RG.271.10.2018
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na Usługę udzielenia kredytu długoterminowego Gminie Ciechanów. Na podstawie art.38 ust . 2 ustawy PZP (Dz.U. z 2017, poz.1579) ZAMAWIAJĄCY udziela wyjaśnień treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia na zapytania wykonawców. Zamawiający przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zamieszcza na stronie internetowej www. gminaciechanow.pl bez ujawniania źródła zapytania:
|
|
Nazwa Klienta
|
CIECHANÓW GMINA WIEJSKA |
Pytania dotyczące transakcji i zabezpieczeń |
|
||||||||||||||||||||||||
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
|
|||||||||||||||||||||||
1 |
Prosimy o informację, czy na wekslu zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. |
TAK |
|
||||||||||||||||||||||
2 |
Prosimy o informację, czy na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. |
TAK |
|
||||||||||||||||||||||
3 |
|
NIE |
|
|
|||||||||||||||||||||
4 |
W związku z zawartym w SIWZ zastrzeżeniem możliwości zmiany: |
|
|||||||||||||||||||||||
a) terminów i kwot wypłat – prosimy o podanie ostatecznego terminu wypłaty kredytu |
Grudzień 2018r. |
|
|||||||||||||||||||||||
b) terminów i kwot spłat (nie dotyczy wcześniejszej spłaty) – prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia. |
|
||||||||||||||||||||||||
Zapis wzoru umowy jest ostateczny i w tym zakresie nie ulega zmianie. Załącznik nr 6 do SIWZ |
|
||||||||||||||||||||||||
5 |
W przypadku inwestycji przewidzianej/-ych do finansowania wnioskowanym kredytem oraz finansowanej / -ych dotacją /–ami z UE, prosimy a) Jeżeli tak - prosimy o podanie łącznej kwoty, na jaką zostały zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji będących przedmiotem SIWZ-u, b) Jeżeli nie - prosimy o informację, czy w przypadku braku dotacji inwestycja będzie realizowana i z jakich źródeł. |
|
|||||||||||||||||||||||
Nie. Inwestycje finansowane będą z dochodów własnych i kredytu |
|
||||||||||||||||||||||||
Pytania dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej Klienta (prosimy o informacje zgodnie ze stanem na dzień sporządzania odpowiedzi) |
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
||
1 |
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN): |
NIE |
|
2 |
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN): |
NIE |
|
3 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. |
NIE |
|
4 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. |
NIE |
|
5 |
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN): |
NIE |
|
6 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa). |
NIE |
|
7 |
Prosimy o informację czy w okresie ostatnich 2 lat zawieszone zostały organy samorządu i ustanowiono w nim zarząd komisaryczny albo został rozwiązany organ stanowiący (nie dotyczy sytuacji, gdy powołano komisarza rządowego na skutek zdarzenia losowego np. nagła śmierć wójta/burmistrza/prezydenta). |
NIE |
|
8 |
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego: |
||
|
wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN): |
17.270 |
|
wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): |
0 |
||
wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): |
0 |
||
wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN): |
0 |
||
wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN): |
0 |
||
Pytania dotyczące dofinansowania z UE oraz przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach budżetu roku bieżącego oraz lat poprzednich (prosimy o informacje zgodnie ze stanem na dzień sporządzania odpowiedzi) |
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
|
1 |
Prosimy o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na: |
|
wartość zawartych umów (w tys. PLN): |
0 |
|
w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): |
0 |
|
wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji (w tys. PLN): |
0 |
|
w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): |
0 |
|
2 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych zdarzyło się, że Państwo musieli zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się z postanowień umowy dofinansowania. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty środków zwróconych w ciągu pełnych ostatnich dwóch lat budżetowych (w tys. PLN): |
NIE |
Pozostałe pytania |
|
||
1 |
Prosimy o podanie podmiotów powiązanych kapitałowo z JST (nazwa, regon i % udziałów jakie posiada JST). |
|
BRAK |
||
2 |
Prosimy o podanie jaki kalendarza ma zostać przyjęty do naliczania odsetek, który zostanie wprowadzony do umowy z wybranym Oferentem (rzeczywisty czy inny, jeśli inny to jaki?) |
|
Rzeczywisty |
||
3 |
Prosimy o potwierdzenie/doprecyzowanie parametrów jakie mają zostać przyjęte do celów wyliczenia ceny oferty:
|
|
Potwierdzamy |
||
4 |
W związku z zastrzeżeniami zmiany harmonogramu spłat kredytu i odsetek w SIWZ zapisy w zał. 2 pkt 8 oraz w zał. 6 - § 5 ust. 14 oraz § 11 ust 2 pkt 5) - prosimy o informację czy zmiana harmonogramu spłat kredytu i odsetek będzie za zgodą obu Stron umowy? |
|
TAK |
||
5 |
Czy karencja w spłacie rat kapitału będzie do dnia 29.11.2019 r. (karencja jest liczona do dnia poprzedzającego dzień spłaty) |
|
TAK do dnia 29.11.2019r. |
||
6 |
Czy umowa kredytowa zostanie zawarta na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów zawartych w SIWZ? |
|
Na wzorze Zamawiającego |
||
7 |
|
|
Odp. a. Nastąpił wzrost dochodów z udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych Odp. b. Wzrost ze sprzedaży majątku gminy Odp. c. Są to wydatki planowane w 2018r. (wzrost wydatków na remonty bieżące dróg gminnych) Odp. d. Likwidacja Gimnazjum Odp. e. Wzrost zadań inwestycyjnych |
||
8 |
|
|
Odp. 1. TAK Odp. 2. 215.140 zł Odp. 3. 215.140 zł Odp. 4. Tak. Jeden raz |
||
9 |
Na jakim poziomie na dzień 09.07.2018 r. jest dochód ze sprzedaży majątku? |
|
0 % |
||
10 |
Czy dochody majątkowe z dotacji założone na 2018 rok mają pokrycie w podpisanych umowach lub złożonych wnioskach o dotację (jeżeli tak, to na jaką kwotę są zawarto umowy/złożono wnioski – prosimy o szczegółowe informacje)? |
|
Tak. Porozumienie Nr 13/M/2018 z Wojewodą Mazowieckim z dn. 14.05.2018r. na kwotę 125.000,00 zł. |
||
11 |
|
|
W poz. N 4.2 w sprawozdaniu za I kw.2018r. wystąpiły należności wymagalne w kwocie 1.595.379,15 zł. Są to należności od dłużników funduszu alimentacyjnego (40%) i zaliczki alimentacyjnej (50%) w wysokości 1.065.991,01 zł oraz zaległości w podatkach i opłatach lokalnych w kwocie 529.388,14 zł. Zostały przekazane tytuły wykonawcze do Komorników Sądowych i Urzędu Skarbowego. |
||
12 |
Prosimy o szczegółowe wyjaśnienie zobowiązań wymagalnych (pozycja E4 w sprawozdaniu Rb-Z) na dzień 31.03.2018 r. (jeśli wystąpiły):
|
|
NIE WYSTĄPIŁY |
||
13 |
Czy Gmina poręcza jakieś zobowiązania, jeżeli tak to prosimy o informację na jaką kwotę, na jaki okres i jakiemu podmiotowi, czy zobowiązania są spłacane przez Gminę, jeżeli tak to prosimy o szczegóły. |
|
NIE |
||
14 |
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 31.07.2018 r. |
|
Zamawiający nie wyraża zgody |
||
Wykaz zaangażowań Klienta |
|
||||||||||||||||||||||
Kwoty zaangażowań prezentowane są w PLN wg stanu na dzień (rrrr-mm-dd) – prosimy o dane za ostatni zakończony i rozliczony miesiąc: |
2018-05-31 |
|
|||||||||||||||||||||
Lp. |
Nazwa podmiotu (np. bank, NFOŚ, WFOŚ, firma leasingowa, firma factoringowa) |
Waluta zadłużenia |
Typ długu (kredyt, wykup wierzytelności, obligacje, leasing, factoring, pożyczka, udzielone poręczenie, udzielona gwarancja, list patronacki) |
Data zawarcia umowy |
Kwota bieżącego zadłużenia (bilans)[1] |
Kwota pozostałego zadłużenia (pozabilans)[2] |
Data całkowitej spłaty |
|
|||||||||||||||
1 |
Bank PKO BP SA |
PLN |
kredyt |
19.10.2010r. |
520.000,00 |
0 |
31.12.2018r. |
|
|||||||||||||||
2 |
Bank PKO BP SA |
PLN |
kredyt |
19.06.2012r. |
275.000,00 |
0 |
30.11.2020r. |
|
|||||||||||||||
3 |
BS Nowy Dwór Mazowiecki |
PLN |
kredyt |
10.11.2009r. |
315.000,00 |
0 |
30.09.2019r. |
|
|||||||||||||||
4 |
mBank |
PLN |
kredyt |
28.07.2011r. |
650.000,00 |
0 |
31.12.2019r. |
|
|||||||||||||||
5 |
BS w Płońsku |
PLN |
kredyt |
30.09.2009r. |
217.500,00 |
0 |
30.09.2019r. |
|
|||||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
16 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
18 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
20 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
Razem |
1.977.500,00 |
0 |
|
||||||||||||||||||||
Dokumenty |
|||
|
|
|
|
W załączeniu składamy następujące dokumenty[3] |
Rodzaj dokumentu |
|
Załączono
Załączono
Załączono
Termin sprawozdań na 23.06.2018r.
Jest zamieszczona na BIP
Zarządzenie Nr 35/18 z dn.2906.2018r. w sprawie zmian w uchwale budżetowej gminy Ciechanów na rok 2018. Na stronie BIP
Nie nastąpiły |
Wiarygodność danych zawartych we wniosku i załączonych dokumentach oraz ich zgodność ze stanem faktycznym i prawnym potwierdzam/y* własnoręcznym podpisem
Ewa Jędrzejewska 2018-07-11
za Klienta osoba/y upoważniona/e* |
data |
podpis osoby/ób upoważnionej/ych* |
* Niepotrzebne skreślić
W związku z przetargiem na usługę udzielenia długoterminowego kredytu – znak sprawy RG.271.10.2018 prosimy o udostępnienie następujących dokumentów:
Załączono
Załączono
Wersja edytowalna jest do pobrania ze strony : www.uzp-gov.pl/baza-wiedzy jednolitej
Uchwały RIO na BIP Gminy Ciechanów. Do zmiany WPF RIO nie wydaje opinii.
Odpowiedź: Na dz. 31.05.2018r. zadłużenie gminy Ciechanów z tytułu kredytów wynosiło 1.977.500,00 zł z tego w :
- Bank PKO BP – 795.000,00 zł;
- BS Nowy Dwór Mazowiecki – 315.000,00 zł;
- mBank – 650.000,00 zł;
- BS Płońsk – 217.500,00 zł.
Gmina Ciechanów nie ma zaciągniętych pożyczek, brak gwarancji i poręczeń.
Załączono
Prosimy również o następujące informacje:
Odpowiedź: TAK. Gmina Ciechanów terminowo wywiązuje się ze wszystkich zobowiązań wobec Banków, Urzędu Skarbowego, ZUS i innych instytucji finansowych.
Odpowiedź: Planowany kredyt w kwocie 2.450.000,00 zł przeznaczony będzie na zadanie inwestycyjne pn. ”Przebudowa drogi gminnej nr 120225W relacji DK nr 60 – Rykaczewo”.
Odpowiedź: NIE
wg stanu na k. I kwartału 2018 r.
Odpowiedź: W sprawozdaniu Rb-N w poz. N5.3 są wykazane są długoterminowe należności
z wydanych decyzji o zajęcie pasa drogowego i rozłożonej na raty opłaty adiacenckiej.
Zamawiający nie widzi potrzeby przedłużenia terminu składania ofert ,tak więc składanie ofert jest do dnia 16.07.2018 r. do godziny 11;00.
Wyjaśnienia powyższe nie wymagają zmiany treści ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Wójt Gminy Ciechanów
Marek Kiwit
Data wytworzenia: | 2018-07-11 |
Sporządzone przez: | Małgorzata Sochacka |
Data udostępnienia: | 2018-07-11 10:54:00 |
Rodzaj zamówienia: | Przetarg |
Opublikowane przez: | Małgorzata Sochacka |
Wyświetleń: | 57 |