Uchwała nr XX/118/25
Rady Gminy Ciechanów
z dnia 29 września 2025 r.
w sprawie powierzenia Gminie Miejskiej Ciechanów zadania zarządzania publicznymi drogami gminnymi nr 121325W oraz nr 120247W
Na podstawie art. 10 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 12 i art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2025 r. poz. 1153, t.j.) oraz art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2025 r. Poz. 889 tj.), Rada Gminy Ciechanów uchwala się, co następuje:
§ 1.
Wyraża się wolę powierzenia Gminie Miejskiej Ciechanów do wykonywania zadania publicznego zarządzania publicznymi drogami gminnymi, położonymi na terenie Gminy Ciechanów, w zakresie:
1) pełnienia funkcji inwestora przy rozbudowie dróg gminnych nr 121325W i nr 120247W oraz budowie nowej drogi gminnej łączącej drogę nr 121325W z drogą powiatową;
2) koordynacji robót w pasie drogowym budowanych dróg;
3) koordynacji procesu nabywania na rzecz Gminy Ciechanów nieruchomości pod pasy drogowe budowanych dróg.
§ 2.
Przejęcie zadań, o których mowa w § 1, nastąpi na mocy porozumienia zawartego między Wójtem Gminy Ciechanów a Prezydentem Miasta Ciechanów, regulującego w szczególności odcinki dróg, na których powierza się zadania zarządzania drogami gminnymi oraz wzajemne rozliczenia finansowe.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ciechanów.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy |
Data wytworzenia: | 2025-10-03 |
Sporządzone przez: | Monika Staniszewska |
Data udostępnienia: | 2025-10-03 15:29:49 |
Rodzaj zamówienia: | Informacja |
Opublikowane przez: | Monika Staniszewska |
Wyświetleń: | 24 |