SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Działając na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U z 2007 r., Dz.U. Nr 223, poz. 1655, oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) oraz przepisami wykonawczymi do niej Urząd Gminy Ciechanów zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
NA DOSTAWĘ ENERGII ELEKTRYCZNEJ
Zamawiający:
Urząd Gminy Ciechanów
ul. Fabryczna 8
06-400 Ciechanów
Adres do korespondencji :
Urząd Gminy Ciechanów
ul. Fabryczna 8
06-400 Ciechanów
1. Przedmiot Zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej
do budynków Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym integralną część niniejszego SIWZ.
Kod CPV: 09000000-3, 09300000-2
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, że nie powierzy wykonania części zamówienia podwykonawcom.
2. Termin wykonania zamówienia.
Termin wykonania zamówienia: od 01.01.2012 r. do 31.12.2012 r.
3. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
Spełniają warunki zawarte w załączniku nr 4 do SIWZ.
Posiadają aktualnie obowiązującą koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Posiadają aktualne umowy z Energa Operator SA umożliwiające sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej Energa Operator SA do obiektów Zamawiającego.
Ocena spełnienia warunków zamówienia przez Wykonawców dokonana będzie na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymienionych w dziale 4 SIWZ.
4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków określonych w dziale 3 SIWZ Wykonawca załączy do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:
Wypełniony Formularz oferty wraz z załącznikami zgodnie ze wzorem stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
Wypełniony Formularz cenowy zgodnie ze wzorem stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ.
Podpisane Oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ.
Wypełnione Oświadczenie o nie powierzeniu części zamówienia podwykonawcom stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ.
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Kopię aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Kopia nadania NIP.
Kopia nadania Regon.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 5 niniejszego działu składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. Dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu lub dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do kraju pochodzenia osoby, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Wszystkie dokumenty wymienione w ust. 5 – 10, powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa winien je przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej oryginalności.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę lub tłumacza przysięgłego.
5. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcą oraz przekazanie oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, dokumenty oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie faksu, nr faksu zamawiającego: 023 672-26-46 wew. 103 bądź osobiście w siedzibie Zamawiającego tj.: Urząd Gminy Ciechanów, Ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów.
Zamawiający żąda niezwłocznego potwierdzenia przez Wykonawcę faktu otrzymania dokumentów przekazanych w formie faksu przez Zamawiającego.
Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się z Wykonawcami drogą elektroniczną.
Wykonawca zobowiązany jest przekazywać dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w sposób jak opisany w pkt. 1 niniejszego działu, umożliwiający zapoznanie się przez Zamawiającego z ich treścią, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 800 – 1600.
Strony obowiązane są informować siebie nawzajem o każdej zmianie adresu. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, dokumenty oraz informacje wysyłane na ostatnio podany adres Wykonawcy będą uznawane za skutecznie złożone temu Wykonawcy.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
Osoba uprawniona do kontaktowania się z Wykonawcami w sprawach formalno – prawnych jest Waldemar Gebert , tel. 023 672-26-46.
6. Wymagania dotyczące wadium.
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
7. Termin związania z ofertą.
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
8. Opis sposobu przygotowania ofert.
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, w której musi być zaoferowana tylko jedna cena. Złożenie większej ilości ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert.
Ofertę należy sporządzić w sposób zgodny oraz według wzorów dokumentów z opisanymi w dziale 4 Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu do niniejszego SIWZ.
Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany powinny być podpisane przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy wraz z datą naniesienia zmiany.
Zamawiający uznaje, że podpisem jest: złożony własnoręcznie naniesiony znak, z którego można odczytać co najmniej nazwisko podpisującego, a jeżeli ten znak jest nieczytelny lub nie zawiera pełnego imienia i nazwiska (podpis skrócony) to znak musi być uzupełniony napisem ( np. w formie pieczęci), z którego można odczytać co najmniej nazwisko podpisującego.
Koszty opracowania i dostarczenia oferty oraz uczestnictwa w postępowaniu obciążają wyłącznie Wykonawcę.
Wykonawca złoży ofertę w zamkniętej kopercie, zaadresowanej na Zamawiającego i oznaczonej „ Oferta na dostawę energii elektrycznej ” oraz „Nie otwierać przed
27 12 2011 r. przed godz. 10 ;15. Opakowanie zawierające ofertę powinno zawierać nazwę oraz dokładny adres Wykonawcy.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przed upływem terminu składania ofert Ofertę. Oferta ze zmianami oprócz oznaczeń, jak w pkt. 6 powyżej, będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA”. Wykonawca wycofując ofertę zobowiązany jest przedłożyć stosowne oświadczenie podpisane przez osobę upoważnioną do jego reprezentacji.
Jeżeli niektóre informacje w ofercie stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca może
zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zastrzec w ofercie, które informacje nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania. Informacje te winny być umieszczone w osobnej, wewnętrznej kopercie, odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie. Kartki należy ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części oferty ( należy zachować ciągłość numeracji kartek oferty). Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9. Miejsce oraz termin składania ofert.
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy Ciechanów, Ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów.
do godz. 1000. 27 grudnia 2011r
Zamawiający otworzy koperty z ofertami w dniu 27 12 2011. r. o godz. 1015
w budynku Zamawiającego tj.: przy ul. Urząd Gminy Ciechanów, Ul. Fabryczna 8,
06-400 Ciechanów.
Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z ww. wymogami ponosi Wykonawca ( np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i nie dostarczenie jej na miejsce składania ofert w terminie określonym w SIWZ).
10. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert oraz sposobie ich oceny.
Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj.:
Urząd Gminy Ciechanów, Ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów. o godz. 1015. Kolejność otwierania ofert jest zgodna z kolejnością rejestracji ich wpływu do Zamawiającego.
Podczas otwarcia ofert Zamawiający ogłosi nazwy i adresy Wykonawców oraz informację dotyczące ceny wykonania zamówienia, termin wykonania zamówienia, okres ważności oferty, warunki płatności zawartych w ofertach.
Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o przesłanie informacji podawanych w trakcie otwarcia ofert. Zamawiający prześle niezwłocznie te informacje.
Oferty oceniane będą w dwóch etapach:
I etap: ocena w zakresie wymagań formalnych i kompletności oferty.
Oferty nie spełniające wymagań określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i SIWZ zostaną odrzucone.
II etap: ocena merytorycznawedług kryteriów określonych poniżej:
Cena (koszt) – waga kryterium 100%.
W trakcie oceny kolejno rozpatrywanym ofertom przyznane zostaną punkty:
dla kryterium cena, według wzoru: C=(Cmin / Coferta) * 100 pkt., gdzie Cmin oznacza najniższą cenę zaoferowaną w postępowaniu, a Coferta cenę badanej oferty.
W II etapie rozpatrywane będą oferty nie podlegające odrzuceniu, złożone przez Wykonawców nie podlegających wykluczeniu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i SIWZ.
W toku dokonywania kwalifikacji i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz stosownie do art. 26 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych i SIWZ.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w oparciu o kryteria oceny ofert opisane w SIWZ.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierających punktację przyznaną ofertą w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację.
Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając stosowne uzasadnienie.
Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając stosowne uzasadnienie.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informację, o których mowa w pkt. a niniejszego paragrafu, również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
8. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
11. Opis sposobu obliczania ceny oferty.
Wykonawca określi cenę realizacji zamówienia zgodnie z Formularzem oferty, który stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.
Ceny zawarte w Formularzu oferty o którym mowa powyżej muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Cenę oferty stanowi cena wyliczona w Formularzu cenowym, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
Ceny jednostkowe zawarte w Formularzu cenowym o którym mowa powyżej muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do czterech miejsc po przecinku.
Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.
12. Istotne postanowienia umowy / Wzór umowy.
Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do niniejszego SIWZ.
13. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
14. Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy a także innym osobom, którym interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych zasad udzielenia zamówień, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VIŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ ww. ustawy.
15. Wykaz załączników do SIWZ
Załącznik nr 1 – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia
Załącznik nr 2 – Formularz oferty
Załącznik nr 3 – Formularz cenowy
Załącznik nr 4 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Załącznik nr 5 – Oświadczenie o nie powierzeniu części zamówienia podwykonawcom
Załącznik nr 6 – Wzór umowy
Zatwierdzam
Podpis osoby zatwierdzającej
Urząd Gminy Ciechanów
Data wytworzenia: | 2011-12-15 |
Sporządzone przez: | Małgorzata Sochacka |
Data udostępnienia: | 2011-12-15 14:52:00 |
Rodzaj zamówienia: | Przetarg |
Opublikowane przez: | Małgorzata Sochacka |
Wyświetleń: | 79 |