> ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE WYCENY NIERUCHOMOŚCI W RAMACH POSTĘPOWANIA

ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE WYCENY NIERUCHOMOŚCI W RAMACH POSTĘPOWANIA


ZAPYTANIE OFERTOWE dotyczące wyceny nieruchomości
w ramach postępowania, którego wartość nie przekracza kwoty 130 tysięcy zł.


1.Zamawiający

Gmina Ciechanów
ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów, NIP 5661892908
tel. 23 672 26 46
e-mail: urzad@gminaciechanow.pl


2. Przedmiot zamówienia
2.1 Część 1 - usługi wyceny nieruchomości
Przedmiot zamówienia: sporządzenie operatów szacunkowych określających wartość rynkową nieruchomości zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego:
• sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
• sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,
• sporządzenie operatów szacunkowych w celu oszacowania wartości nieruchomości ,
• sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia renty planistycznej,
• sporządzenie operatów szacunkowych na inne cele.   
3. Termin realizacji usługi
3.1 Część I - usługi wyceny nieruchomości - od dnia podpisania umowy do dn. 29.12.2023 r.
4. Maksymalny czas na wykonanie usług jednostkowych
4.1 Część I – usługi wyceny nieruchomości do 30 dni od dnia otrzymania zlecenia przez Wykonawcę ale nie później niż do dnia 29.12.2023r. ,
5. Okres gwarancji i rękojmi za wady
5.1 Część I – usługi wyceny nieruchomości: 24 miesiące od dnia wykonania operatu szacunkowego,
6. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia w zakresie Części I mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej. Warunek zostanie spełniony jeżeli Oferent:
6.1 Część I – usługi wyceny nieruchomości
oświadczy, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości wydane na podstawie przepisów działu V rozdziału 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2023.344 t.j.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba. Wskazana ww. osoba musi uczestniczyć w realizacji zamówienia.
7. Wybór oferty najkorzystniejszej
Wybór zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
7.1 Część I – usługi wyceny nieruchomości
Nazwa KRYTERIUM    WAGA kryterium (maksymalna liczba pkt)
cena 100% (100 pkt)
a) Zamawiający udzieli zamówienia Oferentowi, którego oferta odpowiada wymaganiom określonym w zapytaniu ofertowym oraz zostanie uznana  za najkorzystniejszą w oparciu o podane kryteria wyboru. 
b) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyjaśniania treści złożonych ofert. 
c) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru żadnej ze złożonych ofert bez uzasadnienia i podawania przyczyn. Zamawiający nie ponosi wobec Oferenta żadnej odpowiedzialności z tego tytułu, a Oferent zrzeka się dochodzenia w tym zakresie wszelkich roszczeń od Zamawiającego.
8. Inne istotne warunki zamówienia – nie dotyczy. 
9. Miejsce i termin złożenia ofert
Oferty należy składać:
I. W zamkniętej kopercie z napisem „Oferta na wykonanie szacowania nieruchomości.” na adres Urzędu Gminy Ciechanów w Ciechanowie, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów lub na adres poczty elektronicznej l_wadolowski@gminaciechanow.pl z tematem wiadomości jak wyżej, w terminie do dnia 13 czerwca 2023 roku do godz. 15.00. 
10. Pozostałe informacje
10.1 Osoby upoważnione do kontaktu z Oferentami: Łukasz Wądołowski tel. 23 672 2646 wew. 133.
10.2 Warunki płatności: płatność przelewem w terminie do 14 dni licząc od dnia dostarczenia Zamawiającemu faktury za wykonane zlecenie jednostkowe.
10.3 Wystawienie faktury przez Wykonawcę  – 14 dni od wykonania zlecenia – na:
Nabywca: Gmina Ciechanów, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów, NIP 5661892908
Odbiorca: Urząd Gminy w Ciechanowie, ul. Fabryczna 8, 06-400 Ciechanów
10.4 Sposób przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić w języku polskim.
10.5 Sposób obliczenia ceny
1) Przez cenę oferty należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy 
z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U.2023.168 t.j.).
2) Oferta Oferenta prowadzącego działalność gospodarczą maksymalna cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty, w tym składniki związane z realizacją zamówienia oraz podatek VAT.
3) Cena oferty winna być określona w następujący sposób: 
o Oferent określi cenę brutto za wykonanie jednej usługi danego rodzaju.
o Oferent przemnoży cenę brutto za wykonanie jednej usługi danego rodzaju przez szacowaną liczbę usług danego rodzaju w czasie obowiązywania umowy.
o Oferent zsumuje ceny ogółem brutto za wykonanie usług danego rodzaju w czasie obowiązywania umowy - wyliczona wartość stanowić będzie cenę ofert brutto.
o Cenę oferty (brutto) stanowi suma cen ogółem brutto za wykonanie usług danego rodzaju w czasie obowiązywania umowy.
4) Cena oferty musi być wyrażona z złotych polskich. Rozliczenie za przedmiot zamówienia odbywać się będzie w złotych polskich. Cenę oferty należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5) Każdy z Oferentów może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Jeżeli 
w postępowaniu zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania 
u Zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów 
i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Oferent, składając ofertę, ma obowiązek poinformować Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

Załącznik nr 1
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Sporządzenie wyceny nieruchomości zgodnie z tabelą poniżej.
Część I – usługi wyceny nieruchomości
L.p. Przedmiot zamówienia – WYCENA:    Szacunkowa liczba zleceń jednostkowych
1. sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej    50
2. sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału    40
3. sporządzenie operatów szacunkowych w celu oszacowania wartości nieruchomości    60
4. sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia renty planistycznej    30
5. sporządzenie operatów szacunkowych na inne cele    10
Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1. dokonania zmiany liczby zleceń jednostkowych z zastrzeżeniem, że łączna wartość zleceń nie przekroczy kwoty umowy,
2. ograniczenia przedmiotu zamówienia ze względu na potrzeby, których Zamawiający nie jest w stanie ściśle przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania.
Okres gwarancji i rękojmi za wady: 24 miesiące od dnia wykonania operatu szacunkowego.
Wymagana jest należyta staranność i zgodność z przepisami prawa przy realizacji zobowiązań umowy, w tym m.in. z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2023.344 t.j.) oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 roku w sprawie wyceny nieruchomości i operatu szacunkowego.
 
Załącznik nr 2
FORMULARZ OFERTOWY Część I - usługi wyceny nieruchomości
1. Nazwa i adres Oferenta:

Nazwa: ………………………………………………… NIP ………………….. 

Adres: …………………………………………………………….……
 
2. Przedmiot zamówienia: usługi wyceny nieruchomości zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę:
L.p. Przedmiot zamówienia – WYCENA:    Szacunkowa liczba usług    Cena jednostkowa brutto    Wartość brutto
1. sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej    50    zł    zł
2. sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału    40    zł    zł
3. sporządzenie operatów szacunkowych w celu oszacowania wartości nieruchomości    60    zł    zł
4. sporządzenie operatów szacunkowych w celu naliczenia renty planistycznej    30    zł    zł
5. sporządzenie operatów szacunkowych na inne cele    10    zł    zł
Cena OFERTY brutto    zł
3. Zobowiązuję się do wykonywania zleceń jednostkowych w następującym terminie:
- do 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zlecenia jednostkowego 
4. Zobowiązuje się do wykonania 2 egzemplarzy w formie papierowej wycenianej nieruchomości oraz 1 egzemplarza w wersji elektronicznej w formacie PDF skanu dokumentu wraz z pieczątkami oraz przesłania go na adres urzad@gminaciechanow.pl bądź l_wadolowski@gminaciechanow.pl w terminie 30 dni od otrzymania zlecenia jednostkowego.
5. Zleceniodawca zobowiązuje się po otrzymaniu operatu szacunkowego zgodnie z zleceniem jednostkowym w ciągu 7 dni od dnia otrzymania operatu o sporządzenie protokołu odbioru na podstawie, którego zleceniobiorca będzie mógł wystawić fakturę.
6. Oświadczam, że spełniam warunek udziału w postępowaniu określony przez Zamawiającego i dysponuję lub będę dysponować następującą osobą: ………………… ……………………………........................ z uprawnieniami zawodowymi nr …………
(imię i nazwisko)
w zakresie szacowania nieruchomości wydanymi na podstawie  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2204 ze zm.) lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami, wydanymi na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba. Wskazana ww. osoba będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia.
7. Zobowiązuję się wykonać przedmiotowe zamówienie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 29.12.2023 r.
8. Oświadczam, że w pełni zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia (zakresem), uwzględniłem w cenie ofertowej wszystkie uwarunkowania mogące mieć wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
9. Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazania niezbędnych dokumentów do sporządzenia operatu szacunkowego na podstawie pisemnego wniosku zgodnie z zleceniem jednostkowym. Należy przez to rozumieć, wystąpienie do Wójta Gminy Ciechanów na podstawie zlecenia jednostkowego konkretnej/ych nieruchomości o niezbędne dokumenty tj. np.:
• zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego bądź jego braku. 
• wypis z rejestru gruntów,
• wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, 
• nr księgi wieczystej a w przypadku braku informacji w tutejszym Urzędzie wystąpienie w tej sprawie do odpowiedniego organu na podstawie niniejszego zlecenia we własnym zakresie.
• Mapę w kolorze z zaznaczoną lokalizacją nieruchomości zleceniobiorca sporządza we własnym zakresie (z zaznaczoną lokalizacja ,która winna być czytelna jaskrawym kolorem)
• innych dokumentów.
10. Zleceniodawca na podstawie pisemnego wniosku zleceniobiorcy w trybie pilnym, przygotuje wyżej wymienione dokumenty do 2 dni roboczych.
 
………………………………………………………………….
(Oferent lub osoba upełnomocniona)
Załącznik nr 2
 
.............................. dnia .........................


Data wytworzenia: 2023-05-29
Sporządzone przez: Monika Staniszewska
Data udostępnienia: 2023-05-29 13:35:00
Rodzaj zamówienia: Informacja
Opublikowane przez: Monika Staniszewska
Wyświetleń: 29