone przez: Przemysław Bugdal
Data udostępnienia: 2012-12-31 09:33:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Przemysław Bugdal
Wyświetleń: 67