Urząd Gminy Ciechanów
Tel: 23 6722646
Fax: 23 6722646
NIP : 566 -10-43-888
Ciechanów 2011-12-01
ZATWIERDZAM
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
udzielanego w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759)
Przedmiot zamówienia publicznego:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Ciechanów w sezonie zimowym
2011/2012
Nr sprawy: - RG 271.8.2011.WG
CPV: 90.21.20.00-6
I. Nazwa oraz adres zamawiającego
Zamawiającym jest:
Wójt Gminy Ciechanów
ul. Fabryczna 8 06-400 Ciechanów
woj. mazowieckie
e-mail: urzad@ gminaciechanow.pl
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami
Oddziału 1 Rozdziału 3 Działu II ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
zwanej dalej ustawą.
III. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy
Ciechanów w sezonie zimowym 2011/2012 , obejmująca:
1) odśnieżanie oraz zwalczanie gołoledzi przy pomocy pługa odśnieżającego, pługopiaskarki,
piaskarki na samochodzie ciężarowym;
2) odśnieżanie przy pomocy piaskarko-ładowarki, koparko-ładowarki.,równiarki drogowej
IV. Termin wykonania zamówienia
Od dnia: z chwilą podpisania umowy do dnia 15.04.2012 r.
V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w
art. 22 ust. 1 ustawy, czyli:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, czyli wykonali/wykonują w okresie
ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co
najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej
przedmiot zamówienia, czyli:
a) o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda.
b) podczas realizacji, której wykonano co najmniej prace w zakresie odśnieżania dróg
oraz zwalczania gołoledzi.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia, czyli następującymi zasobami:
a) pługopiaskarką na samochodzie ciężarowym o ładowności, co najmniej 5 ton – 2 szt.,
b) pług na samochodzie o ładowności 5000-10000 kg – 2 szt.,
c) koparko – ładowarką z pługiem – 1 szt
d) równiarka drogowa – 1 szt,
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 i 2
ustawy).
2. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”,
w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych
w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać
jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.
VI. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. Warunek aktualności spełniać będzie również dokument
wystawiony z datą wcześniejszą, lecz potwierdzony przez organ wydający w wymaganym
terminie.
2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1
ustawy. Oświadczenie o spełnianiu warunków zawarte jest w druku „Oferta”, który
stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Podpisanie druku „Oferta” przez
uprawomocnionego przedstawiciela wykonawcy będzie rozumiane jako potwierdzenie
spełniania warunków.
3) wykaz wykonanych/wykonywanych w ciągu ostatnich 3 lat usług przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie –
odpowiadających swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia – wzór
wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Przedstawiony wykaz musi zawierać co
najmniej następujące informacje:
a) przedmiot usługi;
b) odbiorca usługi;
c) daty wykonania.
4) dokumenty potwierdzające, że usługi – zawarte w wykazie, o którym mowa w pkt 3 –
zostały wykonane należycie, np. listy referencyjne.
5) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi
zasobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
6) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
– załącznik nr 4 do SIWZ.
2. Wyżej wymienione dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub notariusza.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej składa odpowiedni dokument lub dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, jakich te dokumenty mogą być składane.
4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b Pzp wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi
stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język
polski, poświadczonym przez wykonawcę.
6. W przypadku nie złożenia wymienionych dokumentów zamawiający wykluczy Wykonawcę
zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy.
VII. Informacja dotycząca oferty składanej przez kilka podmiotów występujących wspólnie
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka
cywilna). W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
1) W odniesieniu do wymagań postawionych przez zamawiającego, każdy z przedsiębiorców
wchodzący w skład konsorcjum oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 1-9 ustawy.
2) Warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione przez wszystkich wykonawców
wspólnie.
3) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.
Umocowanie należy przedłożyć wraz z ofertą.
UWAGA: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania oraz
dane mocodawców i pełnomocnika.
4) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem
(liderem).
5) Wypełniając formularz „Oferta”, jak również inne dokumenty powołujące się na
„Wykonawcę”, w miejscu np. „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące
konsorcjum lub pełnomocnika konsorcjum.
VIII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów
1. Z Zamawiającym można się porozumiewać pisemnie, na adres: Urząd Gminy Ciechanów;
ul. Fabryczna 8 06-400 Ciechanów
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazuje się faksem na numer
23 672 26 46, na wniosek Zamawiającego.
Wykonawca ma obowiązek przesłania dokumentu Zamawiającemu niezwłocznie w formie
pisemnej.
3. Ofertę oraz ewentualne uzupełnienia oferty składa się wyłącznie w formie pisemnej.
IX. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
Osobą uprawnioną do kontaktów jest Waldemar Gebert – nr tel: 23 672 26 46,
X. Wymagania dotyczące wadium
1. NIE DOTYCZY
XI. Termin związania ofertą
Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz
z upływem terminu składania ofert.
XII. Opis sposobu przygotowywania oferty
1. Ofertę należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ.
2. Do oferty należy dołączyć kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie zał. nr 5 i 6 do
SIWZ. Nie załączenie kosztorysu będzie skutkować odrzuceniem oferty.
3. Do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w Rozdziale VI niniejszej SIWZ.
4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
5. Ofertę musi podpisać uprawniony przedstawiciel wykonawcy czytelnie, bądź zaparafować
przy jednoczesnym użyciu pieczęci imiennej.
6. W przypadku podpisywania oferty przez osobę nie wymienioną w odpisie z rejestru bądź
zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej do oferty należy dołączyć
pełnomocnictwo – przykładowy wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 2 do niniejszej
SIWZ.
7. Każda poprawka w ofercie powinna być zaparafowana przez osobę podpisującą ofertę.
Ofertę należy dostarczyć zamawiającemu w zaklejonej nienaruszonej kopercie z napisem:
„Oferta w przetargu nieograniczonym na
Zimowe utrzymanie dróg gminnych; nr sprawy: RG.271.8.2011.WG /
Nie otwierać przed dniem 14.12.2011 r., godz. 10.00”
8. Kopertę należy opatrzyć pieczęcią firmową wykonawcy oraz adresem, numerami telefonu
i faksu.
XIII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać osobiście lub pocztą do dnia 14.12.2011 r. do godziny 9:30 na adres:
Urząd Gminy Ciechanow
ul. Fabryczna 8 06-400 Ciechanów
woj. mazowieckie
2. Oferty zostaną otwarte w dniu12.12.2011 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego,
na I piętrze w sali konferencyjnej.
XIV. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Cenę należy podać w formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ.
2. Cenę należy obliczyć zgodnie z wzorem zawartym w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ.
3. Cena ofertowa powinna obejmować wynagrodzenie za wszystkie elementy niezbędne do
realizacji zamówienia.
4. Cenę należy podać w złotych polskich w postaci cyfrowej i słownej, w zaokrągleniu do dwóch
miejsc po przecinku.
XV. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert
1. Zamawiający wyznaczył jedno kryterium oceny i wyboru oferty
Cena ofertowa – 100%;
w tym:
1) cena odśnieżania i zwalczania gołoledzi przy pomocy pługa odśnieżającego, pługopiaskarki,
piaskarki na samochodzie ciężarowym – 80 % (porównywana cena
roboczogodziny);
2) cena odśnieżania piaskarko-ładowarką, koparko-ładowarką ,równiarka drogową– 20 % (porównywana
cena roboczogodziny).
2. Ocena ofert będzie obliczana wg wzoru:
*100
cena badanej oferty
cena najtańszej oferty
x =
Cena oferty zostania obliczona w następujący sposób:
C=A*80%+B*20%
gdzie:
A – cena za odśnieżanie i zwalczanie gołoledzi;
B – cena za odśnieżanie piaskarko-ładowarką, koparko-ładowarką.,rowniarką
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ocenę (ilość punktów).
XVI. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Wybrany Wykonawca ma obowiązek skontaktowania się z zamawiającym w terminie 3 dni
roboczych od daty powiadomienia go o wyborze w celu uzgodnienia ostatecznej treści umowy
i ustalenia terminu podpisania umowy.
XVII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVIII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli
zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia
publicznego na takich warunkach
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia na
warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ.
XIX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania
o udzielenie zamówienia
Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej wskazane w dziale VI ustawy, „Środki
ochrony prawnej” (art. 179-198g Pzp).
XX. Maksymalna liczba wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli
zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XXI. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6, 7 ustawy lub art. 134 ust. 6 pkt 3, oraz okoliczności, po których zaistnieniu
będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w przypadku
wystąpienia długotrwałych opadów śniegu lub długotrwałego występowania gołoledzi, a także
posiadania środków finansowych.
XXII. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
XXIII. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą
odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
XXIV. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między
zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach
obcych
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
XXV. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji
elektronicznej.
XXVI. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich
zwrot
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
XXVII. Załączniki
Nr 1 –Oferta – wzór.
Nr 2 – Pełnomocnictwo – wzór.
Nr 3 – Wykaz wykonanych/wykonywanych usług – wzór.
Nr 4 – Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia – wzór.
Nr 5 – Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług w celu realizacji zamówienia – wzór.
Nr 6 – Projekt umowy.
Komisja Przetargowa:
Józef ………………………
Stanisława ………………………
Barbara Grzybek ………………………
Sławomir ………………………
Data wytworzenia: | 2011-12-05 |
Sporządzone przez: | Małgorzata Sochacka |
Data udostępnienia: | 2011-12-05 09:47:00 |
Rodzaj zamówienia: | Przetarg |
Opublikowane przez: | Małgorzata Sochacka |
Wyświetleń: | 80 |