- Gmina Ciechanów
- Dla Mieszkańca
- Organizacje i społeczności
- Ochotnicze Straże Pożarne
- Koła Gospodyń Wiejskich
- Koło Gospodyń Wiejskich "Trzy Pokolenia" w Przążewie
- Koło Gospodyń Wiejskich "Gąski Balbinki" w Gąskach
- Koło Gospodyń Wiejskich w Modle „Babeczki"
- Koło Gospodyń Wiejskich w Kownatach Żędowych „Czerwone Korale"
- "PRO Qltura" Koło Gospodyń Wiejskich w Rydzewie
- Koło Gospodyń Wiejskich „Sabat Czarownic” w Niechodzinie
- Koło Gospodyń Wiejskich w Nużewie „CudaWianki”
- Koło Gospodyń Wiejskich „SAMI SWOI" w Ujazdówku
- Koło Gospodyń Wiejskich w Gumowie „MIAŁA BABA KOGUTA"
- Koło Gospodyń Wiejskich w Kargoszynie
- Koło Gospodyń Wiejskich w Chruszczewie "Chruszcze-Wianki"
- Koło Gospodyń Wiejskich w Niestumiu
- Koło Gospodyń Wiejskich "ROSICZANKI" w Chotumiu
- Klub Senior + w Gumowie
- Klub Sportowy Gryf Kownaty Żędowe
- Przedsiębiorczość i inwestycje
- Projekty dofinansowane z funduszy UE
Ogólnopolska kampania "Bioróżnorodnie połączeni" powstała po to, by zwrócić uwagę na różnorodność biologiczną i poszerzać wiedzę o jej znaczeniu w naszym codziennym życiu.
Chcemy, aby jak najwięcej osób w Polsce zrozumiało, jak ważna jest ochrona bioróżnorodności i jak można jej pomagać. Pragniemy kształtować u dzieci szacunek do natury poprzez zabawę, taniec i praktyczne zajęcia w terenie, które zwiększą ich świadomość ekologiczną. Nasze działania mają również na celu pogłębienie wiedzy o środowisku naturalnym i wpływie codziennych wyborów na naszą planetę.
Poprzez inicjatywy takie jak lekcje w terenie, wydarzenia edukacyjne i teledyski chcemy zaszczepić miłość do przyrody i odpowiedzialność za jej przyszłość.
Dlaczego mówimy o bioróżnorodności?
Różnorodność biologiczna jest niesamowicie ważna dla człowieka. Nasza kampania jest jedną z form odpowiedzi na pytanie, jak pomóc w utrzymaniu i odtwarzaniu bioróżnorodności.
W Ministerstwie Klimatu i Środowiska prowadzonych jest wiele działań, które służą ochronie bioróżnorodności, dlatego ten temat jest dla nas kluczowy:
- Realizujemy prace związane z wprowadzenie europejskich przepisów o odbudowie zasobów przyrody,
- Zwiększamy na różne sposoby ochronę przyrody w Polsce,
- Stworzyliśmy zespoły pracujące nad rozwiązaniami, które wspierać mają bioróżnorodność,
- Chcemy aktywnie uczestniczyć w procesie edukacji ekologicznej, zarówno tej formalnej, jak i nieformalnej.
Więcej o znaczeniu bioróżnorodności na stronie.
Kto jest naszym odbiorcą?
Pierwsza część kampanii Bioróżnorodnie połączeni kierowana jest do dzieci w wieku 4 do 9 lat oraz ich rodziców i nauczycieli. Ponieważ nasze działania informacyjno-edukacyjne będą ciągłe, realizować będziemy również komunikację do innych grup społecznych.
Formy komunikacji w kampanii
- Teledyski do piosenek
- Działania edukacyjne w social mediach, w tym serie filmów edukacyjnych
- Materiały edukacyjne dla nauczycieli
- Współpraca z naukowcami, w tym zespołami i podmiotami, które działają przy MKiŚ
- Wydarzenia edukacyjne w ramach kampanii, w tym murale na ścianach szkół
- Współpraca z mediami
- Stroje edukacyjne do wykorzystywania na wydarzeniach własnych MKiŚ i w social mediach
Innowacja poprzedzona badaniami
Bioróżnorodnie połączeni to innowacyjna kampania Ministerstwa Klimatu i Środowiska, która korzysta z nowoczesnych środków przekazu do komunikacji edukacyjnej. Ich celem jest budowanie szacunku do przyrody!
Kampania zawiera dużo elementów kreatywnych, które pozwolą dotrzeć do odbiorców w czasach, gdzie trudno przebić się z edukacyjnym przekazem.
To jednocześnie kontynuacja prowadzonej przez lata przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska komunikacji w dziedzinie bioróżnorodności.
Przygotowując kampanię uwzględniliśmy badania świadomości ekologicznej mieszkańców Polski. Elementy kampanii, takie jak teksty piosenek (autor Piotr Jachowicz, muzyka: Filip Kuncewicz), teledyski (reż. Piotr Szubstarski) i materiały edukacyjne (Małgorzata Świderek i Karolina Baranowska) czy stroje edukacyjne zostały stworzone przez specjalistów w danej dziedzinie i przetestowane przez samych odbiorców. Przeprowadziliśmy również badania jakościowe wśród dzieci, aby sprawdzić jak rozumieją treści zawarte w kampanii.