> Udzielenie gminie Ciechanów długoterminowego kredytu w kwocie 680.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

Udzielenie gminie Ciechanów długoterminowego kredytu w kwocie 680.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA W POSTĘPOWANIU NA UDZIELENIE GMINIE CIECHANÓW KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 680.000,00ZŁ NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH KREDYTÓW

 

Postępowanie nr FI.271.1.12.E.J.

 

  1. 1.      Informacja o zamawiającym:

      Gmina Ciechanów

      ul. Fabryczna 8

      06-400 Ciechanów

      REGON: 130378002

      NIP: 566-18-92-908

      Strona internetowa: www.gminaciechanow.pl

tel. 23 6722646

fax. 23 6722646

Godziny urzędowania :  od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00.

 

  1. 2.      Tryb udzielenia zamówienia publicznego:

Przetarg nieograniczony

 

  1. 3.      Opis przedmiotu zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest:

a) udzielenie Gminie  Ciechanów kredytu długoterminowego w wysokości: 680.000,00 zł (słownie: sześćset osiemdziesiąt tysięcy 00/100 zł) na  spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.  Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

b) Okres kredytowania: od 31.05.2012 r.   do 30.11.2020 r.

Okres spłaty 8 lat od 2013 r. do 2020 r. na dzień 30.11. każdego roku. Raty spłat:

-   30.11.2013 r. – 25.000,00 zł;

-   30.11.2014 r. – 95.000,00 zł;

-   30.11.2015 r. – 95.000,00 zł;

-   30.11.2016 r. – 95.000,00 zł;

-   30.11.2017 r. – 95.000,00 zł;

-   30.11.2018 r. – 95.000,00 zł;

-   30.11.2019 r. – 95.000,00 zł;

-   30.11.2020 r. – 85.000,00 zł;

c) waluta kredytu PLN.

d) Kredyt postawiony zostanie do dyspozycji w transzach przelewem na konto Zamawiającego, przy czym pierwsza transza kredytu nastąpi w dniu 31.05.2012 r. w kwocie 200.000,00 zł. Realizacja następnych transz następować będzie w terminie 2-ch dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia określonej kwoty kredytu, sukcesywnie według potrzeb bez pobierania prowizji i opłat za uruchomienie transzy.

e) Zamawiający zastrzega prawo do niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowej prowizji i opłat na rzecz Wykonawcy.                 

f) Karencja w spłacie kapitału do dnia 30.11.2013 r.. Pierwsza spłata nastąpi w dniu 30.11.2013 r.

g) Oprocentowanie wg stawki zmiennej obowiązującej w okresie naliczania w wysokości zmiennej stopy podstawowej równej stawce ustalonej przez WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego poprzedzającego kwartał kalendarzowy powiększony o marżę banku. Zmiana wysokości stopy kredytu następować będzie, co kwartał od pierwszego dnia roboczego kwartału kalendarzowego. Marża banku stała w całym okresie kredytowania. Kredyt będzie wykorzystany w formie bezgotówkowej.

h) Kapitał będzie spłacany w  rocznych ratach na dzień 30.11. każdego roku. W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.

i) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane od dnia postawienia wymaganej kwoty do dyspozycji Zamawiającego (Kredytobiorcy) w okresach miesięcznych i płatne z dołu ostatniego dnia  każdego miesiąca począwszy od dnia 30.06.2012 r. W przypadku gdy termin spłaty odsetek upływa w dzień wolny od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeśli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.

j) O wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca (Bank) będzie informował Zamawiającego (Kredytobiorcę) na piśmie na 5 dni przed końcem ich płatności.

k) Jeżeli spłata ostatniej raty kredytu przypada przed końcem okresu odsetkowego, odsetki będą płatne w dniu spłaty kredytu.

l) Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części i całego kredytu bez opłat, odsetek i prowizji od kwoty spłaty przed terminem, odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostającego do spłaty.

ł) W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień 20.05.2012 r., wypłatę kredytu w całości w dniu 31.05.2012 r. oraz rzeczywistą liczbę dni występujących w danym roku.

m) Zamawiający dopuszcza prowizję jednorazową z tytułu uruchomienia kredytu.

n) Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika.

o) Nie dopuszcza się podpisania przez osoby reprezentujące Gminę Ciechanów oświadczenia o poddaniu się egzekucji.

p) Zamawiający w czasie trwania umowy nie będzie przedstawiał szczegółowych zestawień i analiz odnośnie sytuacji finansowej Gminy poza kwartalnymi, półrocznymi i rocznymi sprawozdaniami budżetowymi Rb oraz rocznymi sprawozdaniami finansowymi.

r) Od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości nie wyższej niż 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego.

s) Zamawiający po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dostarczy na żądanie, wybranemu Wykonawcy zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Ciechanowie o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne.

 

Kod CPV   66113000-5

 

 

      4.   Termin realizacji zamówienia:

            Od 31.05.2012 r.   do 30.11.2020 r.

 

 

5.  Opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r.Nr 113 poz. 759 z późniejszymi  zmianami) .

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 oraz dokumentów, o których mowa w pkt. 6 SIWZ.

 

6. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu              potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

 

1)      Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:

a)  wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy – zał. nr 1 do SIWZ

b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ;

c) wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ;

d) podpisane ogólne warunki umowy zał. nr 4

e)      dokumenty potwierdzające zdolność kredytowania:

- bilans za lata 2010 i 2011;

- rachunek wyników za lata 2010 i 2011;

f)       aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie                        do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu                  do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert;

g)      aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert;

h)      zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002r. nr 72, poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 Ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dnie wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 31.01.1989r.;

i)         Wykonawca musi wykonać i załączyć harmonogram spłat kredytu uwzględniający wymagania Zamawiającego zawarte w pkt 3 ppkt b), d) i e) SIWZ.

j)        Wykonawca przygotowuje i załącza do oferty wzór umowy uwzględniający ogólne warunki umowy podane przez Zamawiającego.

2) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w ust. 1 niniejszego rozdziału SIWZ składa każdy z Wykonawców oddzielnie.

 3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych powyżej w ust.1 niniejszego rozdziału SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

4) Dokumenty, o których mowa w ust. 1  niniejszego rozdziału należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy.

5) W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

               Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

 

     1.    Wymagania dotyczące wadium

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

2.   Sposób porozumiewania się z wykonawcami:

1) Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie i faksem. W przypadku przekazania informacji faksem każda                   ze stron na wezwanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt jej otrzymania.

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą faksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.

 

Urząd Gminy Ciechanów

ul. Fabryczna 8

06-400 Ciechanów

tel. 23 6722646

fax. 23 6722646

 

2) Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:

                  Wójt Gminy Marek Kiwit                                tel.  23 6722646

                  Skarbnik Gminy Ewa Jędrzejewska                 tel. 23 6723876

 

  1. 3.       Termin związania ofertą wynosi: 30 dni i rozpoczyna bieg wraz z upływem terminu    składania ofert.

 

 

  1. 4.      Opis sposobu przygotowania oferty:

1)       oferta musi być sporządzona pisemnie w języku polskim,

2)       wskazane jest, aby błędne zapisy były poprawione przez skreślenie błędnej treści lub kwoty, ponowne wpisanie tekstu lub kwoty właściwej oraz złożenie podpisu przez osobę lub osoby upoważnione do podpisywania oferty,

3)       wskazane jest, aby wszystkie zapisane strony oferty były kolejno ponumerowane oraz złączone w sposób uniemożliwiający wysunięcie którejkolwiek kartki,

4)       każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę,

5)       oferta musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela lub przedstawicieli wykonawcy. Wskazane jest aby podpisy na ofercie były złożone czytelnie lub były potwierdzone imienną pieczątką.

W przypadku wykonawców występujących wspólnie musi być ustanowiony pełnomocnik do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty. W przypadku złożenia kserokopii dokumentu pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa,

6)       ofertę należy złożyć w kopercie zaadresowanej:

Urząd Gminy Ciechanów

      ul. Fabryczna 8

      06-400 Ciechanów

                        z dopiskiem „Oferta do sprawy nr FI.271.1.12.E.J.

Nie otwierać przed dniem 24.05.2012 r. godz. 1200”. Koperta musi być zabezpieczona w sposób uniemożliwiający jej otwarcie w sposób niewidoczny i wskazane jest aby była opisana nazwą i adresem wykonawcy,

7)      przed upływem terminu składania ofert wykonawca może dokonać zmian lub wycofać ofertę. Powiadomienie o dokonaniu zmian w ofercie wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi zmiany lub o wycofaniu oferty należy złożyć w formie przewidzianej dla oferty z dodatkowym zapisem na kopercie zewnętrznej: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”,

8)       ofertę można złożyć osobiście w siedzibie zamawiającego lub przesłać                       za pośrednictwem poczty do dnia 24.05.2012 r. godz. 1200.

9)       oświadczenia składane w trakcie postępowania stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.

10)    zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych,

11)    zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

  1. 5.      Miejsce oraz termin składania ofert:

 

1) Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Gminy  w Ciechanowie   

    w budynku przy ul. Fabrycznej 8 , do dnia 24.05.2012 r. godz. 1200

 

  1. 6.        Otwarcie i ocena ofert:
    1. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w budynku Urzędu Gminy w Ciechanowie mieszczącego się przy ul. Fabrycznej 8 w  dniu 24.05.2012 r. o godz. 1230;

 

  1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

 

  1. Oferta zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 6 Prawa zamówień    

      publicznych, jeżeli będzie zawierała błędy w obliczeniu ceny;

 

  1. Kryterium, którym zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty jest:

       -  cena brutto za wykonanie zamówienia       (tj. całkowity koszt kredytu)   

        100%;

 

e.  Punkty przyznane za kryterium będą liczone wg wzoru:

                  a)         Cena najniższej oferty x 100    x 100%

 

 

           Cena oferty badanej                        

           

 

     

 

  

 

                 

7.      Udzielenie zamówienia:

1) Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, który spełni wymagania prawa bankowego oraz zaoferuje najniższe oprocentowanie i prowizję wraz z najniższym całkowitym kosztem z tytułu udzielonego kredytu przez cały okres kredytowania oraz wyrazi zgodę na warunki przedstawione w pkt. 3 niniejszej SIWZ.

2) O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta została wybrana a także nazwy i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert.

3) Umowę z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana Zamawiający podpisze w terminie wynikającym z art. 94  Prawa zamówień publicznych.

 

  1. 8.       Pouczenie o środkach odwoławczych przysługujących Wykonawcy:

 

Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy  i w tym wypadku zastosowanie mają przepisy Działu VI ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

  1. 9.       Inne

            Do spraw nie uregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz kodeksu cywilnego.

 

                                                                              ...............................................................

    Podpis Kierownika Jednostki       


Data wytworzenia: 2012-05-15
Sporządzone przez: Przemysław Bugdal
Data udostępnienia: 2012-05-15 10:18:00
Rodzaj zamówienia: Przetarg
Opublikowane przez: Przemysław Bugdal
Wyświetleń: 48